Przegląd do 15.02.2021 Ubezpieczenie do 12.03.2021
Oryginalnie auto to był EJ9 z silnikiem 1.4. Wiosną 2018 został zrobiony swap na D16Y8. Zrobione wtedy było: - założony nowy rozrząd wraz z pompą wody - wymienione uszczelniacze wału - zdjęta miska olejowa i wyczyszczona na błysk ze starych osadów - nowa uszczelka pokrywy zaworów - wymieniony uszczelniacz w aparacie zapłonowym - nowy akumulator - wymienione wszystkie płyny wraz z oryginalnym olejem w skrzyni biegów
Samochód przeszedł kilka zabiegów, które miały na celu podniesienie mocy: - przepustnica z H22A5 i rozwiercony kolektor z 55 na 60 mm - nowe sprzęgło EXEDY
- lekkie koło zamachowe odelżone i wyważone przez Otoczaka (niesamowicie wkręca się na obroty) - wydech 2.25" z dwoma tłumikami przelotowymi i końcowym komorowym. - komputer P28 z mocniejszą mapą, procedura startu, odcinka 7600 obrotów. - dolot ze stożkiem odizolowany od komory silnika (doprowadzone zimne powietrze ze zderzaka) - kolektor wydechowy 4-2-1, owinięty taśmą bazaltową
Starałem się też o Hanię dbać wizualnie, zarówno tak, żeby wyglądała, jak i długo służyła. Klosze przednich lamp są po regeneracji. Po wyciągnięciu starego silnika cała komora silnika została wyczyszczona z ognisk rdzy, zabezpieczona podkładem epoksydowym i pomalowana lakierem zgodnym z oryginalnym. Progi zakonserwowane od wewnątrz środkiem do konserwacji profili zamkniętych i od zewnątrz środkiem do konserwacji podwozia. Podwozie zakonserwowane przez poprzedniego właściciela.
Na początku kwietnia wymieniłem w niej olej razem z filtrem, filtr paliwa, siłowniki klapy bagażnika i wyczyściłem filtr powietrza.
Jesienią zeszłego roku założyłem też drążek zmiany biegów o krótszym skoku (short shifter) oraz wymieniłem oba przednie łączniki stabilizatora. Założyłem też radio z interfejsem bluetooth oraz wejściem USB i na kartę SD. Dorzucam też oczywiście oryginalne radio.
Obecnie stoi ona na felgach aluminiowych, 4+4 Stilauto z zeszłorocznymi oponami, założonymi w sierpniu 195/50 R15 Bridgestone Turanza T005. W komplecie z autem opony zimowe na felgach stalowych. Ponadto posiadam do niej komplet pięknych srebrnych felg stalowych OEM. Dla zdecydowanych dołożę stabilizator tylny, którego ze względu na brak czasu nie jestem w stanie założyć.
Samochód jest w kraju od 2008 r., pochodzi z Włoch, gdzie miał wyłącznie jednego właściciela. Bezpośrednio od niego została kupiona i sprowadzona do Polski, dzięki czemu doskonale znana jest cała jej historia.
Przy tylnym lewym kole zaczęła się pojawiać korozja. Do wymiany również silniczek krokowy ponieważ czasami na biegu jałowym falują obroty. Koszt takiego silniczka to około 100 zł.
Miałem jeszcze kilka pomysłów na podniesienie mocy i na finalne strojenie ale obecnie czas mi na to nie pozwala.