Zgłoś do moderacji!Oceń to!Dodaj do zakładek

1998' Honda Civic

7,420zł
1998' Honda Civic photo #1
1998' Honda Civic photo #2
1998' Honda Civic photo #3
3 zdjęcia
Skończone
4 lata temu
Wiek: 22 lata
Przebieg: 275192 km
Skrzynia biegów: Manualna
Zewnętrzne: Progi, Nowe opony
Elektronika: Komputer pokładowy

Przegląd
do 15.02.2021
Ubezpieczenie
do 12.03.2021

Oryginalnie
auto
to był EJ9 z silnikiem 1.4.
Wiosną
2018 został zrobiony swap na
D16Y8. Zrobione
wtedy
było:
-
założony nowy rozrząd wraz z pompą wody
-
wymienione uszczelniacze wału
-
zdjęta miska olejowa i wyczyszczona na błysk ze starych osadów
-
nowa uszczelka pokrywy zaworów
-
wymieniony uszczelniacz w aparacie zapłonowym
-
nowy akumulator
-
wymienione wszystkie płyny wraz z oryginalnym olejem w skrzyni
biegów

Samochód
przeszedł kilka zabiegów, które miały na celu podniesienie mocy:
-
przepustnica z H22A5 i rozwiercony kolektor z 55 na 60 mm
-
nowe sprzęgło EXEDY

-
lekkie koło zamachowe odelżone i wyważone przez Otoczaka
(niesamowicie wkręca się na obroty)
-
wydech 2.25" z dwoma tłumikami przelotowymi i końcowym
komorowym.
-
komputer P28 z mocniejszą mapą, procedura startu, odcinka 7600
obrotów.
-
dolot
ze stożkiem odizolowany
od komory silnika (doprowadzone
zimne
powietrze
ze zderzaka)
-
kolektor
wydechowy 4-2-1, owinięty taśmą bazaltową

Starałem
się też o Hanię dbać wizualnie, zarówno tak, żeby wyglądała,
jak i długo służyła.
Klosze
przednich lamp są po regeneracji.
Po
wyciągnięciu starego silnika cała komora silnika została
wyczyszczona z ognisk rdzy, zabezpieczona podkładem epoksydowym i
pomalowana lakierem zgodnym z oryginalnym.
Progi
zakonserwowane od wewnątrz środkiem do konserwacji profili
zamkniętych i od zewnątrz środkiem do konserwacji podwozia.
Podwozie zakonserwowane przez poprzedniego właściciela.

Na
początku kwietnia wymieniłem w niej olej razem z filtrem, filtr
paliwa, siłowniki klapy bagażnika i
wyczyściłem filtr powietrza.

Jesienią
zeszłego roku założyłem też drążek zmiany biegów o krótszym
skoku (short shifter) oraz wymieniłem oba przednie łączniki
stabilizatora. Założyłem
też radio z interfejsem bluetooth oraz wejściem USB i na kartę SD.
Dorzucam też oczywiście oryginalne radio.

Obecnie
stoi ona na felgach aluminiowych, 4+4 Stilauto z zeszłorocznymi
oponami, założonymi w sierpniu 195/50 R15 Bridgestone Turanza T005.
W
komplecie z autem opony zimowe na felgach stalowych.
Ponadto
posiadam do niej komplet pięknych srebrnych felg stalowych OEM.
Dla
zdecydowanych dołożę stabilizator tylny, którego ze względu na
brak czasu nie jestem w stanie założyć.

Samochód
jest w kraju od 2008 r., pochodzi z Włoch, gdzie miał wyłącznie
jednego właściciela. Bezpośrednio od niego została kupiona i
sprowadzona do Polski, dzięki czemu doskonale znana jest cała jej
historia.

Przy
tylnym lewym kole zaczęła
się pojawiać korozja.
Do wymiany również silniczek krokowy ponieważ czasami na biegu
jałowym falują obroty. Koszt takiego silniczka to około 100 zł.

Miałem
jeszcze kilka pomysłów na podniesienie mocy i na finalne strojenie
ale obecnie czas mi na to nie pozwala.

Support Ukraine