OPEL ASTRA GTC SPORT TUNING 1.9 CDTI 200KM+
Jest to wersja sportowa Astry GTC po tuningu w zakładzie Vagtune.pl Oborniki Śląskie oraz detailingu przeprowadzonego przez zakład 4ohmy.pl Wrocław. Może śmiało stanąć w konkury z bliźniaczą Astrą OPC.
Zarówno tuning jak i detailing przeprowadzone były latem 2017 roku.
W ramach tuningu w zakładzie Vagtune przeprowadzone były:
[przygotowanie]
- wstępny pomiar na hamowni
- pełny przegląd i diagnostyka silnika oraz turbiny
- kondycja silnika została oceniona na stan bardzo dobry i umożliwiający dalszy tuning
[część zasadnicza]
- czyszczenie kolektora dolotowego
- wymiana klap gaszących
- zamknięcie zaworu EGR (nie tylko zwiększa czystość i moc mieszanki ale zapobiega ponownemu zanieczyszczeniu kolektora dolotowego i zwężeniu światła dopływu mieszanki do
cylindrów)
- chiptuning (w silnikach diesla zwiększa moc i obniża spalanie nawet o kilkanaście procent)
W wyniku przeprowadzonych prac udało się uzyskać moc ponad 200KM i zejść z momentem obrotowym i załączeniem
turbiny rozpoczynającym się już przy 1800 obrotów.
W ramach przeprowadzonego detailingu w zakładzie 4ohmy wykonane zostały:
- nałożenie powłok
zabezpieczających lakier
- czyszczenie klimatyzacji
- czyszczenie wnętrza,
deski rozdzielczej i nabłyszczanie skór
Przy przeglądzie technicznym czerwiec 2018 wymienione zostały przeguby i wykonana została zbieżność kół.
Auto było bieżąco serwisowane znacząco ponad konieczne naprawy, jest w bardzo dobrym stanie technicznym i gotowe do jazdy bez wkładu finansowego.
Rozrząd wykonany był w listopadzie 2015 przy 240 tyś. km.
Przegląd ważny do czerwiec 2019.
OC: do marzec 2019.
Apetyt rośnie w miarę jedzenia, dla mnie pora na coś jeszcze mocniejszego i bezkompromisowego a tę Astrę z czystym sercem odstąpię fanom mocy kładącym również nacisk na
ekonomiczne spalanie, które w tym aucie utrzymuje się na niesamowicie niskim poziomie w stosunku do jego parametrów mocy. :)
Miasto 6l/100km
Trasa 4.5l/100km
Silnik na postoju
0.3l/godzinę
(dane z komputera pokładowego przy ekonomicznej jeździe bez szaleństw, oczywiście przy ciężkim bucie parametry będą całkiem inne)
Wersja GTC Sport wysoko wyposażona:
kubełkowe fotele z bokami obszytymi skórą
kierownica obszyta skórą
radio cd/mp3 głośniki tył i przód
multimedialna kierownica
elektryczne lusterka
fotochromatyczne lusterka
elektryczne szyby
czujnik zmierzchu
czujnik deszczu
abs
esp
asr
6 biegowa skrzynia biegów
komputer pokładowy
klimatyzacja
klimatyzowany schowek
Alu felgi
centralny zamek sterowany z kluczyka