Diesel 2.0, szyberdach, centralny zamek, hak, wspomaganie, ABS, el. sterowane prawe lusterko. OC do grudnia. Dlaczego to auto jest wyjątkowe? Był to pierwszy Mercedes-Benz klasy średniej. Model ten został zastąpiony w 1993 r. przez klasę C. Prace nad tym modelem ruszyły w 1976 roku i w ciągu 6 lat pochłonęły około 2 mld marek. Na potrzeby "190" powstała nowa fabryka w Bremen, rozbudowano także zakład produkcji jednostek napędowych w Sindelfingen. Poza kilkudziesięcioma wykonanymi ręcznie prototypami niemieccy inżynierowie skonstruowali, aż 70 wersji nowego, wielowahaczowego zawieszenia tylnego, w którym każde koło prowadzone było za pośrednictwem pięciu osobnych drążków. Nadwozie wykorzystuje doświadczenia zdobyte w trakcie projektowania klasy S (W126) z 1979 roku. Wygładzone linie, zderzaki z tworzywa i dodatkowe osłony pozwoliły na osiągnięcie niewielkiego współczynnika oporu powietrza 0,33. Zastosowanie stali o wysokiej wytrzymałości pozwoliło osiągnąć masę auta mniejszą niż 1,2 t. Dla porównania, "200" ważyła co najmniej 1360 kg.