2007' Toyota Auris
Report This Ad!Rate This!Bookmark This
21,500złPublished 20 September 2020ID: zf9SJq
Expired
4 years, 2 months ago
Information from the owner
Age: 13 years
Mileage: 197000 km
Transmission: Manual
Interior: Air Conditioning, Cruise Control, Power Mirrors
Safety: Antilock Brakes, Backup Sensors
Electronics: Trip/Mileage Computer
Seller's comments about 2007' Toyota Auris
Sprzedam Toyotę Auris z benzynowym silnikiem 1.6
Rok prod. wg VIN: sierpień 2007, data pierwszej rejestracji: 01.02.2008 (w Niemczech).
W Niemczech Toyota posiadała dwóch właścicieli, ja jestem pierwszym
właścicielem w Polsce. Osobiście przyjechałem tym autem z Frankfurtu nad
Menem w kwietniu 2019. Auto wtedy nadal posiadało aktualny przegląd
niemiecki. Kupione prywatnie, nie przez komis. W Polsce Auris bez
jakichkolwiek napraw, bez zająknięcia przeszedł pierwszy przegląd
techniczny. Auto jest na oponach wielosezonowych, tylne są z 21 tyg.
2019, a przednie z 32 tyg. 2016.
Wersja wyposażeniowa: Sol
Wyposażenie to m.in. system ABS z EBD (elektroniczny rozdział siły
hamowania), ESP (elektroniczny program stabilizacji), dwustrefowa
klimatyzacja automatyczna, 9 poduszek powietrznych, tempomat oraz
radioodtwarzacz z CD/MP3. A także komputer pokładowy, czujniki
parkowania, 4x elektryczne szyby, centralny zamek, kierownica
wielofunkcyjna, lusterka sterowane elektrycznie z podgrzewaniem, Isofix,
składana i dzielona tylna kanapa, skórzana kierownica i mieszek drążka
zmiany biegów.
Silnik: 1.6 Dual VVT-i, Symbol: 1ZR-FE (ZRE151_)
Pojemność skokowa: 1598 cm3
Moc maksymalna [KM] przy obr./min.: 124/6000
Maks. moment obrotowy [Nm] przy obr./min.: 157/5200
Układ i liczba cylindrów: R4, Liczba zaworów: 16
Co wymieniłem/naprawiłem do tej pory:
• Remont skrzyni biegów – wymiana łożysk, plus nowe kompletne sprzęgło
(na piątym biegu, przy wysokich obrotach, słychać było huczenie; podobno
łożyska w tych skrzyniach dożywają właśnie do 180 tys. km)
• Chłodnica klimatyzacji, plus serwis klimatyzacji z wymianą filtra
kabinowego (podczas inspekcji wyszła jakaś nieszczelność, ale o dziwo
klimatyzacja chłodziła)
• Akumulator (ten oryginalny Toyoty padł ze starości, miał prawo po 11 latach)
• Świece
• Olej wraz z filtrami
Co należy zrobić/wymienić:
• Pasek wielorowkowy z napinaczem, ponieważ nie wiem kiedy był zmieniany po raz ostatni
• Można wymienić płyn chłodzący, bo nie wiem kiedy była ostatnia wymiana
• Płyn hamulcowy – ostatnia wymiana była w październiku 2016, więc również można wymienić
• Wiosną przyszłego roku należałoby zrobić serwis klimatyzacji i wymienić filtr kabinowy
Poza tymi eksploatacyjnymi wymianami nic nie jest do zrobienia, wszystko
działa jak należy. Hamulce są mocne, zawieszenie dobrze wybiera
nierówności, silnik pracuje równo i cicho, wydech również jest w
porządku. Widać, że ktoś dbał o to auto i było serwisowane na bieżąco,
jest bezwypadkowe. Co prawda posiada jakieś ślady walki ulicznej, ale są
to jakieś delikatne skutki parkowania w ciasnych zaułkach. Na aucie nie
ma rdzy, nawet od spodu. Wszystkie szyby są oryginalne, poza przednią
(odprysk od kamyczka, z którego zrobiło się pęknięcie). Tylne szyby są
delikatnie przyciemnione, zrobiono to jeszcze w Niemczech. W środku jest
czysto i schludnie, w aucie nie palono. Do auta mam komplet dokumentów
serwisowych, jakieś kwity z przeglądów niemieckich, rachunki, instrukcje
obsługi oraz trzy kluczyki.
Skoro taki cudowny, to dlaczego go sprzedaję? Jest to mój drugi
samochód, a od marca pracuję z domu, więc nie ma sensu trzymać dwóch
aut. A jak każdy wie, samochód ma jeździć, a nie stać pod domem.
Ubezpieczenie OC opłacone jest do kwietnia 2021.