Polo nowej generacji oferowane jest w pięciu wersjach wyposażenia – Start, Trendline, Comfortline i Highline oraz jako model specjalny – Beats (wyposażony m.in. w 300-watowy system dźwiękowy). Ponadto dostępne jest sportowe Polo GTI (z silnikiem o mocy 147 kW/200 KM).
Wszystkie wersje Polo są seryjnie wyposażone w system „Front Assist" monitorujący przestrzeń przed autem z funkcjami hamowania awaryjnego „City" oraz rozpoznawania pieszych. Ponieważ w konstrukcji auta wykorzystano modułową platformę MQB, możliwe stało się wyposażenie go w wiele systemów asystujących dostępnych za dopłatą. Znajdują się wśród nich aktywny tempomat „ACC" (teraz działa do prędkości 210 km/h), asystent zmiany pasa ruchu „Blind Spot Detection" z systemem wspomagającym wyjazd tyłem z miejsca parkingowego oraz częściowo automatyczny system parkowania „Park Assist".
Nowe Polo zostało wyposażone w system multimedialny najnowszej generacji z ekranami o przekątnej od 6,5 do 8,0 cala. Do nowego Polo Volkswagen oferuje również Active Info Display (cyfrowe wskaźniki) nowej generacji o wyjątkowej grafice charakteryzującej się intensywnymi kolorami oraz dużym kontrastem. Zakres funkcji oraz system obsługi cyfrowych wskaźników to zupełna nowość w segmencie miejskich samochodów.
W chwili rozpoczęcia sprzedaży do nowego Polo są dostępne cztery silniki benzynowe o pojemności 1,0 litra i mocy 48 kW/65 KM, 55 kW/75 KM, 70 kW/95 KM i 85 kW/115 KM. Dwie mocniejsze jednostki napędowe to turbodoładowane silniki TSI. Najmocniejszym silnikiem benzynowym jest dwulitrowy silnik o mocy 200 KM oferowany w Polo GTI. Gamę jednostek napędowych uzupełniają dwa diesle 1.6 TDI o mocy 80 i 95 KM. Modele z silnikami o mocy od 70 kW wzwyż są oferowane również z dwusprzęgłową, 7-biegową przekładnią (DSG).
Ceny nowego Polo zaczynają się od 44 490 złotych za wersję z benzynowym silnikiem 1.0 o mocy 65 KM. Dla porównania Ford Fiesta z benzynowym motorem 1.1 o mocy 70 KM to wydatek od 46 500 zł.
silnik/wersja | Start | Trendline | Comfortline | Beats | Highline | GTI |
1.0 65 KM 5 biegów | 44 490 zł | 49 790 zł | - | - | - | - |
1.0 75 KM 5 biegów | - | 51 590 zł | 54 490 zł | 58 980 zł | - | - |
1.0 TSI 95 KM 5 biegów | - | 54 890 zł | 57 790 zł | 62 280 zł | 60 190 zł | - |
1.0 TSI 95 KM DSG 7-stopniowa | - | - | 64 690 zł | 69 180 zł | 67 090 zł | - |
1.0 TSI 115 KM 6 biegów | - | - | - | - | 63 390 zł | - |
1.0 TSI 115 KM DSG 7-stopniowa | - | - | - | - | 70 290 zł | - |
2.0 TSI 200 KM DSG 6-stopniowa | - | - | - | - | - | 89 690 zł |
1.6 TDI SCR 80 KM 5 biegów | - | 64 990 zł | 67 590 zł | 72 080 zł | - | - |
1.6 TDI SCR 95 KM 5 biegów | - | - | - | - | 71 590 zł | - |