Auta luksusowe jak ciepłe bułeczki. Sprzedaż modeli premium

7 lat temu - 27 października 2017, Auto Świat
Auta luksusowe jak ciepłe bułeczki. Sprzedaż modeli premium
Nowe auta segmentu premium sprzedają się jak świeże bułki – w ciągu 3 kwartałów 2017 r. sprzedano 45 tys., w całym roku sprzedaż zapewne przekroczy 60 tys. szt.

Auta segmentu premium są drogie – najtańsze kosztują ok. 100 tys. zł, a najdroższe – nawet milion i więcej. Jednak cena w tym segmencie nie gra decydującej roli. Bogaci klienci, decydując się na luksusowe auto, kierują się przede wszystkim prestiżem marki, bezpieczeństwem oraz... modą.

Są bowiem miejsca w Polsce, gdzie o kupnie samochodu danej marki decyduje... sąsiad. Tak jest np. w podwarszawskim Konstancinie – jeszcze niedawno królowały tam Jaguary, a teraz naprawdę bogaci mieszkańcy jeżdżą Bentleyami.

Sprzedaż aut premium rośnie w Polsce szybciej niż całkowita sprzedaż nowych samochodów – luksusowych o ok. 20-30 proc., a wszystkich – o ok. 17 proc.

Jak marka jest liderem segmentu premium? Można powiedzieć, że jest dwóch liderów: BMW i Mercedes. Obie firmy idą łeb w łeb (a raczej zderzak w zderzak). W 2016 r. obie sprzedały po ponad 12 tys. aut – BMW 12 497, a Mercedes – 12 013 szt.

W ciągu 3 kwartałów 2017 r. BMW sprzedało 10 832 auta premium, a Mercedes – 10 403 szt. Najpopularniejszym modelem premium BMW jest seria 5, a w Mercedesie – GLC.

Top 10. Sprzedaż aut premium za 3 kwartały 2017 r.

Miejsce.MarkaSprzedaż (szt.)Zmiana 1016/2017 w proc.
1. BMW10 83223,03
2. Mercedes10 40331,55
3. Audi928522,64
4. Volvo690223,86
5. Lexus28022,37
6. Porsche101523,78
7. Land Rover89322,50
8. Alfa Romeo84470,16
9. Infiniti60154,90
10. Jaguar413-2,36

Druga dziesiątka sprzedaży luksusowych aut nie wygląda już imponująco – sprzedaż poszczególnych marek nie przekracza 100 egz.

W ciągu 3 kwartałów 2017 r. na Maserati zdecydowało się 88 klientów. Elektryczną Teslę kupiło 46 osób, Bentleya wybrało 21 klientów, tyle samo zdecydowało się na Ferrari. Poza tym sprzedano: 7 Rolls-Royce'ów, 5 Astonów Martinów, 3 Lamborghini, 2 Cadillaki, 2 McLareny i 1 Lotusa.

Dane za: Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. W galerii najpopularniejsze modele z segmentu premium.

Support Ukraine