40-kilometrowy odcinek, od Koszwał do Elbląga, pozwoli skrócić czas przejazdu i poprawi bezpieczeństwo ruchu.
Budowę 40-kilometrowego fragmentu S7 podzielono na dwa odcinki realizacyjne: od Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego (wykonawca Metrostav) i Nowego Dworu Gdańskiego do Elbląga (Budimex). Prace ruszyły w październiku 2015 r. Nowa droga ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Włączenie do ruchu umożliwiają cztery węzły: Cedry Małe, Dworek, Żuławy Wschód i Elbląg Zachód.
Do tego wyremontowano nawierzchnię dwujezdniowego fragmentu „starej" DK7 w okolicy istniejącego węzła Nowy Dwór Gdański. Zbudowano także nowe mosty, na Wiśle w Kiezmarku (prawie 930 m długości) oraz na Nogacie (blisko 600 m). Dotychczasowy most przez Wisłę pozostanie do obsługi ruchu lokalnego: pojazdów okolicznych mieszkańców, maszyn rolniczych, rowerzystów i pieszych.
Projekt realizacji połączenia Gdańska z Elblągiem jest współfinansowany z Funduszu Unii Europejskiej w ramach „Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020" w wysokości 2 000 661 323,80 zł (brutto), gdzie wartość całkowita projektu wynosi 3 747 900 317,82 zł (brutto).
Oddany odcinek S7 połączył istniejące fragmenty tej trasy, południową obwodnicę Gdańska i obwodnicę Elbląga. Umożliwi szybki, bezpieczny i komfortowy przejazd z Gdańska w kierunku Elbląga i dalej Warszawy. Wiosną przyszłego roku ruszą prace przy budowie kolejnych 73 km S7, od granicy z woj. warmińsko-mazurskim do obwodnicy Płońska. Dla odcinka Płońsk - Czosnów opracowywana jest koncepcja programowa, a wiosną przyszłego roku ogłosimy przetarg na realizację inwestycji (ten odcinek ma zapewnione finansowanie).
Projektanci pracują także nad koncepcją programową dla odcinka Czosnów – Kiełpin, a na dalszy fragment trasy łączący się z obwodnicą Warszawy toczy się przetarg na opracowanie dokumentacji. S7 od Czosnowa do Warszawy jest obecnie poza limitem 135 mld zł przewidzianych na realizację zadań z Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-23. Przy zapewnieniu finansowania wylot z Warszawy w kierunku Gdańska mógłby zostać oddany do ruchu w drugiej połowie 2024 roku. Tym samym z Gdańska do Rabki Zdroju przejechalibyśmy drogą ekspresową i autostradą z wyjątkiem dwujezdniowego odcinka od Krakowa do Myślenic.
1. Gdańsk Południe - Żuławy Zachód
2. Koszwały - Nowy Dwór Gdański
3. Nowy Dwór Gdański - Kazimierzowo
4. obwodnica Elbląga
5. Elbląg Południe - Pasłęk Północ
6. Pasłęk Północ - Miłomłyn Północ
7. obwodnica Miłomłyna i Miłomłyn - Ostróda Północ
8. Ostróda Północ - Ostróda Południe
9. Ostróda Południe - Olsztynek
10. Olsztynek - Nidzica
11. Nidzica - Napierki
12. Napierki - Mława
13. Mława - Strzegowo
14. Strzegowo – Pieńki
15. Pieńki - Płońsk
16. obwodnica Płońska
17. Płońsk - Czosnów
18. Czosnów - Kiełpin
19. Kiełpin - Warszawa
Podobne wiadomości