Debiutuje nowa Kia Sorento. Jest większa, bardziej nowoczesna i hybrydowa

4 lata, 1 miesiąc temu - 20 marca 2020, moto.pl
Debiutuje nowa Kia Sorento. Jest większa, bardziej nowoczesna i hybrydowa
Kia Sorento to największy SUV koreańskiej marki. Właśnie zadebiutowało jego najnowsze wcielenie i Koreańczycy znów nie zawiedli.

Kia od lat pokazuje, że nie przespała ostatniej dekady, tylko poświęciła ją na wyprzedzenie trendów.

Kia Sorento trzeciej generacji była na rynku od 2014 roku, zatem najwyższa pora na odświeżenie koreańskiego SUV-a. A nowa odsłona jest bardziej przestronna, ma lepsze osiągi i pełno nowoczesnych technologii, jak na duży rodzinny wóz XXI wieku przystało.

Nowa konstrukcja
Nowe Sorento jest pierwszym samochodem skonstruowanym w oparciu o nową platformę podłogową, przeznaczoną dla nowej generacji średniej wielkości SUV-ów marki Kia. Dzięki niej Sorento jest większe, bardziej przestronne, oferuje większy bagażnik i trzy rzędy siedzeń. To jednak nie wszystko. Nowa konstrukcja umożliwia zastosowanie nowych zelektryfikowanych układów napędowych. Bo nowe Sorento jest oferowane jako hybryda, a w przyszłości pojawi się również wersja hybrydowa typu plug-in.

Znacznie odnowiono również stylistykę. W miejsce obłej karoserii pojawiły się ostre linie i nowe proporcje optycznie wydłużające nadwozie. Nowy model jest o 10 mm dłuższy od poprzednika (mierzy 4 810 mm długości), ale ma krótsze zwisy i o 35 mm większy rozstaw osi (2 815 mm). Szerokość również wzrosła o 10 mm (do 1 900 mm). Z przodu nadal dominuje osłona chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa, jednak teraz została poszerzona i optycznie obejmuje nawet reflektory.

Sorento zachowało charakterystyczny szeroki słupek D, ale spora nowość pojawiła się z tyłu. Mowa o pionowych lampach, które zachodzą aż na boki nadwozia. Dzięki temu auto wygląda na sporo szersze, niż jest w rzeczywistości. W Europie Sorento będzie dostępne w 10 lakierach nadwozia oraz z 17-, 18-, 19- lub – po raz pierwszy w ofercie – nawet 20-calowymi obręczami kół z lekkich stopów.

Multimedialne wnętrze
Pierwsze co rzuca się w oczy we wnętrzu, to układ dwóch ekranów na desce rozdzielczej. 12,3-calowy zestaw wskaźników to centrum dowodzenia kierowcy, a blisko niego znalazł się 10,25-calowy ekran systemu multimedialnego. Oba ekrany wyświetlają informacje na linii wzroku kierowcy i dają wrażenie obcowania z jednym szerokim wyświetlaczem.

W kabinie znalazły się takie udogodnienia jak nastrojowe oświetlenie Mood Lightning, bezprzewodowa ładowarka smartfona, skórzana tapicerka Nappa czy system nagłośnienia BOSE. Nie zabrakło też złącza Apple Car Play i Android Auto i wyświetlacza head-up na przedniej szybie.

Król przestrzeni
W hybrydowym Sorento akumulator znajduje się pod podłogą, co nie wpłynęło zbytnio na przestrzeń w kabinie. Zmieści na pokładzie nawet siedem osób i oferuje jeden z największych w klasie bagażników, który – w zależności od wersji Sorento – liczy 821 litrów pojemności (w modelu siedmioosobowym) lub 910 litrów (w aucie dla 5 osób). Przy założeniu, że koreańskim SUV-em będzie podróżowało siedem osób, bagażnik mocno zmaleje, ale nadal zaoferuje nawet 187 litrów przestrzeni w wariancie z silnikiem wysokoprężnym (w hybrydzie - 179 l).

Diesel i hybryda
Kia Sorento trafi do sprzedaży w kilku wersjach napędowych. Odmiana hybrydowa ma bazować na benzynowym silniku 1.6 T-GDi. Układ będzie generował moc 230 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do końca roku w gamie pojawi się także odmiana typu plug-in, czyli z możliwością doładowania baterii z gniazdka.

W ofercie znajdzie się też mocny motor wysokoprężny. Mowa o czterocylindrowym silniku o objętości skokowej 2,2 litra i mocy 202 KM. Jak to w przypadku diesli, ta jednostka napędowa zaoferuje wyjątkowo duży maksymalny moment obrotowy - 441 Nm. Silnik 2.2 CRDi seryjnie współpracuje z nową 8-stopniową przekładnią o dwóch sprzęgłach (8DCT).

Nowa Kia Sorento trafi do sprzedaży w trzecim kwartale 2020 roku. Cena i wersje wyposażenia nie są jeszcze znane.

Support Ukraine