Dla tej marki premium Polska jest największym rynkiem w Europie

9 miesięcy temu - 31 maja 2023, Auto Świat
Dla tej marki premium Polska jest największym rynkiem w Europie
Tylko w ciągu pierwszych czterech miesięcy 2023 r. Polacy kupili niemal 3,5 tys. lexusów. Dzięki temu Polska stała się największym rynkiem japońskiej marki w Europie. Jeszcze większe wrażenie robi dynamika wzrostu — ponad 160 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2022 r.

Lexus Polska może otwierać szampana (o ile jeszcze tego nie zrobił). Wszystko za sprawą niemal lawinowego wzrostu zainteresowania samochodami tej japońskiej marki. Oczywiście za doskonałe wyniki sprzedaży firma powinna podziękować polskim klientom, którzy od stycznia do kwietnia 2023 r. kupili 3 tys. 456 lexusów.

Lexus notuje dobre wyniki również poza Polską
Dzięki temu wynikowi rodzimy oddział Lexusa pokonał wszystkich pozostałych przedstawicieli marki w Europie. Minimalnie mniej lexusów kupili Brytyjczycy — z salonów w Wielkiej Brytanii wyjechało 3 tys. 437 aut, a trzeci najlepszy wynik przypadł w udziale Hiszpanom (1 tys. 971 egzemplarzy).

Japończycy mają powody do zadowolenia także w odniesieniu do całego europejskiego rynku. W ciągu czterech pierwszych miesięcy br. firma sprzedała 19 tys. 359 aut, co oznacza 13-procentowy wzrost z analogicznym okresem ubiegłego roku. Na tak dobry wynik złożyła się przede wszystkim kwietniowa sprzedaż (6 tys. 390 aut), która była o 80 proc. wyższa niż w kwietniu 2022 r.

Dominacja zelektryfikowanych SUV-ów i crossoverów
O ile wynik sprzedażowy Lexusa w Polsce może dziwić, o tyle zaskoczeniem nie będzie to, które rodzaje aut najchętniej wybierają Europejczycy. Aż 86 proc. spośród wszystkich nowych samochodów stanowiły SUV-y i crossovery. Co więcej, ogromną większość z nich, 84 proc. wszystkich nowych Lexusów kupionych w Europie, miała zelektryfikowany napęd (hybryda, hybryda plug-in i auta elektryczne).

Spośród wszystkich modeli marki największą popularnością w całej Europie cieszył się jak na razie NX, który do kwietnia br. znalazł 7 tys. 070 klientów (+30 proc.). Na drugim miejscu znalazł się UX. Ten model wybrało co prawda mniej nabywców (4 tys. 339 aut), ale za to UX zanotował ogromny wzrost sprzedaży i osiągnął poziom 106 proc. Pierwszą trójkę zamyka RX z 4 tys. 166 sprzedanymi egzemplarzami (+22 proc.).

Support Ukraine