Wygląd nowego, miejskiego SUV-a Skody definiuje szeroka osłona chłodnicy z podwójnymi listwami, typowa dla designu marki. Muskularna linia maski płynnie przechodzi w łagodną linię nadwozia optycznie wydłużając pojazd i idealnie współgrając z dynamiczną linią dachu. Solidny srebrny przedni spojler przypomina o terenowym charakterze SUV-a. Największym wyróżnikiem jest premierowa, dwuczęściowa konstrukcja reflektorów LED ze światłami do jazdy dziennej umieszczonymi nad głównymi reflektorami. Soczewki reflektorów z krystalicznymi efektami i diodami LED zwiększają atrakcyjność samochodu i nadają mu charakter samochodów klasy premium. Ponadto Kamiq jest pierwszym modelem Skody który ma dynamiczne kierunkowskazy zarówno z przodu, jak i z tyłu.
Większy prześwit, duże koła i dyfuzor podkreślają uterenowiony charakter nowości. Skoda Kamiq będzie pierwszym SUV-em w Europie z napisem Skoda znajdującym się na środku pokrywy bagażnika zamiast klasycznego logo marki, znanego z innych modeli.
Projekt wnętrza Skody Kamiq odwzorowuje design zaprezentowany po raz pierwszy w modelu koncepcyjnym Vision RS. Kluczowym elementem jest tu centralnie umieszczony wyświetlacz systemu infotainment. W ramach opcji dodatkowej dostępny jest wirtualny kokpit o największej, jak do tej pory, przekątnej długości 10,25 cali.
Dzięki zastosowaniu platformy modułowej MQB, wnętrze pojazdu charakteryzuje duża przestronność. Rozstaw osi nowego modelu wynosi 2 651 mm pozostawiając pasażerom siedzącym na tylnej kanapie 73 mm na kolana. Pojemność bagażnika to 400 l i można ją zwiększyć po rozłożeniu tylnych siedzeń do 1 395 l.
Deska rozdzielcza oraz wewnętrzna część przednich drzwi zostały wykonane z wysokiej jakości, ziarnistej pianki wzorowanej na strukturze kryształów. Taka powierzchnia będzie charakteryzować także kolejne modele w ofercie Skody. Dodatkowo komfort jazdy zwiększa możliwość dobrania odpowiednich ustawień oświetlenia pojazdu, dostępnych w dwóch wariantach kolorystycznych: białym i czerwonym. W ramach opcji dodatkowych można dokupić podgrzewane: przednie szyby, tylne siedzenia lub kierownicę.
Podstawowa jednostka to trzycylindrowy silnik 1.0 TSI o mocy 95 KM współpracujący z 5-biegową skrzynią manualną. Jest też wariant dostarczający 115 KM z 6-biegową przekładnią lub za dopłatą z 7-stopniowym DSG.
Najmocniejszym silnik benzynowy to 1.5 TSI o mocy 150 KM, z opcją odłączania cylindrów. Standardowo łączony jest z 6-biegowym manualem, ale opcjonalnie będzie można dokupić 7-stopniowe DSG.
Diesel too 115-konne 1.6 TDI, również oferowane z przekładnią manualną (6 biegów) i DSG (7 przełożeń).
Przewidziano także odmianę 1.0 G-Tec, czyli 3-cylindrowy silnik spalinowy o mocy 90 KM, zasilany gazem ziemnym. To opcja wyłącznie z przekładnią manualną (6 biegów).