Już ponad 40 proc. nowych samochodów w Polsce to SUV-y. Będzie ich jeszcze więcej

3 lata, 10 miesięcy temu - 26 stycznia 2021, moto.pl
Już ponad 40 proc. nowych samochodów w Polsce to SUV-y. Będzie ich jeszcze więcej
Napisać, że crossovery i SUV-y biją rekordy popularności to jak nie napisać nic. W Polsce już ponad 40 proc. nowych aut to SUV-y. Lada chwila przekroczymy 50 proc.

Wszelkiej maści crossovery i SUV-y już w 2019 t. okazały się najczęściej wybieranymi nowymi samochodami w Polsce. SUV-y dopadły w końcu hatchbacki, by w 2020 r. wyraźnie im odskoczyć. To właśnie między tymi rodzajami nadwozia toczyła się w Polsce walka. Choć trudno jest ją nazwać zażartą. Udział hatchbacków dramatycznie się załamał, a SUV-ów rósł w ekspresowym tempie. Zmiana lidera była tylko kwestią czasu.

Drugą ofiarą mody na SUV-y są oczywiście vany, których udział w rynku skurczył się do 1,6 proc. Pozostałe rodzaje samochodów po okresie wyraźnych spadków ustabilizowały swoją pozycję na polskim rynku. Jak wyglądał podział na rodzaje nadwozia w nowych samochodach kupionych w Polsce? Poniżej prezentujemy dane z raportu Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR za rok 2020:

SUV - 41,1 proc.
Hatchback - 28,7 proc.
Kombi - 14,8 proc.
Sedan - 8,8 proc.
Pozostałe - 2,5 proc.
Kombivan - 2,4 proc.
Van - 1,6 proc.

Udział poszczególnych rodzajów nadwozia w poszczególnych latach
IBRM Samar przygotował także ciekawą infografikę, na której widać, jak zmieniał się udział poszczególnych rodzajów nadwozia od 2000 do 2020 roku. Największy wzrost zanotowały oczywiście SUV-y (+40,2 proc.), a stratę - hatchbacki (-27,3 proc.). Odporne na suvowy szał okazały się kombi, które nie dość, że utrzymały swoją pozycję, to nawet poprawiły ją o 2,7 proc.

Support Ukraine