Premiera rynkowa Eclipse Cross to ważne wydarzenie dla Mitsubishi, ponieważ marka od dawna nie wprowadzała do europejskiej oferty zupełnie nowego modelu. Kompaktowy SUV o dynamicznej stylistyce ma przyciągnąć do salonów nowych klientów. Przez pewien czas Eclipse Cross będzie oferowany równolegle z modelem ASX (jego następna generacja będzie mniejsza).
Samochód będzie oferowany w Polsce w 8 konfiguracjach, 5 wersjach wyposażenia i 7 kolorach nadwozia do wyboru. Do napędu przewidziano silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra (polski importer na razie nie informuje o wprowadzeniu do gamy diesla 2.2). Nowy, turbodoładowany benzyniak, generujący 163 KM mocy, może być połączony z napędem na przednią lub obie osie. W drugim przypadku auto jest wyposażone w automatyczną, ośmiostopniową skrzynię biegów CVT (w wersji z przednim napędem seryjnie mamy ręczną przekładnię).
Mitsubishi Eclipse Cross – bogate wyposażenie
Podstawowa wersja Inform zawiera m.in. automatyczne światła drogowe, system ograniczający skutki kolizji czołowych, system ostrzegający o nieplanowanej zmianie pasa ruchu, tempomat, automatyczną klimatyzację, światła do jazdy dziennej w technologii LED, 16-calowe aluminiowe obręcze kół, 7 poduszek bezpieczeństwa, radioodtwarzacz CD/MP3, czujnik deszczu, przyciemniane szyby, relingi dachowe i elektrycznie sterowane szyby i lusterka boczne (rownież podgrzewane).
Wyższy poziom Invite Plus zawiera ponadto: stację multimedialną z obsługą poprzez touchpad, zestaw głośnomówiący Bluetooth, podgrzewane przednie fotele, dwustrefową klimatyzację, 18-calowe aluminiowe obręcze kół, system bezkluczykowy, kamerę cofania oraz skórzane obszycie kierownicy i dźwigni zmiany biegów. W wersji Intense znajdziemy także przezierny wyświetlacz typu HUD, podgrzewane tylne siedzenia, kierownicę i przednią szybę, przednie i tylne czujniki parkowania, elektrycznie składane lusterka oraz elektromechaniczny hamulec postojowy (tylko CVT).
Specyfikacja Intense Plus jest bogatsza o system monitorowania martwego pola z asystentem pasa ruchu i monitorowaniem ruchu poprzecznego z tyłu pojazdu, system kamer 360 stopni a także przednie reflektory w technologii LED. Na liście wyposażenia najbogatszej wersji Instyle znajdują się dodatkowo: szklany otwierany dach, tempomat adaptacyjny, system nagłośnienia Rockford Fosgate, skórzana tapicerka siedzeń z pomarańczowymi przeszyciami oraz fotel kierowcy regulowany elektrycznie w 4 płaszczyznach. Lakier metalizowany kosztuje 2800 zł, a specjalny czerwony - 4200 zł.
Mitsubishi Eclipse Cross można przedpremierowo oglądać w ramach specjalnych pokazów organizowanych w salonach marki w dniach 13-22 października. Dla pierwszych klientów importer przygotował promocyjną ofertę zakupu nowego modelu.
Wersja | Inform | Invite Plus | Intense | Intense Plus | Instyle |
1.5T 163 KM 6MT 2WD | 93 990 zł | 102 990 zł | 112 990 zł | - | - |
1.5T 163 KM 8CVT 2WD | - | 110 990 zł | 120 990 zł | 125 990 zł | - |
1.5T 163 KM 8CVT 4WD | - | - | - | 133 990 zł | 147 990 zł |