Producent jednak już teraz pokazał nam pierwsze zdjęcia nowego modelu. Niestety, jeszcze w kamuflażu, ale na osłodę mamy garść pierwszych szczegółów.
Nowa Skoda Octavia jest już prawie gotowa. Oficjalną premierę nowej generacji zaplanowano na 11 listopada. Czesi jednak nie mogą się doczekać i postanowili lekko podgrzać atmosferę przed premierą. Niedawno pokazano nam dwa szkice nowej Octavii, a teraz dostaliśmy zdjęcia prototypów. Niestety, w kamuflażu.
Możliwe jednak, że poznaliśmy już wygląd Octavii. Niedawno głośno było o wycieku do Internetu zdjęcia. Rzekomo z oficjalnego konfiguratora nowej generacji.
Nowa Skoda Octavia - wymiary, rozstaw osi, bagażnik
Poznaliśmy już trochę szczegółów nowej Skody Octavii. Liftback ma mierzyć 4689 mm długości (+19 mm) oraz 1829 mm szerokości (+17 mm). Z kolei Octavia Combi odpowiednio - 4689 mm (+22 mm) i 1829 mm (+15 mm). Obydwie wersje będą więc praktycznie identyczne*. Tu pojawiają się sprzeczne informacje, wg nich kombi będzie ciut dłuższe od hatchbacka - 4689 do 4685 mm. Zaktualizujemy jeszcze ten fragment, ale nie będą to duże zmiany. Ważne, że Octavia w obydwu wersjach urośnie o kilkanaście milimetrów. Większe rozmiary nie powinny dziwić - Octavia musi trochę odskoczyć mniejszej, ale także kompaktowej Skali.
Poprawiony zostanie również współczynnik oporu powietrza, który wyniesie 0,24.
Rozstaw osi nowej generacji ma wynosić 2686 mm (bez zmian), a pasażerowie na tylnej kanapie będą mieli o 78 mm więcej miejsca na nogi. Nowa Skoda Octavia pomieści 600 l w bagażniku, a jeżeli wybierzemy wersję Combi, to nawet 640 l.
Nowa Skoda Octavia - wnętrze
Wiele z nowości Octavia podbierze nowej generacji Golfa. M.in. matrycowe reflektory LED, nowe wnętrze z dwoma dużymi ekranami, wyświetlacz head-up (na szybie), 3-strefową klimatyzację oraz garść zaawansowanych systemów. Fotele oprócz funkcji grzania dostaną także wentylację.
Na zdjęcia lub chociaż szkice wnętrza musimy jeszcze poczekać.
Nowa Skoda Octavia - silniki, hybrydy
Po benzynowej stronie mocy znajdziemy jednostkę 1.0 TSI 100 KM oraz 1.5 TSI 150 KM (także jako miękka hybryda). Rolę topowej benzyny pełnić będzie 2.0 TSI 190 KM z automatem DSG i 4x4 w standardzie. Warto wspomnieć, że w ofercie pojawi się także 1.5 TSI 130 KM G-TEC, a więc na gaz ziemny. Diesle? 2.0 TDI w trzech wariantach: 115, 150 oraz 200 KM.
Kierowcy dostaną także dwie hybrydy ładowane z gniazdka z silnikiem 1.4 TSI pod maską. Słabsza będzie miała lekko ponad 200 KM, a druga dobije do 245 KM.
Co ciekawe będzie można też wybrać trzy różne zawieszenia: standardowe, sportowe (obniżone o 15 mm) oraz lekko uterenowione (+15 mm).