Nowy Jeep Wrangler wkracza na europejskie salony

7 miesięcy, 2 tygodnie temu - 13 września 2023, Auto Świat
Nowy Jeep Wrangler wkracza na europejskie salony
Jeep Wrangler na rok modelowy 2024 doczekał się niewielkich zmian. Wprowadzone modyfikacje dotyczą nie tylko wyglądu zewnętrznego, lecz także wyposażenia odpowiadającego za dzielność terenową, bezpieczeństwo i komfort jazdy. Pojawiły się także nowe elementy w części pasażerskiej.
  • Jeep Wrangler po modernizacji jest już dostępny w Polsce w wersji benzynowej, a w połowie 2024 r. do oferty dołączy poprawiona hybryda plug-in 4xe
  • Dzięki wprowadzonym zmianom w stylistyce oraz zastosowaniu nowych wzorów aluminiowych felg i kolejnego lakieru nadwozia poprawiono wygląd pojazdu
  • Jeep Wrangler zyskał dotykowy wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala oraz nowe systemy zapewniające lepszą dzielność terenową i podwyższające poziom bezpieczeństwa i komfortu jazdy

Jeep Wrangler aktualnej generacji na rynku jest od 2018 r. Na rok modelowy 2024 przewidziano wprowadzenie zmodyfikowanego Jeepa Wranglera. Od aktualnej odmiany auto odróżnimy po przemodelowanym, charakterystycznym grillu z siedmioma żebrowaniami. Wyróżnia się on czarnymi, wypukłymi szczelinami z ramką w kolorze szary metalik i obramowaniem w kolorze nadwozia (w wersji Sahara są srebrne platynowe szczeliny i ramki).

W nowym modelu wyeliminowano antenę dachową ze stalowym masztem. Teraz pojawiła się nowa, przystosowana do jazdy w terenie antena typu stealth, zintegrowana z przednią szybą. Dzięki temu nie tylko poprawiono wygląd pojazdu, lecz także wyeliminowano ryzyko zahaczenia anteną o zarośla. Wygląd auta uzupełnia dziesięć różnych kolorów nadwozia (w tym nowy lakier Anvil) oraz pięć nowych wzorów aluminiowych felg o wymiarach 17-20 cali.

Nowy Jeep Wrangler – lepsza dzielność terenowa
W nowym wydaniu Jeepa Wranglera można będzie zamówić odciążone osie DANA full-float, które pomagają w pokonywaniu wymagających bezdroży. Składają się one z piasty koła oddzielonej od półosi, ze sworzniem przykręconym do rury osi, który podtrzymuje piastę koła za pomocą pary łożysk.

Dzięki zastosowaniu odciążonej konstrukcji osi typu "full-float" ciężar pojazdu przenoszony jest na rurę półosi, a nie tylko na półoś napędową. Półoś jest zatem poddawana jedynie obciążeniom skrętnym, a jej jedyną funkcją jest przenoszenie napędu na piastę koła. Dzięki temu oś jest mocniejsza i bardziej wytrzymała.

Nowy Jeep Wrangler – ponad 85 systemów zapewniających bezpieczeństwo
Jeep Wrangler ma na pokładzie ponad 85 różnego rodzaju systemów, które zapewniają jadącym wysoki poziom bezpieczeństwa. W tym, od roku modelowego 2024 pojawiły się: asystent wykrywania zmęczenia kierowcy (Drowsy Driver Alert), ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (Lane Departure Warning) oraz informacje o znakach drogowych (dostępne od 1. kwartału 2024 r.).

Jeep Wrangler po modernizacji ma we wnętrzu ma nowy 12,3-calowy, dotykowy ekran do obsługi urządzeń pokładowych. To najbardziej zaawansowany i największy wyświetlacz, jaki kiedykolwiek był montowany w Jeepie Wranglerze.

Nowy Jeep Wrangler ma szeroki zakres usług online, pogrupowanych w kilku pakietach, które zapewniają klientom jeszcze lepszą pomoc, więcej komfortu i rozrywki. Funkcja "Send&Go" w aplikacji JEEP umożliwia wysyłanie wcześniej zapisanych tras bezpośrednio ze smartfona do systemu nawigacji samochodu.

Nowy Jeep Wrangler – benzyniak już jest w ofercie
Nowy Jeep Wrangler jest już dostępny w Polsce w benzynowej odmianie generującej 272 KM. Auto ze specyfikacją Sahara kosztuje 325 200 zł, natomiast jako Rubicon – 334 tys. 200 zł.

W połowie 2024 r. pojawi się odnowiony Jeep Wrangler 4xe. W tej postaci samochód jest hybrydą typu plug-in, w której wykorzystano benzynowy silnik produkujący 270 KM, 136-konny elektryczny oraz alternatoro-rozrusznik generujący 45 KM.

Łączna moc systemu hybrydowego to 381 KM, a zasięg w trybie czysto elektrycznym wynosi 51 km. Jeep Wrangler 4xe w wersji Sahara kosztuje obecnie 373 tys. 200 zł, natomiast jako Rubicon – 383 tys. 200 zł.

Support Ukraine