Nowy Volkswagen Golf 8. Niech nie zwiedzie cię wygląd, w środku doszło do prawdziwej rewolucji

25 października 2019 - moto.pl

Nowy Volkswagen Golf 8. Niech nie zwiedzie cię wygląd, w środku doszło do prawdziwej rewolucji

We wrześniu Volkswagen z hukiem zaprezentował ID.3, elektryczne auto, które ma być "nowym Golfem" naszych.

Nie zapomniano jednak o prawdziwym Golfie i pozwolono mu spokojnie wjechać w ósmą generację.

Czy to na pewno ósma generacja? Wygląd może zmylić

VW Golf to wciąż niezagrożony lider europejskiego rynku w rankingach sprzedaży. Od premiery Niemcy wypuścili na drogi ponad 35 milionów Golfów. Kiedy spojrzymy na statystyki w tym roku, to również kompakt z Wolfsburga będzie znajdował się na pierwszym miejscu w naszej części świata.

Co nowego przynosi kolejne wcielenie bestsellera? Zebraliśmy najważniejsze informacje po właśnie zakończonej prezentacji.

Niemieccy styliści odpowiedzialni za nadwozie trzymają się zasady, że lepiej nie zmieniać tego, co się sprawdza. Skoro klienci chcą tak wyglądającego, raczej konserwatywnego auta, to właśnie je dostaną. Dlatego w ósemce nie szukajcie rewolucji. Golf to Golf. W naszej galerii znajdziecie sporo zdjęć nowej generacji. Część z nich wklejamy w tekst.

Najważniejszą nowością są z pewnością matrycowe reflektory LED, które nazwano IQ.Light. Inteligentnie dostosowują oświetlenie do warunków panujących na drodze, w ułamkach sekundy aktywując lub wyłączając poszczególne moduły diod.

Nowy VW Golf to nowa płyta podłogowa?

Nie. Volkswagen Golf wciąż korzysta ze sprawdzonej platformy MQB.

Ma też praktycznie identyczne rozmiary. Urósł lekko na długość - z 4258 mm do 4284 mm. Został jednak przy tym zwężony (z 1799 do 1789 mm. Rozstaw osi? Wynosi 2636 mm i jest praktycznie identyczny jak w poprzedniku.

Wnętrze zaskakuje. Tutaj czuć zupełnie nową generację
Wygląd nadwozia to golfowa klasyka gatunku. Ale wnętrze? Tutaj producent zafundował swojemu bestsellerowi prawdziwą rewolucję.

W wyższych wersjach wyposażenia pierwsze skrzypce grają dwa duże ekrany (jeden przed oczami kierowcy, zastępujący analogowe zegary, drugi wkomponowany w deskę rozdzielczą), które są ze sobą połączone. W nowym Golfie dostępny będzie także wyświetlacz head-up.

Warto zwrócić uwagę, że to co widzimy na ekranach również jest zupełnie nowe. Golf otrzymał multimedia jeszcze bardziej wzorowane na smartfonach. Nie zabraknie nawet inteligentnego asystenta głosowego, którego będzie można wybudzić, mówiąc "Hej, Volkswagen".

W ogóle wnętrze jest dość futurystyczne jak na tak masowy samochód. Praktycznie poznikały fizyczne przyciski i pokrętła, przeniesiono je albo na ekran albo zastąpiono płytkami dotykowymi. Nie ma też zwykłych USB - VW stawia na USB typu C. Spójrzcie na miejsce, gdzie powinna znajdować się wajcha skrzyni biegów, w automacie klasyczny wybierak został zastąpiony małym selektorem (shift-by-wire).

Na liście systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy nie zabraknie nowych pozycji z systemem Travel Assist na czele.

A pod maską? Jednostki napędowe nowego Golfa

Nie będzie już e-Golfa, bo jego rolę przejmuje ID.3. Spać spokojnie mogą za to zwolennicy silników wysokoprężnych, bo w ofercie wciąż znajdziemy dwa diesle 2.0 TDI o mocy 115 lub 150 KM.

Na dole benzynowej oferty zobaczymy silniki 1.0 TSI R3 (90 lub 110 KM), a półkę wyżej 1.5 TSI R4 (130 lub 150 KM). Nowy Golf ma być dostępny w wersjach eTSI, a więc z tzw. miękką hybrydą z instalacją 48v (110, 130 i 150 KM). Będą też dwie hybrydy ładowane z gniazdka z 1.4 TSI, silnikiem elektrycznym i akumulatorem 13 kWh. W pluginach do wyboru dostaniemy 204 i 245 KM.

Na wybranych rynkach oferowana będzie ponadto odmiana napędzana gazem ziemnym (1.5 TGI o mocy 130 KM). Zapowiedziano także, że pokazane w przyszłości sportowe wersje przekroczą granicę 300 KM.

Do nowego VW Golfa jeszcze wrócimy

Dopiero co zakończyła się oficjalna prezentacja nowego VW Golfa. Chcemy wam tutaj więc na gorąco przybliżyć najważniejsze informacje o Golfie nr 8. W Wolfsburgu jest nasz wysłannik, który przygotuje znacznie obszerniejszy materiał, w którym podzieli się swoimi wrażeniami z premiery. Na pewno będzie znał więcej szczegółów, a także dowiemy się, jak działają te wszystkie nowości we wnętrzu. To chyba najciekawsze w kontekście ósemki.

Jak Wam się podoba nowy Volkswagen Golf? Zapraszamy do komentarzy i sondażu poniżej.

 

Artykuły w tematach

a1A4akcja serwisowaakcyzaakcyza na samochódalfa romeoaston martinaudiAustriaauta elektryczneauta używaneautonomous carautostradaautostrada A1autostrada A4autostradybadanie technicznebentleybezpieczeństwobikebikesbmwBMW M3BMW M4BMW M5BMW Z4Brexitbudowa drógBudowa dróg ekspresowychcamper vanCarlos GhosncennikCenyceny occeny paliwCeny samochodówceny w PolscechevroletchinaChryslerciezarowkacitroenCofanie Licznikacustom carczas pracy kierowcydaciaDacia DusterDacia SanderoDaimlerdakarDetroit Auto ShowDieseldiesel scandaldowód rejestracyjnydrag racedroga ekspresowaDroga S7drogiDrogi ekspresowedrogi w polsceegzamin na prawo jazdyegzamin prawo jazdyelectricEUeuropeevfabrykafcaferrarifiatFiat 500Fiat DucatofordFord BroncoFord FiestaFord FocusFord MondeoFord MustangFord Mustang Mach-EFord PumaFORD SIERRAFord Transitformula 1formula1Formuła 1fotoradarfotoradaryFrankfurt Motor ShowfunnyGDDKiAGeelyGenesisGeneva Motor Showgermanygielda samochodowagitdgranicaHarley-Davidsonhistoria pojazduhondaHonda CivicHonda CR-VhydrogenhyundaiHyundai ElantraHyundai i20Hyundai i30Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai VelosterIMPORTImport SamochodówinfinitiITDJaguarjak ominąć korkijeepjobsKajetan KajetanowiczKen BlockkiaKia Picantokia sorentokia soulKIA Sportagekierowcykontrola drogowakorkiKoronawiruskradzieżkradzież autaKradzieże autkradzieże samochodówKrakowKUPUJEMY UŻYWANELA Auto ShowlamborghiniLand RoverLexusLotuslpgmandatMandat karnymandatyMazdaMazda MX-30mclarenmecedesMercedesMercedes SprintermitsubishiMOTOCYKLEmotorcyclemotorsportMotoryzacjamotosportNetherlandsNew York Auto Showniemcynietrzeźwi kierowcynissanNissan JukeNissan LeafNissan QashqaiNorwaynowy samochódodcinkowy pomiar prędkościodebranie prawa jazdyopelopel astraOpel CorsaOpel InsigniaOpel MokkapaliwapaliwoParis Motor ShowparkingparkowaniepeugeotPeugeot 2008Peugeot 208Peugeot 3008pickupPKP IntercitypodatekPolandpolicjapolisa ocPolskaPope FrancisporschePorsche 911Porsche TaycanPoznańPoznań Motor Showprawa jazdyprawoprawo jazdyprędkośćprzebieg autaprzegląd technicznyprzekroczenie prędkościPRZEPISYPRZEPISY DROGOWEPRZEPISY RUCHU DROGOWEGOPrzetargPSApunkty karneradiowozyRajdRajd BarumRajd DakarRAJDOWE SAMOCHODOWE MISTRZOSTWA POLSKIRajdyrallyrally carRAMrecallRejestracjarejestracja autaREJESTRACJA POJAZDUrejestracja samochodurenaultRenault CapturRenault ClioRenault MeganeRimacRobert KubicaRomaniaRSMPRuch drogowyrvRyneksafetysamochód elektrycznysamochód używanysamochodysamochody elektryczneSAMOCHODY HYBRYDOWESAMOCHODY JAPOŃSKIESAMOCHODY KLASYCZNESAMOCHODY NIEMIECKIESAMOCHODY POLSKIEsamochody używaneSauberseatSeat LeonSejmself-driving carSEMAskodaSkoda CitigoSkoda Enyaqskoda fabiaSKODA FABIA R5Skoda KamiqSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSkoda RapidSkoda SuperbSkoda VisionSOPspalinySprzedażsprzedaż autsprzedaż autasprzedaz nowych autsprzedaż samochodówSprzedaż samochodów w Polscespy shotsssangyongstacja paliwstatystykistawki akcyzystraż granicznastrefa płatnego parkowaniaSubarusupercarsSUVsuzukiSuzuki JimnySuzuki SwiftSwedenSzczecintablice rejestracyjnetachograftankowanietechnologyTerenoweteslatestTokyo Motor ShowtoyotaToyota AurisTOYOTA AVENSISToyota AygoToyota CamryToyota CorollaToyota Land CruiserToyota Rav4Toyota SupraToyota Yaristrucktuningtychyuberubezpieczenie ocUbezpieczenie SamochoduukUkrainaUnia EuropejskaUnited StatesUOKiKUSAutrata prawa jazdyUżywaneużywane autavanVauxhallVia CarpatiaviatollVolkswagenVolkswagen ArteonVolkswagen GolfVolkswagen PassatVolkswagen TiguanVolkswagen TransporterVolvoVolvo xc40vwVW CaddyVW GolfVW PassatVW PoloWarszawwarszawaWRCWrocławwypadekwypadkizakup autazakup samochoduzatrzymanie prawa jazdyzmiany dla kierowcówŁódźЄвробляхиЄвропейський СоюзЄСаваріїаваріяВаршававикрадене автодорогиДТПелектричне автоконтролькордонкоронавірусперевірка на дорогахперевірки на дорогахподаткиполіціяпольсько-український кордонПольщаправила дорожнього рухуправила дорожнього руху в Польщіприкордонникирозмитнення автоСлавомір НовакУкраїнаукраїнціУкравтодорштрафи
Sprzedać auto