Opel Combo‑e. Nowy kompaktowy van na prąd

3 lata, 10 miesięcy temu - 23 stycznia 2021, Motofakty
Opel Combo‑e. Nowy kompaktowy van na prąd
Oprócz największej w swojej klasie przestrzeni ładunkowej i ładowności (odpowiednio 4,4 m3 i 800 kg) elektryczny kompaktowy van niemieckiego producenta oferuje miejsca dla czterech pasażerów i kierowcy (w wersji z kabiną załogową).

W zależności od stylu i warunków jazdy nowy Combo‑e może przejechać na jednym ładowaniu akumulatora 50 kWh nawet 275 kilometrów. „Zatankowanie" energii do 80 procent pojemności akumulatora na publicznej stacji ładowania trwa około 30 minut.

Opel Combo‑e. Wymiary i wersje

Najnowszy elektryczny dostawczy Opel jest dostępny w dwóch długościach. Combo‑e w odmianie 4,4 m ma rozstaw osi 2785 mm i może przewozić przedmioty o długości całkowitej do 3090 mm, przy ładowności do 800 kg i przestrzeni ładunkowej od 3,3 do 3,8 m3. Samochód ma także największy uciąg w swoim segmencie — może holować przyczepę o masie do 750 kg.

Przedłużona odmiana XL mierzy 4,75 m przy rozstawie osi 2975 mm i przestrzeni ładunkowej 4,4 m3, w której zmieszczą się przedmioty o długości całkowitej do 3440 mm. Zabezpieczenie ładunku ułatwia sześć standardowych zaczepów w podłodze (jako opcja dostępne są cztery kolejne zaczepy na ściankach bocznych).

Nowy Combo‑e może też służyć do przewozu osób. Vanem z kabiną załogową opartym na przedłużonej odmianie XL może podróżować łącznie pięć osób, wraz z towarem lub sprzętem przewożonym bezpiecznie za ścianką działową. Klapa w ściance ułatwia transport szczególnie długich przedmiotów.

Opel Combo‑e. Napęd elektryczny

Dzięki silnikowi elektrycznemu o mocy 100 kW (136 KM), rozwijającemu 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego, Combo‑e sprawdza się nie tylko na miejskich ulicach, ale także poza obszarem zabudowanym. W zależności od wersji Combo‑e przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,2 sekundy, a prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 130 km/h. Zaawansowany system odzyskiwania energii z hamowania działający w dwóch trybach wybieranych przez użytkownika dodatkowo zwiększa efektywność pojazdu.

Akumulator zawierający 216 ogniw w 18 modułach jest umieszczony pod podłogą między przednią a tylną osią, co nie ogranicza funkcjonalności przedziału ładunkowego ani miejsca w kabinie. Ponadto takie umiejscowienie akumulatora obniża środek ciężkości, poprawiając właściwości jezdne w zakrętach i odporność na podmuchy wiatru przy pełnym obciążeniu, a więc podnosi przyjemność z prowadzenia pojazdu.

Akumulator trakcyjny Combo‑e może być ładowany na kilka sposobów, w zależności od dostępnej infrastruktury — za pomocą ładowarki naściennej, na stacji szybkiego ładowania, a nawet z domowego gniazdka elektrycznego. Naładowanie akumulatora o pojemności 50 kW w 80 procentach na publicznej stałoprądowej stacji ładowania o mocy 100 kW zajmuje niespełna 30 minut. W zależności od rynku i infrastruktury Combo‑e może być standardowo wyposażony w wydajną trójfazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW lub jednofazową ładowarkę 7,4 kW.

Opel Combo‑e. Wyposażenie

Unikatowym rozwiązaniem w tym segmencie rynku jest oparty na czujnikach wskaźnik pozwalający kierowcy ocenić — za naciśnięciem przycisku — czy samochód nie jest przeładowany. Około 20 dodatkowych technologii sprawia, że jazda, manewrowanie i przewóz towarów są nie tylko łatwiejsze i bardziej komfortowe, ale przede wszystkim bezpieczniejsze.

Opcjonalny system czujników Flank Guard pomaga zapobiegać irytującym i kosztowym do usunięcia wgnieceniom i zarysowaniom przy manewrowaniu z niską prędkością.

Lista systemów wspomagających kierowcę w Combo‑e obejmuje rozwiązania znane już z osobowego Combo Life, a także system kontroli zjazdu ze wzniesienia, asystenta pasa ruchu oraz system stabilizacji przyczepy.

Systemy Multimedia i Multimedia Navi Pro w Combo‑e są wyposażone w duży 8‑calowy ekran dotykowy. Obydwa systemy można zintegrować z telefonem przez Apple CarPlay i Android Auto.

Nowy Combo‑e trafi do dealerów jesienią tego roku.

Support Ukraine