Polska fabryka Volvo z wielkim zamówieniem na ponad 850 zelektryfikowanych autobusów

3 lata, 11 miesięcy temu - 25 listopada 2020, Auto Świat
Polska fabryka Volvo z wielkim zamówieniem na ponad 850 zelektryfikowanych autobusów
Europejskie miasta konsekwentnie elektryfikują transport publiczny. Korzysta na tym m.in. wrocławska fabryka Volvo, która może poszczycić się imponującym portfelem zamówień.

Do kilkudziesięciu miast trafi łącznie ponad 850 nowych autobusów z naszego kraju.

Moda na elektryfikację transportu publicznego trwa w najlepsze. Miasta powoli zastępują autobusy z konwencjonalnym napędem (przede wszystkim diesla) nowszymi modelami zelektryfikowanymi. Nie oznacza to jednak, że komunikacja miejska przesiada się jedynie na modele w pełni elektryczne. W portfelu zamówień nie brak bowiem także wersji hybrydowych, które sprawdzają się szczególnie na dłuższych trasach i w tych miejscach, gdzie wciąż brakuje odpowiedniej infrastruktury dla pojazdów całkowicie elektrycznych.

Wymiana taboru to oczywiście dobre wiadomości dla producentów autobusów. Do fabryi Volvo we Wrocławiu spłynęły zamówienia z ponad 50 europejskich miast (m.in. Aarhus w Danii, Hertogenbosch w Holandii, Luksemburga, Bodo i Alesund w Norwegii, Goteborg i Malmo w Szwecji). Wśród zamawiających nie zabrakło także klientów z Polski, m.in. Gliwice i Łódź. W sumie do realizacji są kontrakty na ponad 850 zelektryfikowanych autobusów (w pełni elektryczne oraz hybrydowe).

Większość zamówień dotyczy jednego z najnowszych modeli, czyli przegubowego Volvo 7900 Electric Articulated. To autobus, który wyposażono dwa silniki o mocy maksymalnej 2x200 kW oraz akumulatory o pojemności od 264 do 396 kWh. Ładowanie odbywa się z mocą nawet 450 kW (zależnie od stacji zasilania). Do wyboru dwa rodzaje zasilania, czyli ładowanie poprzez pantograf lub tradycyjne złącze CCS zainstalowane z przodu, boku lub tyłu pojazdu.

,,Wiele miast ma ambitne cele w zakresie poprawy jakości powietrza, a zelektryfikowana flota pojazdów miejskich stwarza nowe możliwości osiągnięcia tych celów. Kiedy w Göteborgu rozpocznie kursowanie flota naszych 145 autobusów elektrycznych, emisja CO2 zostanie ograniczona o 14,5 tys. ton rocznie, co odpowiada ok. 5 tys. samochodów z silnikiem diesla. Z kolei emisja tlenków azotu zmniejszy się o ok. 8 tys. kg rocznie, a poziom hałasu każdego autobusu zostanie zredukowany o 7 dB, co oznacza redukcję hałasu o połowę. Chcemy być liderem w zakresie rozwoju elektromobilności i długoterminowym partnerem dla wszystkich miast, które chcą zapewnić mieszkańcom lepszą jakość życia" – wyjaśnia Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses.

Support Ukraine