W tej części przeanalizujemy najmniej awaryjne auta. Jeśli interesują Was najbardziej awaryjne modele, odsyłamy do materiału - Ranking awaryjności ADAC 2021. Najmniej awaryjne samochody.
Czym jest ADAC?
ADAC ( z niemieckiego Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) to niemiecki automobilklu, który założony został w 1903 roku. Zgodnie ze swoim statutem ADAC ma „monitorować i promować transport drogowy, sporty motorowe oraz turystykę chroniąc interesy zmotoryzowanych użytkowników dróg oraz angażować się na rzecz rozwoju ruchu drogowego, w szczególności w obszarze ruchu ulicznego, bezpieczeństwa w ruchu drogowym i edukacji użytkowników z uwzględnieniem aspektów dotyczących ochrony środowiska”. Klub ma również za zadanie „wspierać ratownictwo lotnicze i występować w ochronie bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego”.
Automobilklub posiada własną sieć pomocy drogowej w postaci floty pojazdów. Są to mobilne warsztaty, wyposażone w zestawy narzędzi i urządzeń pomiarowych, w tym uniwersalne komputery diagnostyczne.
ADAC testuje nowe samochody i zbiera dane na temat ich awaryjności, regularnie publikując ranking awaryjności aut z danych roczników.
Jak powstaje ranking awaryjności ADAC?
Ranking aut, tworzony przez ADAC nie jest może w pełni obiektywnym źródłem informacji o awaryjności i trwałości pojazdów, ale z pewnością daje sporą wiedzę na temat jakości poszczególnych modeli.
Ponieważ podstawą do jego tworzenia są niedomagania zgłoszone przez niemieckich kierowców podczas interwencji pomocy drogowej, to siłą rzeczy nie można mówić o pełnym obrazie kondycji każdego z aut. Na tej podstawie każdy z użytkowników albo potencjalnych nabywców aut z rynku wtórnego może jednak wyrobić sobie opinię o konkretnym modelu.
Nie wiadomo, ile kosztowały ewentualne naprawy, ale pewnym jest, że każdy zgłaszany problem był na tyle poważny, że unieruchamiał samochód.
Dlatego mimo pewnych ograniczeń raporty tego typu co zestawienie ADAC są bardzo cenione wśród osób poważnie podchodzących do zakupu samochodu używanego.
Najnowsze zestawienie opracowano w oparciu o 3,38 mln zgłoszeń dokonywanych przez niemieckich kierowców, których samochody uległy awarii na trasie w 2020 r. Eksperci brali pod uwagę tylko te auta, które miały nie więcej niż 10 lat i oferowane są w sprzedaży od co najmniej trzech. Liczba rejestracji każdego modelu musiała przekroczyć 10 tys. egzemplarzy rocznie.
Zestawienie podzielono na pięć klas. Pod uwagę wzięto 109 samochodów.
Co psuje się najczęściej?
Najczęstsze przyczyny interwencji pomocy drogowej ADAC:
Samochody małe (klasa mini) - najbardziej awaryjne modele
Miejskie samochody (segment B) - najbardziej awaryjne modele
Samochody kompaktowe (segment C) - najbardziej awaryjne modele
Samochody klasy średniej (segment D) - najbardziej awaryjne modele
Klasa wyższa-średnia (segment E) - najbardziej awaryjne modele
Podobne wiadomości