Volkswagen Taigo. Są polskie ceny pierwszego SUV-a coupé niemieckiej marki

2 lata, 11 miesięcy temu - 14 stycznia 2022, Auto Świat
Volkswagen Taigo 2022
Volkswagen Taigo 2022
Vokswagen Taigo trafia do europejskich salonów.

Za najnowsze dziecko Volkswagena i pierwszego SUV-a coupé w Europie od tego producenta trzeba będzie dać minimum 87 190 zł.

Samochód to tak naprawdę crossover coupé, choć Niemcy chwalą się, że jest SUV-em. Taigo został zbudowany na tej samej platformie, co Polo oraz T-Cross i to właśnie ten drugi model posłużył jako baza, której ucięto dach i trochę zmieniono wygląd. Choć producent chwali się, że jest to pierwszy SUV coupé, to, owszem jest pierwszy, ale tylko na starym kontynencie. W Amerykach sprzedawane są już samochody z tego rodzaju nadwoziem.

Taigo jest delikatnie większy od T-Crossa, długość auta to 4266 mm, szerokość 1757 mm, a wysokość - 1518 mm. Rozstaw osi, to 2554 mm, czyli jedynie o 3 mm więcej niż T-Cross. Bagażnik SUV-a coupé z Niemiec liczy od 438 do 1222 litrów.

Volkswagen Taigo - dostępne trzy benzyniaki

Samochód będzie można zamówić z benzynowymi silnikami o trzech różnych mocach. Konfigurator otwiera trzycylindrowy silnik 1.0 TSI o mocy 95 KM z pięciobiegową skrzynią manualną. Cena tego auta startuje od 87 190 zł w wersji wyposażenia Life, która oferuje m.in. reflektory w technologii LED, cyfrowe wskaźniki, asystenta pasa ruchu czy radio z 6,5-calowym wyświetlaczem.

Kolejny silnik w Taigo to ta sama jednostka z mocą podniesioną do 110 koni mechanicznych i skrzynią biegów z sześcioma przełożeniami. Auto z takim silnikiem dostępne jest od 90 690 zł w odmianie Life. Wersja Style, to natomiast wydatek minimum 100 190 zł, a jego wyposażenie obejmuje m.in. światła typu Matrix, pakiet IQ.Drive Travel Assist, czujnik zmierzchu i deszczu, a także stacja multimedialna z 8,25-calowym ekranem. Auto z tym silnikiem może być także wyposażone w 7-biegową automatyczną skrzynię biegów, która kosztuje 8 100 zł.

Na szczycie Volkswagena Taigo oferty znajduje się czterocylindrowy silnik 1.5 TSI o mocy 150 KM sprzężony jedynie z automatem. Tutaj cena jest już wyraźnie wyższa, ponieważ aby wyjechać takim samochodem z salonu, trzeba zostawić minimum 116 990 zł. Producent przygotował także wersję R-line, która jest dostępna z dwoma mocniejszymi silnikami za odpowiednio 110 290 zł i 118 990 zł.

Producent podobnie jak w T-Crossie nie oferuje silników diesla, na razie nie słychać też nic o hybrydach, ale jeśli już ma się pojawić jakiś dodatkowy układ napędowy, to będzie to zapewne hybryda plug-in. Samochody można już zamawiać, a pierwsze dostawy przewidziane są na kwiecień.

Support Ukraine