Komentarze sprzedawcy na temat 2006' Mazda 3 1.6 Active
Dzień dobry, _ dobiega końca moja czteroletnia przygoda z Mazdą 3 BK. _ Przez ten czas przejechałem nią 46 tysięcy kilometrów i nigdy mnie nie zawiodła. _ Mazda przywędrowała z Litwy gdzie wg poprzedniego właściciela kilka lat stała bezczynnie w garażu (tę wersję potwierdziło dwóch moich przybocznych "szpeców" twierdząc, że ma charakterystyczny dla samochodów z długim przestojem osad na elementach podwozia/zawieszenia). Zużycie materiałów w środku było marginalne, tak że nie drążyłem tematu - powiedziałem "Tak". Dla zainteresowanych posiadam zdjęcia sprzed zakupu od poprzedniego właściciela (2019 rok). _ Samochód jest w zasadzie "bezobsługowy" czyli lejesz 95 i jeździsz - nie jest to branżowy frazes. _ Oprócz tulei wahacza (bo coś stukało) w Maździe wymieniałem głównie żarówki. Warto nadmienić, że ta czynność jest upierdliwa (chyba, że masz dłonie jak dziesięciolatek). Poza tym oczywiście filtry i olej co 10 tysięcy kilometrów. _ Samochód lubi zakręty i obroty powyżej 2500 obr/min. Prowadzi się pewnie i słucha się kierowcy. W ruchu miejskim wypije 8 litrów latem i 8.5 zimą. Komputer przekłamuje ok. 0.5 litra na naszą niekorzyść. W trasie można zejść do 6,5 litra. _ Myślę, że jest to jeden z najlepiej prowadzący się i najlepiej wyposażonych samochód w budżecie do 15 tysięcy. Odradzano mi Mazdę ze względu na jej osobliwą przypadłość - o której za chwilę - ale ani przez chwilę nie żałowałem jej zakupu. _ No właśnie - jeżeli jest tak dobrze to dlaczego trójek jeździ relatywnie mało? Otóż Mazdę 3 BK upodobała sobie RUDA. Mój egzemplarz nie jest oczywiście wyjątkiem, dlatego na liście wyposażenie dodatkowego mam już DWIE reparaturki tylnych błotników. _ Pierwszą robiłem w lipcu 2021 po zahaczeniu o filar w garażu podziemnym (za bardzo ściąłem zakręt przy wyjeżdżaniu). Szczęśliwie zahaczyłem stroną, która była już troszkę nadgryziona (mam oczywiście zdjęcie przed naprawą do wglądu). _ Drugą zrobiłem w czerwcu tego roku czyli prawie 4 lata od zakupu - również mam dokumentację zdjęciowo naprawionego nadkola i kilku drobiazgów, które zrobiłem przy okazji. _ Reasumując: - kupujesz świetne właściwości jezdne i niezawodny silnik wolnossący na łańcuchu, - dobrze wyposażony - na tle konkurencji - samochód (min. climatronic, podgrzewane fotele, 4 szyby w automacie, AUX), - Mazda stoi na klasowych letnich oponach Kleber Dynastar HP4, które posłużą jeszcze niejeden sezon (na zdjęciach widać głębokość bieżnika), - dorzucam komplet zimowych opon Kleber Krisalp (przejechane pewnie ok. 15 tysięcy), - nowy akumulator (wymiana dwa miesiące temu). _ Mazda 3 BK to świetna propozycja dla ludzi młodych (pierwszy samochód), par lub rodzin 2+1. Ja należę do tej trzeciej grupy i z racji swoich gabarytów potrzebuję już trochę więcej miejsca. _ Oczywiście zgadzam się na wizytę na dowolnej - w granicach rozsądku - stacji diagnostycznej. _ Zapraszam do kontaktu i na jazdę próbną.