Zgłoś do moderacji!Oceń to!Dodaj do zakładek

2006' Mazda 3 1.6 Active

14,777zł
2006' Mazda 3 1.6 Active photo #1
2006' Mazda 3 1.6 Active photo #2
2006' Mazda 3 1.6 Active photo #3
2006' Mazda 3 1.6 Active photo #4
2006' Mazda 3 1.6 Active photo #5
2006' Mazda 3 1.6 Active photo #6
6 zdjęć
Skończone
7 miesięcy, 2 tygodnie temu
Wiek: 17 lat
Przebieg: 99902 km
Pojemność: 1598 cm3
Skrzynia biegów: Manualna
Kolor nadwozia: Niebieski
Wnętrze: Chłodzone fotele
Elektronika: Komputer pokładowy

Dzień dobry,
_
dobiega końca moja czteroletnia przygoda z Mazdą 3 BK.
_
Przez ten czas przejechałem nią 46 tysięcy kilometrów i nigdy mnie nie zawiodła.
_
Mazda przywędrowała z Litwy gdzie wg poprzedniego właściciela kilka lat stała bezczynnie w garażu (tę wersję potwierdziło dwóch moich przybocznych "szpeców" twierdząc, że ma charakterystyczny dla samochodów z długim przestojem osad na elementach podwozia/zawieszenia). Zużycie materiałów w środku było marginalne, tak że nie drążyłem tematu - powiedziałem "Tak". Dla zainteresowanych posiadam zdjęcia sprzed zakupu od poprzedniego właściciela (2019 rok).
_
Samochód jest w zasadzie "bezobsługowy" czyli lejesz 95 i jeździsz - nie jest to branżowy frazes.
_
Oprócz tulei wahacza (bo coś stukało) w Maździe wymieniałem głównie żarówki. Warto nadmienić, że ta czynność jest upierdliwa (chyba, że masz dłonie jak dziesięciolatek). Poza tym oczywiście filtry i olej co 10 tysięcy kilometrów.
_
Samochód lubi zakręty i obroty powyżej 2500 obr/min. Prowadzi się pewnie i słucha się kierowcy. W ruchu miejskim wypije 8 litrów latem i 8.5 zimą. Komputer przekłamuje ok. 0.5 litra na naszą niekorzyść. W trasie można zejść do 6,5 litra.
_
Myślę, że jest to jeden z najlepiej prowadzący się i najlepiej wyposażonych samochód w budżecie do 15 tysięcy. Odradzano mi Mazdę ze względu na jej osobliwą przypadłość - o której za chwilę - ale ani przez chwilę nie żałowałem jej zakupu.
_
No właśnie - jeżeli jest tak dobrze to dlaczego trójek jeździ relatywnie mało? Otóż Mazdę 3 BK upodobała sobie RUDA. Mój egzemplarz nie jest oczywiście wyjątkiem, dlatego na liście wyposażenie dodatkowego mam już DWIE reparaturki tylnych błotników.
_
Pierwszą robiłem w lipcu 2021 po zahaczeniu o filar w garażu podziemnym (za bardzo ściąłem zakręt przy wyjeżdżaniu). Szczęśliwie zahaczyłem stroną, która była już troszkę nadgryziona (mam oczywiście zdjęcie przed naprawą do wglądu).
_
Drugą zrobiłem w czerwcu tego roku czyli prawie 4 lata od zakupu - również mam dokumentację zdjęciowo naprawionego nadkola i kilku drobiazgów, które zrobiłem przy okazji.
_
Reasumując:
- kupujesz świetne właściwości jezdne i niezawodny silnik wolnossący na łańcuchu,
- dobrze wyposażony - na tle konkurencji - samochód (min. climatronic, podgrzewane fotele, 4 szyby w automacie, AUX),
- Mazda stoi na klasowych letnich oponach Kleber Dynastar HP4, które posłużą jeszcze niejeden sezon (na zdjęciach widać głębokość bieżnika),
- dorzucam komplet zimowych opon Kleber Krisalp (przejechane pewnie ok. 15 tysięcy),
- nowy akumulator (wymiana dwa miesiące temu).
_
Mazda 3 BK to świetna propozycja dla ludzi młodych (pierwszy samochód), par lub
rodzin 2+1. Ja należę do tej trzeciej grupy i z racji swoich gabarytów potrzebuję już trochę więcej miejsca.
_
Oczywiście zgadzam się na wizytę na dowolnej - w granicach rozsądku - stacji diagnostycznej.
_
Zapraszam do kontaktu i na jazdę próbną.

Support Ukraine