Alfa najlepsze zostawiła na koniec – po wersjach benzynowych o mocy 200 i 280 KM oraz dieslach o mocy 150, 180 i 210 KM wprowadza najmocniejszą wersję Quadrifoglio.
W topowej wersji Alfy Romeo Stelvio Quadrifoglio pod maską pracuje silnik benzynowy V6 BiTurbo o mocy 510 KM. Rozwija on gigantyczny moment 600 Nm, rozpędza auto do 283 km/h, a do „setki" potrzebuje zaledwie 3,8 sekundy.
Topowa wersja Stelvio jest najdroższa – kosztuje w bazowej odmianie 401 800 zł. To dwa razy więcej niż już wprowadzone do sprzedaży wersje benzynowe o mocy 200 i 280 KM oraz wszystkie wersje z silnikami Diesla.
Najmocniejsza Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio ma napęd 4x4 (oznaczenie Q4), wyposażona jest w 8-stopniową skrzynię automatyczną. Auto wyposażono w najnowsze rozwiązania zapewniające optymalne zachowanie na drodze, m.in. w system Alfa Active Torque Vectoring (pozwala sterować momentem obrotowym na każde z tylnych kół, co poprawia przyczepność). Optymalną amortyzację zapewniają elementy sterowane elektronicznie (tylne zawieszenie Multilink), które reagują na warunki jazdy.
W opcji Alfa Stelvio Quadrifoglio ma ceramiczne tarcze hamulcowe. Są one lżejsze od stalowych o 17 kg, zapewniają optymalne hamowanie bez efektu fadingu (pogorszenie hamowania w miarę nagrzewania się tarcz). Niestety, tarcze ceramiczne do Quadrifoglio są drogie – kosztują 33 tys. zł.
Nie jest to jedyna opcja, jaką można zamówić. Elektrycznie sterowany szklany szyberdach kosztuje 7500 zł, przyciemnione tylne boczne szyby – 1700 zł, zaciski hamulcowe lakierowane na żółto lub na czerwono – 2000 zł, tempomat adaptacyjny – 5200 zł, pakiet elektryczne i podgrzewane fotele – 6500 zł, sportowe przednie fotele Sparco – 15 800 zł, lakier metalizowany – 4300 zł, a trójwarstwowy (biały lub czerwony) – 10 500 zł.
Podobne wiadomości