BMW Alpina XB7 to mega-SUV. Gdy "zwykłe" X7 to za mało i za tanio...

2 lata, 1 miesiąc temu - 27 września 2022, Auto Świat
BMW Alpina XB7
BMW Alpina XB7
Największy SUV BMW w interpretacji Alpiny otrzymuje nowy silnik 4.4 V8 biturbo w układzie miękkiej hybrydy. Moc podwyższona do 639 KM i moment 800 Nm przekładają się na rewelacyjną dynamikę jazdy.

Siedmioosobowy olbrzym do setki przyspiesza w ok. 4 s i rozpędza się do 290 km/h. Klasyczny sprint na ćwierć mili pokonuje w 12,4 s.

Odnowione BMW Alpina XB7 stylistycznie niewiele się różni od wcześniejszej wersji. Megagrill jest podświetlony, a potężne zderzaki, charakterystyczne dla Alpiny, nadają wielkiemu SUV-owi bardzo agresywny wygląd. Z tyłu kształt zmieniły końcówki wydechu, elegancko wtopione w tylny zderzak. Standardowo XB7 porusza się na 21-calowych kołach z oponami o rozmiarze 285/45 na obu osiach. Natomiast za dopłatą można dostać kute 23-calowe felgi o klasycznym dla Alpiny 20-ramiennym wzorze w kolorze antracytu.

Specjalnie dla BMW Alpiny XB7 do 23-calowych kół przygotowano w kooperacji z Pirelli wyczynowe opony letnie o rozmiarze 285/35 ZR 23 z przodu i 325/35 ZR 23, które mają zapewnić rozpędzonemu olbrzymowi znakomitą przyczepność. Zaciski 4-tłoczkowych hamulców Brembo są polakierowane w kolorze Alpina Blue.

Pod masywną maską, za monstrualną "nerką" pracuje nowy silnik BMW 4.4 V8 biturbo w układzie miękkiej hybrydy, rozwijający moc 639 KM i maksymalny moment obrotowy 800 Nm w szerokim zakresie od 1800 do 5.600 obr./min. Napęd przenoszony jest za pośrednictwem 8-stopniowego automatu na 4 koła. Skrzynię biegów można obsługiwać za pomocą łopatek przy kierownicy.

Komfort i dynamika BMW Alpiny XB7
Duży SUV o sportowych ambicjach musi mieć sprawny układ jezdny, który umożliwiłby mu z jednej strony żwawą jazdę, z drugiej – nie pozbawiał podróżnych wygody. Pneumatyczne zawieszenie BMW Alpiny XB7 z charakterystycznymi dla marki amortyzatorami i kinematyką zapewnić ma właśnie taką równowagę pomiędzy dynamiką i komfortem. Umożliwia ono 4-centymetrową zmianę wysokości, a tym samym położenia środka ciężkości, zależną od prędkości i wybranego trybu. To z kolei ma pozytywny wpływ na dynamikę jazdy. Kierowca ma do wyboru tryby Comfort, Sport i Sport+.

BMW Alpina XB7 ma tylną oś skrętną i elektronicznie regulowaną szperę na tylnej osi, które dodatkowo zwiększają jego zwinność i możliwości trakcyjne. Stopień blokady regulowany jest ciągle i aktywnie, zależy od prędkości obrotowej kół, współczynników tarcia i kąta skrętu. Działanie mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu jest specjalnie skalibrowane do dynamicznego charakteru mega-SUV-a i działa w połączeniu z innymi systemami stabilizacji jazdy.

Kokpit zdominowany jest przez obszerny lekko zakrzywiony panel łączący wyświetlacz wskaźników za kierownicą i centralny ekran dotykowy do obsługi multimediów i innych funkcji samochodu. Najnowsza, szczegółowo przez nas opisywana generacja BMW iDrive 8 wzmacnia interakcję człowieka z maszyną. Komunikację ułatwić ma udoskonalone sterowanie głosowe.

BMW Alpina XB7 – wyróżnia je także cena
Nowe BMW Alpina XB7 do Polski przyjedzie najpewniej w I kwartale 2023 r. Jak się należy spodziewać, to nie jest samochód dla osób, które szukają cenowych okazji. Jego cena bazowa to 211 930 euro brutto, co po dzisiejszym kursie oznacza ponad milion zł. (Co ciekawe na rynku amerykańskim XB7 kosztuje od 145 tys. dolarów plus 995 dolarów za dojazd i obsługę). W tej sytuacji BMW X7 M60i xDrive z 530-konnym silnikiem za 609 tys. zł wygląda trochę jak ubogi kuzyn.

Support Ukraine