Dzięki modernizacji linii produkcyjnej, w tym integracji nowych robotów i technologii cięcia plazmowego, fabryka jest gotowa na produkcję nowoczesnych pojazdów hybrydowych. Rozwój kompetencji pracowników oraz dostosowanie procesów pozwala na efektywną produkcję modelu Caddy eHybrid, odpowiadającego na rosnące potrzeby rynku elektromobilności.
Volkswagen Caddy to jeden z czołowych modeli w swojej kategorii. Od ponad dwóch dekad produkowany jest wyłącznie w zakładach Volkswagena w Poznaniu, skąd trafia na światowe rynki. W samym 2023 roku fabrykę w stolicy Wielkopolski opuściło prawie 87 tysięcy egzemplarzy piątej generacji Caddy.
Caddy PHEV – nowy napęd
Dotychczas Caddy dostępny był w wersjach z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, jednak wraz z pojawieniem się wersji hybrydowej w ofercie, pojazd ten zamierza przekonać do siebie nową grupę klienteli. Pierwsze modele Caddy Plug-In Hybrid Electric Vehicle (PHEV) już zjechały z linii produkcyjnej zakładu w Poznaniu. Caddy eHybrid napędzany jest kombinacją silnika spalinowego i elektrycznego, generujących łącznie moc 150 KM. Akumulator o pojemności użytkowej 19,7 kWh pozwala na pokonanie do 122 km w trybie wyłącznie elektrycznym, co sprawia, że pojazd w miejskim ruchu, umożliwia bezemisyjną jazdę. W przypadku dłuższych tras, działanie napędu skupia się głównie na 1,5-litrowym silniku TSI.
Modele hybrydowe są dostępne zarówno w wersji osobowej, jak i dostawczej. Oferowane są dwa rozstawy osi: standardowy (wersja 5-miejscowa) oraz Maxi (wersja 7-miejscowa). Wszystkie wersje Caddy zostały wyposażone w zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, m.in. systemy ostrzegania o pieszych i rowerzystach, asystenta pasa ruchu oraz boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, które wcześniej dostępne były tylko w wersjach osobowych.
Nowoczesna linia produkcyjna i rozwój kompetencji
Produkcja Caddy eHybrid w zakładzie w Poznaniu wymagała znaczącej modernizacji linii produkcyjnej. W obszarze budowy karoserii zintegrowano 20 nowych robotów, a 22 stacje produkcyjne zostały zmodernizowane. Wprowadzono również technologię cięcia plazmowego, co przyczyniło się do zwiększenia automatyzacji procesów. Dostosowano także lakiernię do wymagań produkcji pojazdów hybrydowych.
Zmodernizowano linię montażową oraz linię podmontażu układów napędowych, co pozwoliło na poprawę wydajności produkcji. Fabryka została również dostosowana do wymogów związanych z produkcją pojazdów elektrycznych, m.in. w zakresie ochrony przeciwpożarowej. Jak zauważa Marcin Kanturski, dyrektor produkcji w Volkswagen Poznań, te zmiany pozwalają na produkcję nowoczesnych i przyjaznych środowisku pojazdów.
Produkcja pojazdów hybrydowych wymagała również podniesienia kompetencji pracowników. Zorganizowano szkolenia obejmujące zagadnienia związane z systemami wspomagania kierowcy, budową baterii oraz elektromobilnością. Łącznie odnotowano ponad 9 tysięcy uczestnictw w tych szkoleniach, z czego większość z nich została przeprowadzona przez trenerów Akademii Volkswagen Poznań w specjalistycznym Centrum Szkoleniowo-Treningowym.
Podobne wiadomości