Z analizy AAA AUTO wynika, że w 2022 roku na rynku wtórnym ogłaszano do sprzedaży 428.153 SUV-y, a w 2021 roku kupujący mogli wybierać wśród 378.803 ofert, co oznacza wzrost o ponad 13 proc. Mimo to, wciąż najpopularniejszymi rodzajami nadwozi pozostają hatchbacki i kombi, chociaż ich liczba ofert sprzedaży znacznie została ograniczona. W porównaniu z 2021 rokiem, liczba ofert sprzedaży aut w segmencie hatchback zmalała o 122.416 pojazdów, z 880.294 do 757.878 modeli, czyli niemal o 14 proc. Z kolei liczba ofert używanych aut typu kombi zmalała o 12 proc., z 502.554 do 441.885 pojazdów.
„Wzrost ofert sprzedaży SUV-ów na rynku wtórnym jest dowodem na wciąż rosnący ten segment rynku. Kierowcy coraz częściej wybierają samochody o podwyższonym nadwoziu, ponieważ dają im poczucie większego bezpieczeństwa oraz komfortu na drodze. Wybierając taki samochód warto zwrócić uwagę na aspekty ekonomiczne i techniczne, jak np. konsumpcja paliwa, szybsze zużywanie się niektórych podzespołów, czy pojemność bagażnika, która może okazać się mniejsza niż w kombi” – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.
Używane SUVy są najmłodszymi samochodami na rynku. Ich mediana wieku wynosiła 8 lat w 2022 roku. Natomiast mediana wieku hatchbacków i kombi była wyższa o około 5 lat i wynosiła odpowiednio: 13,5 oraz 12,7 lat. Relatywnie niski wiek, a co za tym idzie także przebieg, spowodowały, że mediana ceny używanych SUVów była najwyższa i wyniosła 57.500 zł w 2022 roku. Najczęściej oferowanymi do sprzedaży modelami SUV na wtórnym rynku były: Nissan Qashqai, KIA Sportage oraz Ford Kuga.
Podobne wiadomości