Honda CB650R cieszy się dużą popularnością wśród polskich klientów w klasie motocykli naked. Nic dziwnego, to jeden z niewielu motocykli tej klasy i pojemności z 4-cylidrowym silnikiem. Model w typowym stylu Hondy dołączył do oferty motocykli tej marki w 2019 roku jako uzupełnienie gamy naked bike, do której należały takie modele jak CB1000R, CB300R oraz CB125R. Wszystkie realizowały stworzoną przez Hondę koncepcję bazującą na modelu CB4 Concept.
W zeszłym roku model CB650R przeszedł poważniejszą modernizację. Standardowa specyfikacja obejmuje między innymi 41-milimetrowy widelec o konstrukcji upside down japońskiej marki Showa, w którym funkcje tłumienia zostały rozdzielone pomiędzy obie golenie. Silnik ma system sterowania momentem obrotowym HSTC odpowiadający za przyczepność tylnego koła, jest też sprzęgło antyhoppingowe z funkcją asysty i pełne oświetlenie LED. Na wyposażeniu znajduje się także czytelny wyświetlacz LCD z kontrolkami wybranego biegu i konieczności jego zmiany. Pod siedzeniem znalazło się gniazdo USB typu C. W tym roku do oferty dołączył nowy kolor o nazwie Sword Silver Metalic.
Dużym atutem Hondy CB650R jest jej jednostka napędowa o typowej konstrukcji dla tej marki. To czterocylindrowy, 16-zaworowy silnik chłodzony cieczą z elektronicznym wtryskiem paliwa. Jego pojemność wynosi 649 cm3. Silnik ten rozwija swoje skrzydła w górnych partiach obrotowych, co jest charakterystyczne dla rzędowych, czterocylindrowych jednostek Hondy.
Moc maksymalna wynosi 95,2 KM i jest osiągana przy 12 tys. obrotów na minutę. Nieco niżej, bo przy 9 500 obrotów dostępny jest pełen moment obrotowy, którego wartość wynosi 63 Nm. Z silnikiem współpracuje 6-biegowa skrzynia. Z przodu zastosowano pływające tarcze hamulcowe o średnicy 310 mm i czterotłoczkowe zaciski hamulcowe, a z tyłu tarcze hamulcowe o średnicy 240 mm współpracują z jednotłoczkowym zaciskiem. Hamowanie usprawnia dwukanałowy system ABS.
Honda CB650R mierzy 212 cm długości, 75 cm szerokości a jej wysokość wynosi 115 cm. Rozstaw osi to 145 cm, a siedzisko znajduje się na wysokości 81 cm. Prześwit wynosi 15 cm, a motocykl waży 202,5 kg. Zbiornik pomieści 15,4 litra paliwa. Motocykl ma ciekawą stylistykę neoretro, którą Honda nazywa "Neo Sports Cafe" i dostępny jest w przystępnej cenie. Za wersję wyprodukowaną w roku 2021 zapłacimy 36 600 zł, a za model z tego roku 38 300 zł. Biorąc pod uwagę parametry, osiągi i legendarną bezawaryjność Hondy, cena jest konkurencyjna, a motocykle dostępne od ręki.