Kia Ceed 2021. Co zmienia lifting? W Polsce nowy model już po wakacjach

3 lata, 3 miesiące temu - 15 lipca 2021, Motofakty
Kia Ceed 2021. Co zmienia lifting? W Polsce nowy model już po wakacjach
Ceed – najlepiej sprzedająca się gama modeli marki Kia – przeszedł właśnie zdecydowany facelifting. Pięciodrzwiowy hatchback, kombi i shooting brake mają całkowicie zmieniony przód, dodatkowe sportowe detale z tyłu, przestylizowane aluminiowe obręcze kół, a także odświeżone kolory nadwozia i wnętrza.

Modele z rodziny Kia Ceed w nowej odsłonie będą oferowane ze zmodernizowanymi silnikami i skrzyniami biegów. 

Kia Ceed. Odświeżony wygląd zewnętrzny
W przeprojektowanym przodzie dominuje nowe logo marki Kia. Szczególną uwagę zwrócono na to, aby wszystkie wersje Ceeda odróżniały się od siebie.

Kultowa osłona wlotu powietrza do chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa, dzięki któremu Ceed jest  łatwo  rozpoznawalny

jako model marki Kia, został zmodernizowany i wykończony na wysoki połysk w kolorze czarnym z dodatkowymi elementami w postaci chromowanych listew na górze i na dole, które mają satynowe wykończenie i przywodzą na myśl skrzydła. Teraz grill ma jednocześnie bardzo elegancki i nowoczesny wygląd. Modele PHEV mają zamkniętą osłonę chłodnicy z efektownym wykończeniem w kolorze błyszczącej czerni. Motyw inspirowany skrzydłami powtarza się również na dole zderzaka we wlocie powietrza, który zdobią chromowane listwy.

Z tyłu powierzchnia między zespolonymi lampami LED pozostała jednolita i mieści nowy emblemat marki. Oznaczenie wersji „PHEV” ma również nowy emblemat. Do sportowego tylnego zderzaka dodano nowy błyszczący czarny dyfuzor, który nawiązuje do satynowego chromowanego wykończenia widocznego z przodu samochodu.

We wszystkich modelach z rodziny Kia Ceed wprowadzono nowe w pełni LED-owe reflektory ze światłami do jazdy dziennej, które poprawiają nie tylko widoczność auta na drodze, ale przede wszystkim bezpieczeństwo. Trzy moduły w kształcie strzałek otaczają zintegrowane światła przeciwmgielne LED oraz światła drogowe i mijania. Światła do jazdy dziennej pełnią również funkcję kierunkowskazów. Ceed hatchback w wersjach GT-Line i GT ma z tyłu nowo zaprojektowane zespolone lampy LED, które składają się z aż 48 modułów w kształcie plastra miodu. Wielofunkcyjne moduły ustawione są w pięciu rzędach i przykryte przyciemnianym szkłem. W wybranych rzędach, gdy w użyciu są kierunkowskazy, diody LED zapalają się sekwencyjnie.

Z boku w wyglądzie nowego Ceeda uwagę zwracają nowe obręcze kół z lekkich stopów, które są dostępne we wszystkich modelach z rodziny Kia Ceed. Na początku oferowanych będzie sześć rodzajów obręczy kół do wyboru, z których trzy debiutują wraz z Ceedem po faceliftingu – 16-calowe aluminiowe obręcze kół wykończone w kolorze srebrnym dla modeli podstawowych; 17-calowe aluminiowe obręcze kół w kolorze czarnym błyszczącym (dostępne wyłącznie w wersji GT-Line) i 18-calowe aluminiowe obręcze kół z akcentami w kolorze czerwonym zarezerwowane dla wersji GT.

Wersja GT przyciąga wzrok licznymi detalami, np. czerwonymi akcentami z przodu, z boku i z tyłu, które podkreślają jej sportowy charakter. W tylnym dyfuzorze uwagę zwracają dwie okrągłe końcówki układu wydechowego oraz charakterystyczne nowe czerwone wykończenie zarezerwowane dla modelu GT. Wersja GT seryjnie jest wyposażona w 18-calowe obręcze kół w ciemnym kolorze i z czerwoną nakładką na śruby mocujące koło.

W sumie, dostępnych jest aż 13 kolorów nadwozia, które powinny zaspokoić gust wszystkich klientów. Cztery z nich są nowe – brązowy Machined Bronze, żółty Splash Lemon, szary Yucca Steel Gray i zielony Experience Green (dwa ostatnie dostępne od listopada).

Kia Ceed. Zmiany we wnętrzu i wyposażeniu 

Do wyboru jest aż dziewięć kolorów tapicerki siedzeń, z których cztery są nowe. W ofercie są mocno wyprofilowane fotele wyłożone czarną zamszową skórą z kontrastowymi przeszyciami w kolorze szarym w wersji GT-Line lub czerwonym w modelach GT. Wersje GT-Line i GT wyposażono w nową gałkę dźwigni zmiany biegów. Wszystkie modele z automatyczną skrzynią biegów są wyposażone w błyszczący, czarny panel z informacją o wybranym trybie pracy przekładni (P, R, N lub D).

Duży 12,3-calowy wyświetlacz zestawu wskaźników znajduje się na jednej wysokości z 10,25-calowym wyświetlaczem systemu multimedialnego.

Zamki drzwi Ceeda są sterowane za pomocą kluczyka Smart Key, a silnik uruchamia się i wyłącza przyciskiem. Fotel kierowcy wyposażony w elektryczną regulację ma dwie pamięci ustawień, co zapewnia komfort i wygodę, gdy z samochodu korzysta więcej niż jedna osoba. Elementem systemu multimedialnego jest sprzęt audio JBL Premium z ośmioma głośnikami. Łączność poprzez Bluetooth zapewnia bezproblemową współpracę z wieloma urządzeniami. W wersji kombi i modelu ProCeed dodatkową funkcją, która zwiększa komfort w codziennych sytuacjach jest elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika. Samochód wykrywa obecność kluczyka i automatycznie otwiera drzwi bagażnika, gdy osoba z kluczykiem znajduje się za autem. Oparcia siedzeń drugiego rzędu można złożyć zdalnie za pomocą specjalnego uchwytu.

W ramach liftingu gamę modeli Kia Ceed wyposażono również w oprogramowanie, które umożliwia użytkownikom zdalne łączenie się z samochodem za pośrednictwem aplikacji Kia Connect na smartfona i korzystanie za jej pośrednictwem z różnych funkcji. Wśród nich są m.in. ulepszone wyszukiwanie za pośrednictwem Bluetooth za pomocą rozpoznawania głosu, połączenie zewnętrznego kalendarza z nawigacją, tryb sharingowy umożliwiający monitorowanie samochodu, gdy korzystają z niego inni kierowcy oraz tzw. nawigacja ostatniej mili z rozszerzoną rzeczywistością. Ceed kombi z napędem hybrydowym typu plug-in oferuje dodatkowe funkcje, które zwiększają wygodę, np. zdalne uruchamianie i zakończenie ładowanie akumulatora.

Nowa funkcja „Przenoszenie profilu użytkownika” w systemie Kia Connect umożliwia tworzenie kopii zapasowej indywidualnych ustawień samochodu i zapisanie ich w chmurze. Dzięki temu łatwo przenieść je z jednego auta do drugiego, co jest szczególnie przydatne dla np. kierowców flotowych, którzy często zmieniają samochody.

Na pokładzie nowego Ceeda do dyspozycji pasażerów są Android Auto i Apple CarPlay, które umożliwiają bezprzewodowe połączenie smartfonu z systemem multimedialnym. Dzięki temu na dużym ekranie można wyświetlić aplikacje zainstalowane w telefonie i wygodnie z nich korzystać. Pasażerowie z tyłu mają do dyspozycji port ładowania USB.

Kia Ceed. Te systemy pomogą kierowcy

Do dyspozycji jest ssystem ułatwiający parkowanie, który należy do rozszerzonego pakietu systemów wspomagania kierowcy (ADAS – Advanced Driver Assistance Systems). Pomagają one zmniejszyć wiele zagrożeń i stresów związanych z prowadzeniem pojazdu oraz chronią pasażerów i innych użytkowników dróg w czasie każdej podróży.

Ulepszone funkcje bezpieczeństwa obejmują między innymi, ostrzeżenie o pojazdach w martwym polu widzenia, które zastąpiono systemem aktywnego unikania kolizji. Po uruchomieniu kierunkowskazu w celu sygnalizacji zmiany pasa ruchu, jeśli istnieje ryzyko kolizji z pojazdem znajdującym się z boku z tyłu, nowy asystent unikania kolizji z pojazdem w martwym punkcie widzenia (BCA – Blind-spot Collision-Avoidance Assist) wyświetli ostrzeżenie. Po ostrzeżeniu, jeśli ryzyko kolizji w dalszym ciągu istnieje, system BCA aktywnie kontroluje pojazd, aby jej uniknąć.

Zaktualizowano także system ostrzegania o utracie koncentracji kierowcy (DAW – Driver Attention Warning). Teraz uwzględnia on ostrzeżenie o tym, że pojazd znajdujący się przed nami ruszył z miejsca, na przykład spod świateł lub w czasie jazdy w korku. Informuje o tym grafika na cyfrowym zestawie wskaźników oraz sygnał dźwiękowy.

Pozostałe systemy ADAS oferowane w gamie modeli z rodziny Kia Ceed obejmują asystentów: unikania kolizji z przodu (FCA – Forward collision-avoidance assist), który wykrywa nie tylko samochody i pieszych, ale także rowerzystów; utrzymania pasa ruchu (LKA – Lane Keep Assist); ostrzegania o ograniczeniu prędkości (ISLW – Intelligent Speed Limit Warning) oraz świateł drogowych. Hasło marki Kia „więcej widzieć i być widzianym” zaowocowało opracowaniem skomplikowanych reflektorów LED ze zintegrowanymi światłami zarówno do jazdy dziennej, jak i przeciwmgielnymi LED. Ponadto, pięciodrzwiowy Ceed hatchback jest wyposażony w sekwencyjne kierunkowskazy w nowych tylnych światłach LED, które mają unikalny wzór.

Na pokładzie nowego Ceeda nie brakuje również systemów należących do pakietu ADAS, których zadaniem jest zwiększenie komfortu prowadzenia samochodu i które zapewniają wygodę kierowcy. Należy do nich m.in. asystent pasa ruchu (LFA – Lane Follow Assist), który teraz można uruchomić niezależnie od aktywnego tempomatu (SCC – Smart Cruise Control), dzięki czemu Kia może oferować system LFA również w wersjach Ceeda wyposażonych w mechaniczną skrzynię biegów. W modelach sprzed liftingu naciśnięcie pedału hamulca dezaktywowało SCC, a w konsekwencji również system LFA. Dzięki nowemu oprogramowaniu system ten może być używany częściej i w różnych sytuacjach drogowych, w których kierowca nie korzysta z tempomatu.

Kamera cofania (RVM – Rear-View Monitor) sprawia, że parkowanie jest łatwiejsze, a jazda do tyłu – bardziej bezpieczna. Podczas cofania system RVM – za pomocą kamery o rozdzielczości 1,0 megapiksela – wyświetla nie tylko obraz miejsca parkingowego, ale również hak holowniczy (wyposażenie opcjonalne), co zdecydowanie ułatwia podłączenie przyczepy. Dodatkowo, dzięki kamerze można zobaczyć pojazdy, które nadjeżdżają z tyłu. Po zaparkowaniu Ceeda system ostrzegania o pojazdach zbliżających się z tyłu (SEW – Safe Exit Warning) może ostrzec pasażerów przed otwarciem drzwi, jeśli wykryje nadjeżdżający samochód.

Asystent unikania kolizji podczas cofania również został zaktualizowany. Jeśli Rear Cross-traffic Collision-avoidance Assist (RCCA) wykryje, że istnieje zagrożenie kolizją z pojazdem nadjeżdżającym z lewej lub prawej strony, w pierwszej kolejności wysyła ostrzeżenie. Po sygnale ostrzegawczym, jeśli ryzyko nadal istnieje, RCCA automatycznie uruchamia hamowanie awaryjne, aby zapobiec kolizji.

Kia Ceed. Silniki do wyboru

Nowa gama modeli Kia Ceed oferuje spory wybór układów napędowych, w tym hybrydę typu plug-in (PHEV) i miękką hybrydę (MHEV). Silniki mają moce od 100 do 204 KM. Nabywcy Ceeda mają do wyboru silniki benzynowe o pojemności 1,0, 1,5 i 1,6 litra oraz wysokoprężne z turbodoładowaniem o pojemności 1,6 litra. Wszystkie jednostki napędowe wykorzystują technologię Smartstream.

Technologia Smartstream korzysta z zalet bezstopniowej regulacji czasu otwarcia zaworów (CVVD – Continuously Variable Valve Duration), która wpływa na poprawę osiągów silnika. CVVT ma również wpływ na większą efektywność spalania mieszanki paliwowo-powietrznej oraz lepszą recyrkulację spalin przy niskim ciśnieniu (LP EGR – Low-Pressure Exhaust Gas Recirculation), która przekierowuje część gorących gazów wytwarzanych przez silnik do komory spalania, co ogranicza straty ciśnienia i wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa.

Benzynowy 1,5-litrowy silnik T-GDi jest produkowany w słowackich zakładach marki Kia, w których produkowane są również modele z rodziny Kia Ceed. Nowa jednostka napędowa, która zastępuje poprzednią 1,4-litrową T-GDi, może współpracować z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (7DCT) lub z 6-biegową mechaniczną (6MT) i generuje maksymalną moc o wartości 160 KM, przy niższych emisjach niż wcześniejszy silnik. Nowy silnik 1,5 T-GDi jest również dostępny w połączeniu z miękką hybrydą MHEV. Ceed z wysokoprężnym silnikiem o maksymalnej mocy 136 KM jest dostępny wyłącznie jako miękka hybryda. Silnik ten może współpracować z inteligentną mechaniczną skrzynią biegów (iMT) lub z 7-biegową dwusprzęgłową (7DCT).

Modele hybrydowe typu plug-in (PHEV) wykorzystują benzynowy silnik 1.6 GDi o mocy 141 KM, który współpracuje z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową. Dzięki akumulatorowi o pojemności 8,9 kWh, Ceed w wersji hybrydowej typu plug-in – na jednym ładowaniu akumulatora do 100% – zapewnia w trybie elektrycznym bezemisyjny zasięg do 57 km.

Topowe modele GT są oferowane z silnikiem 1.6 T-GDi, który zapewnia moc 204 KM i wyjątkowe brzmienie. Silnik ten seryjnie współpracuje z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (7DCT).

Dzięki manualnej zmianie biegów za pomocą łopatek przy kierownicy oraz trzem trybom jazdy do wyboru – Eco, Comfort i Sport – wrażenia z jazdy łatwo można dostosować do preferencji kierowcy i warunków na drodze. Profil jazdy Sport jest dostosowany do potrzeb kierowców o sportowym zacięciu.

Wersje hybrydowe typu MHEV są oferowane z mechaniczną skrzynią biegów (iMT) z systemem „clutch-by-wire”. Nowoczesna przekładnia z automatycznie sterowanym sprzęgłem wpływa na obniżenie zużycia paliwa przez system MHEV, co przekłada się na niższą emisję CO2, przy jednoczesnym zachowaniu możliwości manualnej zmiany biegów.

Modele z rodziny Kia Ceed są dostępne do wyboru z sześciobiegową przekładnią mechaniczną lub z dwusprzęgłową automatyczną. Ta druga cieszy się coraz większą popularnością.

Produkcja modeli z rodziny Kia Ceed w nowej odsłonie w zakładzie produkcyjnym marki Kia w Żylinie na Słowacji rozpocznie się w sierpniu tego roku. Samochody będą dostępne w Polsce już po wakacjach.

Support Ukraine