Kia Ceed i XCeed jako hybrydy plug-in – poznaliśmy cenyKia Ceed i XCeed jako hybrydy plug-in – poznaliśmy ceny

4 lata, 10 miesięcy temu - 26 stycznia 2020, Auto Świat
Kia Ceed i XCeed jako hybrydy plug-in – poznaliśmy cenyKia Ceed i XCeed jako hybrydy plug-in – poznaliśmy ceny
W polskich salonach można już zamawiać pierwsze hybrydy Kii z zasięgiem ok. 60 km w trybie elektrycznym. Na początek będzie to Ceed w wersji kombi i nowy crossover XCeed. Ceny zaczynają się odpowiednio: od 127 990 i 129 990 zł.

Kia Ceed kombi i Kia XCeed w wersji hybrydowej typu plug-in to jednocześnie pierwsze modele tego typu w ofercie koreańskiej marki w Europie. Układ napędowy obu aut składa się z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 8,9 kWh, silnika elektrycznego o mocy 44,5 kW oraz czterocylindrowego silnika benzynowego 1.6 GDI, wyposażonego w bezpośredni wtrysk paliwa. Łączna moc i moment obrotowy układu napędowego wynoszą 141 KM i 265 Nm, co zapewnia przyspieszenie Ceeda od 0 do 100 km/h w 10,8 sekundy, a XCeeda - w 11,0 sekund.

Obydwa modele mają kilka charakterystycznych detali stylistycznych, które odróżniają je od wersji z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym. Z zewnątrz można je rozpoznać po zabudowanej osłonie chłodnicy (poprawia ich wydajność aerodynamiczną) oraz po emblematach „eco plug-in". Gniazdo ładowania znajduje się na lewym przednim błotniku. Standardowo każdy z modeli jest wyposażony w 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów o nowym wzorze. Jako opcja do Ceeda kombi są dostępne 17-calowe felgi, a do XCeeda – 18-calowe.

Hybrydowe Kie są wyposażone w centralnie umieszczony na desce rozdzielczej wskaźnik ładowania. Obydwa auta są wyposażone także w kabel do ładowania z gniazdka domowego 220 V. Maksymalna moc ładowania wynosi 3,3 kW, co oznacza, że nie wolno korzystać z tzw. szybkich ładowarek. Czas ładowania akumulatora z gniazdka domowego wynosi około 5 godzin, a na stacji o mocy 3,3 kW skraca się do mniej niż 3 godzin.

W obu autach można zaprogramować godzinę, od której ma się rozpocząć ładowanie po podłączeniu akumulatora do prądu w garażu, co umożliwia korzystanie z tańszych taryf energii elektrycznej. Steruje się tym z poziomu ekranu dotykowego umieszczonego na desce rozdzielczej.

Ciekawostką są tu rozwiązania oszczędzające energię, np. klimatyzacja może pracować w trybie „tylko dla kierowcy". Wówczas dopływ powietrza do pozostałych otworów zostaje odcięty. W przeciwieństwie do konwencjonalnych systemów ten nie zamyka jedynie przepływu powietrza, ale wyłącza zbędne wentylatory.

Według danych producenta, hybrydowy Ceed kombi w trybie elektrycznym zapewnia zasięg do 57 km, a XCeed - do 59 km. Koszt przejechania takiego dystansu wynosi wówczas jedynie około 5 zł. Modele hybrydowe również objęte są 7-letnią gwarancją (w tym baterie i silnik elektryczny), ale z ograniczeniem do 150 000 km.

Support Ukraine