Wyjściowa cena miejskiego hatchbacka to 51 490 zł, a koreański mieszczuch nie tylko stał się miękką hybrydą, ale także dostał całkiem bogate wyposażenie standardowe.
Kia Rio po faceliftingu po raz pierwszy dostępna jest z układem typu mild-hybrid. To topowa wersja silnikowa bazująca na silniku 1.0-TGDi, współpracującym z silnikiem elektrycznym o mocy 10 kW oraz akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 10 Ah. Moc całego zespołu napędowego wynosi 120 KM, a maksymalny moment obrotowy 200 Nm. Rio z napędem typu mild hybrid kosztuje 59 990 zł za wersję M.
W ofercie pozostała także 1,2-litrowa, czterocylindrowa, wolnossąca jednostka napędowa. Cena wersji M z tym silnikiem wynosi 51 490 PLN i jest o 2 500 zł wyższa w porównaniu z ceną modelu sprzed liftingu. 4 tys. zł dopłaty wymaga przesiadka do Rio napędzanego 100-konnym silnikiem 1.0 T-GDi z nowej rodziny Smartstream. Dopłata do przekładni z dwoma sprzęgłami, która pracuje w trybie automatycznym, wynosi 6 000 zł.
Pod koniec trzeciego kwartału w ofercie pojawi się również Rio wyposażone w instalację LPG.
Bogate wyposażenie
Na liście wyposażenia Rio po faceliftingu pojawiły się m.in. reflektory wykonane w technologii LED zintegrowane ze światłami do jazdy dziennej. Nie zabrakło też systemów asystujących znanych z samochodów wyższych klas takich jak asystent pasa ruchu, system automatycznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdu i pieszego na jezdni, system monitorowania martwego pola, asystent ruszania na wzniesieniu, system automatycznego przełączania świateł mijania na drogowe i odwrotnie oraz system monitorowania zmęczenia kierowcy. Opcjonalnie Rio może być wyposażone w system automatycznego hamowania z funkcją wykrywania rowerzystów, system zapobiegania kolizji z pojazdem, który znajduje się w martwym polu, przednie czujniki parkowania, system rozpoznawania znaków drogowych, asystenta utrzymania samochodu na środku pasa ruchu, aktywny tempomat i system automatycznego hamowania w przypadku ryzyka kolizji podczas cofania.
Oferta Rio po faceliftingu obejmuje 3 standardowe wersje wyposażenie – M, L i GT Line oraz wersję limitowaną Business Line. Ta ostatnia bazuje na Rio w wersji L i kosztuje 65 990 zł. Na pokładzie Kia Rio z tym pakietem znajdują m.in. reflektory i tylne lampy w technologii LED, podgrzewana kierownica oraz przednie fotele, 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów czy system otwierania i uruchamiania samochodu bez użycia kluczyka.
Odświeżony design
Rio po faceliftingu zyskało nowy przód. Nie zabrakło charakterystycznej dla marki osłony chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa, ale jest węższa niż dotychczas, dopasowana rozmiarami do osadzonego niżej i szerszego zderzaka.
Rio po faceliftingu będzie dostępne w dwóch nowych kolorach nadwozia – Szary Perennial i Niebieski Sporty. W sumie do wyboru jest dziewięć kolorów nadwozia. Do odświeżonego Rio Kia oferuje również nowe, ośmioramienne, 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów.
UVO Connect - samochód czy smart-car?
Rio po faceliftingu jest wyposażone w ulepszony system nawigacji z 8-calowym ekranem dotykowym i jest jednym z pierwszych modeli marki Kia w Europie, który oferuje system UVO Connect drugiej generacji. To zestaw usług cyfrowych, które zapewniają wsparcie kierowcy w czasie rzeczywistym oraz zdalny dostęp do informacji o samochodzie. Podaje także informacje o ruchu drogowym, prognozie pogody, miejscach użyteczności publicznej (POI), cenach paliw oraz dane na temat dostępnych miejsc parkingowych wraz z ceną i lokalizacją. Ma także bezprzewodowe połączenie Apple CarPlay i Android Auto.
Odświeżone Rio trafi do sprzedaży w Polsce w sierpniu.
Podobne wiadomości