MG debiutuje w Polsce. Nie uwierzysz, ile kosztuje bogato wyposażony SUV

2 miesiące, 1 tydzień temu - 13 grudnia 2023, Auto Świat
MG debiutuje w Polsce. Nie uwierzysz, ile kosztuje bogato wyposażony SUV
W pierwszej połowie 2023 r. marka MG sprzedała w Europie więcej nowych aut nie tylko od Mazdy, ale także od Suzuki i Jeepa.

Teraz 99-letni brytyjski gracz debiutuje w Polsce, a ceny ma takie, że ten spektakularny sukces na Starym Kontynencie wcale nie dziwi. Bo wiesz, ile kosztuje świetnie wyposażony 4,6-metrowy SUV albo 435-konny hot hatch przyspieszający od 0 do 100 km/h w 3,8 s?

OK, żadnych wstępów, zacznę naprawdę mocno. Ten hot hatch to MG4 w wersji XPower. Ma 435 KM, 600 Nm, napęd 4x4 oraz dwa silniki (elektryczne). No i to przyspieszenie: 3,8 s od 0 do 100 km/h w kompaktowym samochodzie o długości 428,7 cm. Cena w Polsce — serio, bez żartów — to 169 tys. 900 zł. A z dwoma SUV-ami MG jest jeszcze ciekawiej.

Co to w ogóle jest MG? To brytyjska marka, która w 2024 r. będzie obchodzić stulecie istnienia. Przez cały XX w. była znana przede wszystkim z niewielkich i bardzo przystępnych cenowo roadsterów, jak np. MGA i MGB. W latach 90. wylansowała model MGF, który z powodzeniem rywalizował z Mazdą MX-5. A później sytuacja mocno się zmieniła.

MG: nowa marka na polskim rynku
Rewolucja nadeszła w 2005 r. Markę MG przejął chiński Nanjing Automotive. Po czym w 2007 r. sam się stał częścią potężnego chińskiego koncernu SAIC, który produkuje samochody od 1958 r., a w 2018 r. sprzedał ich 7,05 mln!

MG pojawia się w Polsce dość późno, ponieważ auta tej marki można już kupić nie tylko np. w Niemczech i we Francji, ale również m.in. w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech.

W chińskich rękach MG odnosi spektakularne sukcesy na Starym Kontynencie. W pierwszej połowie 2023 r. firma sprzedała tutaj 104 tys. 293 samochody, czyli aż o 128 proc. więcej niż w tym samym okresie 2022 r. Mało tego, ten wynik dał MG prowadzenie nad takimi markami, jak Cupra, Mazda, MINI, Suzuki i Jeep (dane: JATO Dynamics).

A jak w Polsce MG chce walczyć o klienta?

MG w Polsce: 7 lat gwarancji i assistance
Jak się dowiedziałem podczas polskiej premiery MG, marka stawia na samochody wysokiej jakości, niezawodne, łatwe w obsłudze, które może nie epatują ultranowoczesnymi fajerwerkami technicznymi, ale są nowoczesne i bezpieczne. Auta mają przyciągać klientów również doskonałą relacją wartości do ceny, choć MG zarzeka się, że nie jest tanią marką.

Kolejny wabik to gwarancja. Każde MG objęte jest aż 7-letnią gwarancją z limitem przebiegu 150 tys. km. Mało tego, klient dostaje darmowy 7-letni assistance (pod warunkiem posiadania pełnej historii serwisowej w autoryzowanej stacji obsługi MG). Do tego chodzi 7-letni okres corocznych darmowych kontroli siedmiu kluczowych podzespołów samochodu.

No dobrze, to jak jest w końcu z tymi cenami i wyposażeniem standardowym?

MG ZS: tani miejski SUV

Polską gamę MG otwiera miejski SUV ZS. Ten przedstawiony w 2017 r. samochód ma 432,3 cm długości i 258-centymetrowy rozstaw osi. Pojemność bagażnika wynosi od 448 do 1375 l. Bazowa odmiana otrzymała 1,5-litrowy silnik o mocy 106 KM, a w standardzie ma m.in.:

  • 10,1-calowy dotykowy ekran;
  • klimatyzację;
  • tylne czujniki parkowania;
  • łączność z Apple CarPlay i Android Auto;
  • LED-owe reflektory
  • 17-calowe aluminiowe obręcze kół;
  • elektrycznie regulowane przednie i tylne szyby boczne;
  • elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane boczne lusterka;
  • kierownicę tapicerowaną skórą.

Tak wyposażona wersja kosztuje 79 tys. 800 zł, co czyni MG ZS jednym z najtańszych nowych SUV-ów w Polsce. Szalenie ciekawie wygląda też kolejna oferta MG.

MG HS: kompaktowy SUV z bogatym wyposażeniem

MG HS to jeden z większych kompaktowych SUV-ów na polskim rynku. Samochód mierzy bowiem 461 cm długości, a jego rozstaw osi to 272 cm. Pojemność bagażnika: 448-1454 l. MG HS przedstawiono w 2018 r.

W Polsce ten SUV jest oferowany z turbodoładowanym silnikiem 1.5 o mocy 162 KM, który przyspiesza samochód od 0 do 100 km/h w 9,9 s. MG HS w standardzie ma m.in.:

  • 10,1-calowy dotykowy ekran;
  • 12,3-calowy ekran zestawu wskaźników;
  • klimatyzację;
  • kamerę cofania;
  • tylne czujniki parkowania;
  • system bezkluczykowego otwierania drzwi;
  • system monitorowania martwego pola;
  • łączność z Apple CarPlay i Android Auto;
  • LED-owe reflektory
  • 17-calowe aluminiowe obręcze kół;
  • elektrycznie regulowane przednie i tylne szyby boczne;
  • elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane boczne lusterka;
  • kierownicę tapicerowaną skórą.

 I to wszystko kosztuje jedynie 103 tys. 800 zł.

MG4: niedrogi elektryk
Gamę MG w Polsce dopełnia elektryczne MG4, o którego topowej wersji XPower pisałem na samym początku. Skoro 435-konna odmiana ma tak dobrą cenę, to ile trzeba zapłacić za bazowy wariant, który i tak przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,7 s?

MG4 to jeden z najnowszych modeli tej marki. Ten kompaktowy samochód zadebiutował w 2022 r. Ma 428,7 cm długości, 270,5 cm rozstawu osi i 363-litrowy bagażnik, który można powiększyć do 1177 l.

MG4 jest w Polsce dostępny w czterech konfiguracjach napędu:

  • akumulator 51 kWh; 170 KM; zasięg do 350 km: od 125 tys. 200 zł;
  • akumulator 64 kWh; 204 KM; zasięg do 450 km: od 141 tys. 900 zł;
  • akumulator 77 kWh; 244 KM; zasięg do 520 km: od 165 tys. 900 zł;
  • akumulator 64 kWh; 435 KM; zasięg do 385 km: od 169 tys. 900 zł.

Już najtańsza wersja wyposażenia ma w standardzie m.in:

  • klimatyzację automatyczną;
  • 10,25-calowy ekran;
  • tempomat adaptacyjny;
  • system bezkluczykowego otwierania drzwi;
  • tylne czujniki parkowania;
  • LED-owe reflektory
  • łączność z Apple CarPlay i Android Auto

A gdzie to wszystko można kupić? Albo odbyć jazdę próbną?

MG: salony w Polsce
Obecnie MG ma cztery salony sprzedaży w Warszawie, ale sieć będzie błyskawicznie rosła. Już w marcu 2024 r. MG będzie można kupić w ok. 20 miejscach w Polsce, a do końca 2024 r. liczba punktów dealerskich ulegnie podwojeniu. W 2025 r. firma zamierza oferować aż 10 modeli, zaś latem 2024 r. na polskim rynku pojawi się najmocniejsze MG wszech czasów, czyli roadster Cyberster. Ta elektryczna piękność w najmocniejszej wersji rozwija aż 544 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 725 Nm. Daje to zaledwie 3,2 s od 0 do 100 km/h. No i jeszcze te podnoszone z gracją drzwi...

Support Ukraine