Nowe Renault Captur, czyli o crossoverze, który postanowił zostać SUV-em

6 lipca 2019 - Auto Świat

Nowe Renault Captur, czyli o crossoverze, który postanowił zostać SUV-em

Nowe Renault Captur, czyli o crossoverze, który postanowił zostać SUV-em

Poprzedni crossover Renault zdążył się już lekko zestarzeć, oto więc wjeżdża na scenę nowy Captur – jest większy, wyższy, bardziej przypomina małego SUV-a. I będzie dostępny jako hybryda plug-in.

Aż 1,2 mln sprzedanych aut od 2013 r. to naprawdę niezły wynik. Na dodatek to wynik, który był efektem dobrego planowania – to właśnie ludzie z Renault, jako jedni z pierwszych, dostrzegli, że skrzyżowanie samochodu segmentu B z małym SUV-em może przełożyć się na dobre wyniki sprzedaży. Czas jednak płynie i Captur z trendsettera zmienił się w starszego, trochę już wyeksploatowanego zawodnika, którego czas powoli dobiega końca. Jedyna rada: wprowadzić do drużyny nowego gracza.

W środku jak Clio, technika też zbliżona

Nowe Renault Captur powstał na płycie podłogowej Clio V, dzieli z nim wiele wspólnych części, ale też język designu i – w dużej mierze – wygląd deski rozdzielczej. Już na pierwszy rzut oka widać, że nowy Captur jest dłuższy, szerszy i nieco wyższy, mówiąc krótko – bardziej dojrzały. I chyba chce być bardziej małym SUV-em w rodzaju Volkswagena T-Crossa niż tylko podniesionym hatchbackiem segmentu B. Auto ma o 2 cm większy rozstaw osi, dzięki czemu z tyłu ma być aż o... 1,7 cm więcej miejsca na kolana. Całkowita długość wzrosła o 11 cm, a to przede wszystkim oznacza dużo większy bagażnik – teraz do dyspozycji mamy aż 536 l (!), podczas gdy w starym modelu kufer mógł pomieścić o 81 l mniej. Nikt w tej klasie większego bagażnika nie ma.

Bogatsze będzie wyposażenie bazowe – np. w każdym modelu dostępne będą reflektory główne w technologii LED i wirtualny kokpit (ekran 7-calowy, za dopłatą – 10,2 cala). Dobra wiadomość jest też taka, że znacznie popracowano nad materiałami w środku, co oznacza dużo mniej paskudnych i twardych tworzyw znanych z poprzednika. Zupełnie nowe są multimedia, ekran może mieć teraz od 7 do 9,3 cala w zależności od wersji. Standardowo dostajemy też AndroidAuto i Apple CarPlay. Wśród dostępnych systemów wspomagających warto wymienić m.in.: adaptacyjny tempomat, rozpoznawanie znaków i układ wspomagający jazdę w korku.

Tylko czterocylindrowe silniki

Kolejna nowość to możliwość personalizacji auta – kombinacji lakierów, kolorów dachu i wzorów obręczy ma być równe 90, na zamożnych klientów czeka też dostępna za dopłatą skórzana tapicerka. Do wyboru będą trzy silniki benzynowe, dwa diesle i wersja hybrydowa (plug-in). Gama silników obejmuje następujące jednostki, wszystkie 4-cylindrowe:

  • benzynowe 1.0 TCe o mocy 100 KM;
  • benzynowe 1.3 TCe GPF o mocy 130 i 155 KM;
  • diesle 1.5 Blue dCi o mocy 95 i 115 KM.

Silnik 1.0 ma być też dostępny w wersji przystosowanej do LPG. Napędu 4x4, co jasne, próżno oczekiwać, ale to w tym segmencie norma. Debiut nowego Captura będzie miał miejsce na targach we Frankfurcie, wtedy też zapewne poznamy ceny nowego modelu.

 

Artykuły w tematach

akcja serwisowaakcyzaakcyza na samochódalfa romeoaudiAustriaauta elektryczneauta używaneautonomous carautostradaautostrada A4autostradybadanie technicznebezpieczeństwobikebikesbmwBMW M4BMW Z4Brexitbudowa drógcennikCenyceny occeny paliwCeny samochodówchevroletchinaChryslerciezarowkacitroenCofanie Licznikacustom carczas pracy kierowcydaciaDacia DusterDaimlerdakarDetroit Auto ShowDieseldiesel scandaldowód rejestracyjnydrag racedroga ekspresowadrogiDrogi ekspresowedrogi w polsceegzamin na prawo jazdyegzamin prawo jazdyelectricEUeuropeevfcaferrarifiatfordFord FiestaFord FocusFord MondeoFord MustangFORD SIERRAFord Transitformula 1formula1fotoradarfotoradaryFrankfurt Motor ShowfunnyGDDKiAGeelyGenesisGeneva Motor Showgermanygielda samochodowaHarley-Davidsonhistoria pojazduhondaHonda CivicHonda CR-VhydrogenhyundaiHyundai i30Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai VelosterImport SamochodówinfinitiITDJaguarjak ominąć korkijeepjobsKajetan KajetanowiczKen Blockkiakia sorentokierowcykontrola drogowakorkikradzież autaKrakowLA Auto ShowlamborghiniLand RoverLexusLotuslpgmandatMandat karnymandatyMazdamclarenMercedesMercedes SprintermitsubishimotorcyclemotorsportMotoryzacjamotosportNetherlandsNew York Auto Showniemcynietrzeźwi kierowcynissanNissan JukeNissan LeafNorwaynowy samochódodcinkowy pomiar prędkościodebranie prawa jazdyopelopel astraOpel CorsaOpel InsigniaOpel MokkapaliwaParis Motor ShowparkingparkowaniepeugeotPeugeot 2008Peugeot 208pickuppodatekPolandpolicjapolisa ocPolskaporschePoznań Motor Showprawa jazdyprawo jazdyprędkośćprzebieg autaprzekroczenie prędkościPRZEPISYPRZEPISY DROGOWEPRZEPISY RUCHU DROGOWEGOPrzetargPSApunkty karneRajdRajd BarumRajd DakarRAJDOWE SAMOCHODOWE MISTRZOSTWA POLSKIrallyrally carrecallrejestracja autarejestracja samochodurenaultRenault CapturRenault ClioRobert KubicaRomaniaRSMPRuch drogowyrvsafetysamochód elektrycznysamochód używanysamochodysamochody elektryczneSAMOCHODY HYBRYDOWESAMOCHODY JAPOŃSKIEsamochody używaneSauberseatself-driving carSEMAskodaskoda fabiaSkoda KamiqSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSkoda RapidSkoda SuperbSkoda VisionSprzedażsprzedaż autsprzedaż autasprzedaz nowych autsprzedaż samochodówspy shotsstacja paliwstatystykistawki akcyzystraż granicznaSubarusupercarsSUVsuzukiSwedenSzczecintablice rejestracyjnetachograftankowanietechnologyTerenoweteslaTokyo Motor ShowtoyotaToyota AurisTOYOTA AVENSISToyota AygoToyota CamryToyota CorollaToyota Rav4Toyota SupraToyota Yaristrucktuningtychyuberubezpieczenie ocukUkrainaUnited StatesUOKiKUSAutrata prawa jazdyvanVia CarpatiaVolkswagenVolkswagen GolfVolvoVolvo xc40vwVW GolfVW PassatVW PoloWarszawwarszawaWRCWrocławwypadekzakup autazakup samochoduzatrzymanie prawa jazdyzmiany dla kierowcówЄвробляхиаваріявикрадене автодорогиДТПперевірка на дорогахперевірки на дорогахподаткиполіціяПольщаприкордонникирозмитнення автоУкраїнаштрафи
Sprzedać auto