Zaangażowanie w Formułę 1 traktujemy jako inwestycję, która nie tylko wzmacnia nasz wizerunek, ale też wspiera biznes Grupy ORLEN. Tylko w 2020 roku z samych transmisji telewizyjnych osiągnęliśmy ponad 400 milionów złotych ekwiwalentu reklamowego. To trzy razy więcej niż w poprzednim sezonie. Z kolei w mediach społecznościowych ekwiwalent wyniósł ponad 30 milionów złotych. Nasza marka pojawiła się również w 100 tysiącach publikacji. Te rekordowe wyniki jeśli chodzi o rozpoznawalność naszej marki, to olbrzymi potencjał na przyszłość. Potencjał, który chcemy rozwijać. Dlatego właśnie, dzięki PKN ORLEN, po raz pierwszy w historii, globalna prezentacja bolidu Formuły 1 odbyła się w stolicy Polski – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.
Dzięki PKN ORLEN, po raz pierwszy w historii, globalna prezentacja bolidu Formuły 1 przed nadchodzącym sezonem miała miejsce w Polsce. W wydarzeniu, zorganizowanym na największej scenie w Europie, Kimi Räikkönen, Antonio Giovinazzi i Robert Kubica zaprezentowali nowy model C41.
Fot. Materiały prasowe Dzięki zaangażowaniu w F1, PKN ORLEN dociera do miliardów kibiców na całym świecie. Rywalizację na torze F1 transmituje 51 krajowych telewizji.
Sponsoring Alfa Romeo Racing ORLEN wzmacnia rozpoznawalność marki na całym świecie. Produkty Grupy ORLEN dostępne są w ponad 110 krajach na całym świecie, a około 60 proc. obrotów generowanych jest na rynkach zagranicznych.
Prezentacji bolidu towarzyszyła wyjątkowa oprawa. Na scenie Teatru Wielkiego Opery Narodowej, przy dźwiękach Chopina i Pucciniego oraz przy wykorzystaniu unikalnej techniki, biało czerwonych barwach fortepianu i artystów zaprezentowano model C41. Samochód utrzymany w biało-czerwonej kolorystyce zespołu, zaprojektowany pod koordynacją dyrektora technicznego, Jana Monchaux, stanowi ewolucję poprzedniego modelu C39. Ze względu na ograniczenia narzucone przez przepisy, samochód posiada wiele elementów swojego poprzednika. Poza nowym malowaniem czy przednim skrzydłem pod karoserią czeka nowy silnik Ferrari.
- Premiera nowego bolidu to zawsze emocjonujący moment, zwieńczenie miesięcy pracy wszystkich w fabryce i początek nowej przygody. Myślę, że filozofia zespołu pozostaje niezmienna – praca wykonana jutro musi być lepsza od wykonanej dzisiaj. Poprzedni sezon zakończyliśmy na ósmym miejscu, dlatego musimy dążyć do osiągnięcia lepszych wyników w 2021 roku. To wymaga od nas ciągłego doskonalenia na torze, w centrali i w każdym z działów. Każdy ze startujących zespołów ma teraz bardzo wysokie oczekiwania. Wszyscy spodziewają się świetnych wyników i wysokiej pozycji przed pierwszym wyścigiem, ale już niedługo każdy będzie musiał wyłożyć karty na stół – mówi Frédéric Vasseur, szef zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN.
Dzisiaj prezentacja bolidu, nowy sezon zbliża się naprawdę wielkimi krokami. Przekonamy się, co potrafi bolid, kiedy go przetestujemy na maksimum naszych możliwości. Oczywiście, przepisy się nieco zmieniły, mimo że podstawa jest ta sama, podwozie się nie zmieniło, ale mamy nowy silnik, kilka nowych elementów, więc musimy sprawdzić, jak to razem działa i z tą wiedzą iść dalej – mówi Kimi Räikkönen, kierowca Alfa Romeo Racing ORLEN oraz mistrz świata Formuły 1 z 2007 roku.
Nie mogę się doczekać nowego sezonu. To będzie mój trzeci w zespole i bardzo się cieszę, że będę mógł kontynuować naszą wspólną historię. Jestem przekonany, że ciężka praca, jaką wszyscy wykonaliśmy zimą w fabryce, opłaci się. Sam trenowałem bardzo ciężko i nie mogę się doczekać, kiedy wsiądę do bolidu przed pierwszym testem, a potem przed pierwszym wyścigiem – mówi Antonio Giovinazzi, kierowca Alfa Romeo Racing ORLEN.
Od czasu, gdy zostałem pierwszym polskim kierowcą Formuły 1, sport ten bardzo się w kraju rozwinął, z czego jestem dumny. Ogromna pasja do szeroko rozumianych sportów motorowych była w Polsce zawsze obecna, a PKN ORLEN zrobił świetną robotę w promowaniu wyścigów. Pierwsza w historii prezentacja zespołu, która ma miejsce w Polsce, to naprawdę wyjątkowe wydarzenie. Jestem przekonany, że będzie ona ogromną siłą napędową nie tylko dla fanów, ale dla całego kraju. Jestem dumny, że mogę reprezentować swój kraj i współpracować z PKN ORLEN w promowaniu Polski na świecie – mówi Robert Kubica, kierowca testowy Alfa Romeo Racing ORLEN oraz zawodnik ORLEN Team.
Alfa Romeo Racing ORLEN to zespół z kilkudziesięcioletnią tradycją w formule 1. Od początku sezonu 2020, PKN ORLEN ma status sponsora tytularnego teamu, a funkcję kierowcy testowego pełni zawodnik ORLEN Team – Robert Kubica. Wraz z nim w skład drużyny wchodzą także Włoch Antonio Giovinazzi i Fin Kimi Räikkönen – mistrz świata F1 z 2007 roku. Prowadzony przez Frédérica Vasseura zespół zajął na koniec poprzedniego sezonu 8. miejsce w klasyfikacji konstruktorów. ARRO jest trzecim – po McLarenie i Alpha Tauri – teamem, który zaprezentował bolid na nadchodzący sezon.
W sezonie 2021 znak PKN ORLEN będzie eksponowany między innymi na tylnym i przednim skrzydle, obręczy halo, lusterkach oraz na sekcjach bocznych. Logotyp widoczny będzie także na klatce piersiowej i plecach kombinezonów oraz w trzech miejscach na kaskach wszystkich kierowców. Dodatkowo znajdzie się także na odzieży mechaników i personelu zespołu oraz na transporterach, wnętrzu garażu i motorhome.
Dzięki PKN ORLEN, po raz pierwszy w historii, globalna prezentacja bolidu Formuły 1 przed nadchodzącym sezonem miała miejsce w Polsce. W wydarzeniu, zorganizowanym na największej scenie w Europie, Kimi Räikkönen, Antonio Giovinazzi i Robert Kubica zaprezentowali nowy model C41.