Jego zaletą są nie tylko płyty poślizgowe czy zadaszone miejsca postojowe, ale także budynek z salami wykładowymi, recepcją i zapleczem socjalnym oraz główną salą prezentacyjną o powierzchni 400 m2.
Pomysłodawcą i inicjatorem powstania Moto Parku Kraków jest Michał Kościuszko, kierowca rajdowy, wicemistrz Świata Junior WRC, który na terenie obiektu prowadzi także swoją autorską Szkołę Jazdy Michała Kościuszko. Już przed oficjalnym otwarciem obiekt odwiedziło kilka tysięcy osób. Dużą popularnością cieszą się tzw. "wolne treningi", podczas których prywatni użytkownicy samochodów czy motocykli mogą pojeździć po torze i sprawdzić swoje umiejętności w bezpiecznych warunkach pod opieką instruktorów.
Tor znajdujący się na terenie Moto Parku Kraków ma w zależności od konfiguracji nitki od 800 do 1200 metrów długości oraz trzy płyty poślizgowe, w tym jedną unikalną, o kształcie litery „S". Z kolei pyta poślizgowa prostokątna wyposażona jest w specjalistyczne kurtyny wodne. Wszystko to powoduje, że Moto Park jest torem szkoleniowo-eventowym z prawdziwego zdarzenia. Do dyspozycji gości są dwie sale wykładowe i jedna szkoleniowa. W najbliższej perspektywie zaplanowano rozbudowę toru o kolejne nitki oraz płyty poślizgowe.
Michał Kościuszko: Zawsze marzyłem, aby w Krakowie stworzyć obiekt tego typu, który byłby nie tylko miejscem szkoleń kierowców czy jazd weekendowych, ale także, który stałby się z czasem centrum eventów, wydażeń motoryzacyjnych czy kuźnią „młodych talentów". Chcemy położyć duży nacisk na edukację motoryzacyjną młodzieży stwarzając im odpowiednie warunki do rozwoju swojej pasji.
Moto Park Kraków to nie tylko szkolenia z zakresu doskonalenia techniki jazdy prowadzone przez wykwalifikowanych instruktorów, to także organizacja imprez sportowych, wydarzeń motoryzacyjnych, szkolenia dla zawodników, treningi bezpiecznej jazdy czy też eventy dla dzieci i młodzieży. Tu można pojeździć sportowym samochodem, czy spróbować swoich sił na płytach poślizgowych podczas szkoleń organizowanych dla firm lub osób prywatnych.
Moto Park Kraków – dane techniczne toru
Nawierzchnia: asfaltowa
Długość: 800-1200 metrów
Szerokość: 6 -10 metrów
Płyta poślizgowa w kształcie litery „S"
Płyta poślizgowa w kształcie zakrętu
Płyta poślizgowa prostokątna z kurtynami wodnymi