Już od 123 300 zł (wszystkie ceny są sugerowanymi cenami detalicznym z VAT w Polsce) Insignia jest wyposażona w klimatyzację oraz kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto system Multimedia z kolorowym ekranem dotykowym. Reflektory w technologii LED zapewniają optymalną widoczność w nocy. Systemy wspomagające kierowcę, takie jak alarm ostrzegający przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcją wykrywania pieszych i systemem automatycznego hamowania awaryjnego, zwiększają bezpieczeństwo zarówno osób podróżujących Insignią, jak i innych użytkowników drogi.
Dostępne wersje wyposażenia to Edition, Business Edition, Elegance, Business Elegance, GS Line, GS Line+ oraz Ultimate. Entuzjaści wybiorą nową Insignię GSi z 2‑litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 169 kW (230 KM) i 9‑stopniową przekładnią automatyczną (zużycie paliwa, Grand Sport, wg NEDC: 9,1 l/100 km w cyklu miejskim; 5,8 l/100 km poza miastem; 7,0 l/100 km przy emisji CO2 161 g/km w cyklu mieszanym. Insignia GSi jest również wyposażona w elektryczno-hydrauliczny układ wspomagania hamulców, mechatroniczne zawieszenie FlexRide oraz napęd na wszystkie koła Twinster z wektorowaniem momentu obrotowego. Nowe adaptacyjne reflektory pikselowe IntelliLux LED mają łącznie 168 elementów LED — po 84 na każdy reflektor!
Opel Insignia jest wyposażony w pełen zestaw systemów wspomagających kierowcę oraz systemy multimedialne w różnych wariantach. Nowa cyfrowa kamera cofania poprawia widoczność do tyłu. Bezpieczeństwo przy cofaniu na parkingu może zwiększyć także opcjonalny system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu. Dodatkową pomoc kierowcy zapewniają między innymi system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcjami hamowania awaryjnego i wykrywania pieszych, asystent pasa ruchu, system monitorowania martwego pola, adaptacyjny tempomat z funkcją hamowania awaryjnego, rozpoznawanie znaków drogowych, zaawansowany asystent parkowania i wyświetlacz projekcyjny head-up. Adaptacyjny tempomat utrzymuje odstęp od pojazdu poprzedzającego, sterując hamowaniem i przyspieszaniem.
Systemy multimedialne kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto są dostępne w wersjach Multimedia, Multimedia Navi oraz Multimedia Navi Pro. Najwyższa wersja systemu oferuje liczne usługi „Nawigacji online" opartej na połączeniu z Internetem, czyli rozwiązaniu dostarczającym informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. Ładowarka indukcyjna umożliwia bezprzewodowe ładowanie kompatybilnych smartfonów.
Silnik diesla o pojemności 1,5 litra i mocy 90 kW (122 KM) stanowią podstawę oferty (zużycie paliwa, wersja Grand Sport, NEDC1: w cyklu miejskim 5,1-4,5 l/100 km; poza miastem 4,0-3,3 l/100 km; 4,4-3,8 l/100 km przy emisji 115-99 g/km CO2 w cyklu mieszanym). W porównaniu z poprzednio stosowanymi jednostkami napędowymi zużycie paliwa mierzone według NEDC1 jest niższe nawet o 18 procent. Trzycylindrowy silnik jest nawet o 50 kilogramów lżejszy od swojego odpowiednika w poprzednim modelu. Mocniejsze Insignie mogą być wyposażone w silniki benzynowe o pojemności 2 litrów i mocy 125 kW (170 KM) lub 147 kW (200 KM) a nawet 169 kW (230 KM) w wersji GSi. Dwulitrowe silniki benzynowe będą pierwszymi jednostkami napędowymi w Oplu z funkcją odłączania cylindrów. Gdy zapotrzebowanie na moc jest mniejsze, układ sterowania rozrządem odłącza dwa cylindry, a silnik zużywa wówczas mniej paliwa. Ofertę uzupełnia czterocylindrowy 2‑litrowy diesel (127 kW/174 KM).
Do obniżenia zużycia paliwa i poprawy komfortu przyczyniają się nowe skrzynie biegów o zmniejszonym tarciu wewnętrznym. Nabywcy Insignii mają do wyboru sześciobiegową skrzynię manualną oraz 8‑ lub 9‑biegowe automaty.
Grand Sport | 2.0T | GSi 2.0T | 1.5D | 2.0D |
Moc (kW/KM) przy obr./min | 147/200 przy 4250-6000 | 169/230 przy 5000 | 90/122 przy 3250 | 128/174 przy 3500 |
Moment obrotowy (Nm przy obr./min) | 350 przy 1500-4000 | 350 przy 1500-4000 | 300 przy 1750-2500 | 380 przy 1500-2750 |
Norma emisji | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d |
Przekładnia | AT9 | AT9 | MT6 + AT8 | MT6 + AT8 |
Wstępne wartości zużycia paliwa wg NEDC1 (l/100 km) | ||||
| 8,8-8,7 5,0-4,8 6,4-6,3 146-144 | 9,1 5,8 7,0 161 | 5,1-4,5 4,0-3,3 4,4-3,8 115-99 | 5,6-5,3 4,0-3,4 4,6-4,1 121-108 |
Sports Tourer | 2.0T | GSi 2.0T | 1.5D | 2.0D |
Moc (kW/KM) przy obr./min | 147/200 przy 4500 | 169/230 przy 5000 | 90/122 przy 3250 | 128/174 przy 3500 |
Moment obrotowy (Nm przy obr./min) | 350 przy 1500–4000 | 350 przy 1500–4000 | 300 przy 1750–2500 | 380 przy 1500-2750 |
Norma emisji | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d |
Przekładnia | AT9 | AT9 | MT6 + AT8 | MT6 + AT8 |
Wstępne wartości zużycia paliwa wg NEDC1 (l/100 km) | ||||
| 8,8-8,7 5,0-4,9 6,4-6,3 148-145 | 9,1 6,0 7,1 163 | 5,2-4,6 4,0-3,4 4,4-3,8 115-100 | 5,6-5,4 4,0-3,6 4,6-4,1 121-108 |
silnik/ wersja | Edition | Business Edition | GS Line | GS Line+ | Elegance | Business Elegance | Ultimate |
---|---|---|---|---|---|---|---|
2.0 Turbo 170 KM Start/Stop A9 | - | - | 144 800 zł | 163 800 zł | 142 600 zł | 153 700 zł | 157 550 zł |
2.0 Turbo 200 KM Start/Stop A9 | - | - | 152 800 zł | 171 800 zł | 150 600 zł | 161 700 zł | 165 550 zł |
1.5 Diesel 122 KM Start/Stop M6 | 123 300 zł | 127 800 zł | 131 800 zł | 155 800 zł | 129 600 zł | 145 700 zł | 149 550 zł |
1.5 Diesel 122 KM Start/Stop A8 | 131 300 zł | 135 800 zł | 139 800 zł | 163 800 zł | 137 600 zł | 153 700 zł | 157 550 zł |
2.0 Diesel 174 KM Start/Stop M6 | - | 135 400 zł | 147 400 zł | 166 400 zł | 137 200 zł | 153 300 zł | 157 150 zł |
2.0 Diesel 174 KM Start/Stop A8 | - | - | 155 400 zł | 174 400 zł | 145 200 zł | 161 300 zł | 165 150 zł |
2.0 Diesel 174 KM Start/Stop AWD A8 | - | - | 168 400 zł | 187 400 zł | 158 200 zł | 174 300 zł | 178 150 zł |
silnik/ wersja | Edition | Business Edition | GS Line | GS Line+ | Elegance | Business Elegance | Ultimate |
---|---|---|---|---|---|---|---|
2.0 Turbo 170 KM Start/Stop A9 | - | - | 148 800 zł | 169 800 zł | 146 600 zł | 159 700 zł | 163 550 zł |
2.0 Turbo 200 KM Start/Stop A9 | - | - | 156 800 zł | 177 800 zł | 154 600 zł | 167 700 zł | 171 550 zł |
1.5 Diesel 122 KM Start/Stop M6 | 127 300 zł | 131 800 zł | 135 800 zł | 161 800 zł | 133 600 zł | 151 700 zł | 155 550 zł |
1.5 Diesel 122 KM Start/Stop A8 | 135 300 zł | 139 800 zł | 143 800 zł | 169 800 zł | 141 600 zł | 159 700 zł | 163 550 zł |
2.0 Diesel 174 KM Start/Stop M6 | - | 139 400 zł | 151 400 zł | 172 400 zł | 141 200 zł | 159 300 zł | 163 150 zł |
2.0 Diesel 174 KM Start/Stop A8 | - | - | 159 400 zł | 180 400 zł | 149 200 zł | 167 300 zł | 171 150 zł |
2.0 Diesel 174 KM Start/Stop AWD A8 | - | - | 172 400 zł | 193 400 zł | 162 200 zł | 180 300 zł | 184 150 zł |