Opel podbija rynek samochodów użytkowych

8 lat temu - 26 października 2016, Motofakty
Opel Movano
Opel Movano
Ponad 100 tysięcy lekkich samochodów użytkowych sprzedał Opel w ubiegłym roku w Europie. Na polskim rynku sprzedaż ciągle rośnie, a Combo, Vivaro i Movano coraz śmielej pukają do czołówki najchętniej wybieranych samochodów dostawczych nad Wisłą.

Ubiegłoroczny wzrost w segmencie pojazdów użytkowych marka zamknęła na poziomie 24 procent w porównaniu do 2014 roku. Dzięki temu jej udział w rynku wzrósł do 9 procent, a w tym roku powinien znacząco przekroczyć 10 procent. Duże zainteresowanie samochodami Opla wynika przede wszystkim z wysokiej jakości, wielu możliwości konfiguracji, a także atrakcyjnych cen i warunków finansowania zakupów. Specjalistyczne zabudowy podwozi oferowane przez Opla są tak różnorodne, że sprzedaż konfigurowanych w ten sposób pojazdów w ciągu dwóch lat podwoiła się. Za sukcesem stoją przede wszystkim modele Movano, Vivaro i Combo, które występują zarówno w wersjach towarowych, jak i ukierunkowanych przede wszystkim na przewóz osób.

Coraz więcej firm wykorzystuje te samochody jako busy obsługujące regularne linie międzymiastowe, a także do transportu materiałów budowlanych, czy artykułów spożywczych, także wymagających utrzymania niskich temperatur. Ople z powodzeniem wożą pasażerów na wycieczki zagraniczne, pracują w ciężkich warunkach na budowach, a dzięki możliwości wyboru napędu na wybraną oś, lub obie jednocześnie, można nimi jeździć w trudnych warunkach terenowych.

Opel Movano

Największy w gamie samochodów użytkowych Opla jest dostępny zarówno jako furgon, jak i podwozie pod wybraną zabudowę. Można go zaaranżować aż na 188 sposobów, co jest jednym z najlepszych wyników na rynku pojazdów użytkowych. Dzięki temu Movano skrojone dokładnie według potrzeb kierowcy będzie idealnym narzędziem codziennej pracy.

Auto w zależności od potrzeb i konfiguracji nadwozia można wybrać z napędem na przednią, tylną oś, albo na wszystkie cztery koła. Maksymalna masa pojazdu wraz z załadunkiem może sięgać 4,5 tony. W przypadku cięższych wersji standardem są podwójne koła tylnej osi. Auta do 3,5 tony można w nie wyposażyć opcjonalnie.

Nadwozie Movano furgona można wybrać w jednym z czterech wariantów długości i trzech wersji wysokości. Odmiana osobowa może być przystosowana dla 9 osób, lub w wersji autobus do 17 osób. Samochody użytkowe w zależności od potrzeb produkowane są z kabiną pojedynczą, lub podwójną, plus platforma do dowolnej zabudowy. Może to być na przykład wywrotka umożliwiająca rozładunek na wszystkie strony, kontener, albo skrzynia z plandeką. Auto cechuje niski próg załadunku i szeroki kąt otwarcia tylnych drzwi, co ułatwia pracę. Pod maską największego z pojazdów dostawczych Opla pracują silniki diesla o pojemności 2,3 litra i mocy od 110 do 170 KM. Wykorzystują technologię common rail, mogą być wyposażone w jedną, lub dwie turbosprężarki.

73 500 zł netto to cena wyjściowa furgonu, o 2400 zł netto więcej kosztuje podwozie. Rozsądna cena i zalety samochodu sprawiają, że jest on coraz częściej wybierany przez polskich klientów. W pierwszym półroczu 2016 jego sprzedaż zwiększyła się o ponad 97 procent w porównaniu takim samym okresem ubiegłego roku.

Co istotne, Movano może się pochwalić niskim całkowitym kosztem utrzymania. Pod terminem TCO (z j. ang. Total Cost of Ownership) kryją się wszystkie normatywne koszty, które w danym okresie użytkowania i przebiegu samochodu ponosi klient. To utrata wartości samochodu przy odsprzedaży, zużycie paliwa, serwis i eksploatacja, ubezpieczenie, zakup opon i rejestracja pojazdu. Z porównania przygotowanego przez EurotaxGlass's wynika, że w klasie lekkich furgonów dostawczych o DMC do 3,5 tony Opel nie ma sobie równych. Uwzględniono w nim pojazdy o możliwie zbliżonych parametrach i osiągach, czyli o podobnych silnikach, wersjach nadwozia i parametrach funkcjonalnych. W badaniu przyjęto 36-miesięczny okres kontraktowy, z maksymalnym przebiegiem łącznym do 120 000 km. Do konfrontacji wybrano Opla Movano Furgon 2.3 CDTI 136 KM MT6 z systemem Start/Stop, z napędem na przednią oś (FWD), z długim nadwoziem (L3) i średnią wysokością dachu (H2). Zestawiono z nim m.in. Mercedesa Sprintera 313 CDI, Forda Transita 350 L3H2 Trend, Fiata Ducato 35 MJ L3H2, Renault Master dCi L3H2 Pack Clim, Iveco Daily 35S13V, Peugeota Boxer 335 HDI L3H2, Citroena Jumper 35 HDI L3H2 i Volkswagena Craftera 35 TDI. W odniesieniu do konkurentów, Movano ma wyjątkowo oszczędny silnik, jego obsługa serwisowa zajmuje mało czasu, a szacowane koszty wymiany części eksploatacyjnych są relatywnie atrakcyjne. Co ważne, estymowany spadek wartości po 3 latach jest jednym z najniższych.

Opel Vivaro

Jednym z najchętniej kupowanych w Polsce lekkich pojazdów użytkowych jest Opel Vivaro. Auto można wybrać w wersji furgon, kombi, furgon z podwójną kabiną oraz platforma z kabiną do zabudowy w wielu konfiguracjach. Może to być nadwozie o dwóch różnych długościach: 4999 mm, lub 5399 mm oraz dwóch wysokościach: 1971 mm i 2498 mm.

Kabina samochodu jest dobrze wykończona i praktyczna. Na przykład środkowy z trzech foteli można złożyć i zamienić w funkcjonalny stolik. Wygodna pozycja za kierownicą, wysoko zamontowana dźwignia zmiany biegów, kierownica z przyciskami sterującymi systemem audio, wielopłaszczyznowa regulacja fotela to tylko niektóre atuty wpływające na komfort jazdy. W desce rozdzielczej do dyspozycji jest 9 schowków o łącznej pojemności 24 litrów. 54 litry ładunku mieści z kolei schowek pod podwójnym siedzeniem pasażera.

Vivaro napędzają silniki wysokoprężne 1,6 wyposażone w turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek. Dostępna jest także wersja BiTurbo. W zależności od wybranej wersji auto oferuje od 95 do 145 KM mocy. Vivaro Furgon zużywa od 5,9 do 7,4 litra oleju napędowego na 100 km. Wersja z podwójną kabiną to między 5,9 a 6,6 litra na 100 km. Furgon kosztuje wyjściowo 71500 zł netto, ceny kombi zaczynają się od 86600 zł netto. W pierwszym półroczu 2016 w Polsce takich samochodów kupiono 769.

Opel Combo

Niezwykle popularny, szczególnie wśród osób prowadzących niewielką działalność gospodarczą jest Opel Combo. To model łączący w sobie cechy auta dostawczego i osobowego. Można go wybrać w wersji krótszej, o rozstawie osi na poziomie 2755 mm i dłuższej, z rozstawem wynoszącym 3105 mm a także z dachem standardowym, lub podwyższonym. W obu przypadkach samochód może mieć 5 lub 7 miejsc siedzących.

Ładowność Combo jest jedną z najwyższych w klasie i wynosi aż 1 tonę. Pojemność przestrzeni ładunkowej wynosi maksymalnie 5,4 m sześc. Samochód można wybrać z napędem benzynowym, diesla lub na gaz ziemny CNG. Najpopularniejsze są wersje na olej napędowy, spełniające normę emisji spalin Euro 5. Najmniejszy, 1,3-litrowy rozwija moc 90 KM, pośredni, 1,6-litrowy to 105 KM lub 120 KM. Benzyniak to 1,4 w wersjach 95 i 120 KM, a w wersji z instalacją CNG ma 120 KM. Zużycie paliwa w dieslach waha się między 4 a 6 litrów oleju napędowego, benzyniaki spalają ok. 7 litrów. Okresy między przeglądami wynoszą 35 tys. km. Ceny tego modelu zaczynają się od 44900 zł netto.

Opel Corsa Van

Niezwykle popularny, szczególnie wśród osób prowadzących niewielką działalność gospodarczą jest Opel Combo. To model łączący w sobie cechy auta dostawczego i osobowego. Można go wybrać w wersji krótszej, o rozstawie osi na poziomie 2755 mm i dłuższej, z rozstawem wynoszącym 3105 mm a także z dachem standardowym, lub podwyższonym. W obu przypadkach samochód może mieć 5 lub 7 miejsc siedzących.

Ładowność Combo jest jedną z najwyższych w klasie i wynosi aż 1 tonę. Pojemność przestrzeni ładunkowej wynosi maksymalnie 5,4 m sześc. Samochód można wybrać z napędem benzynowym, diesla lub na gaz ziemny CNG. Najpopularniejsze są wersje na olej napędowy, spełniające normę emisji spalin Euro 5. Najmniejszy, 1,3-litrowy rozwija moc 90 KM, pośredni, 1,6-litrowy to 105 KM lub 120 KM. Benzyniak to 1,4 w wersjach 95 i 120 KM, a w wersji z instalacją CNG ma 120 KM. Zużycie paliwa w dieslach waha się między 4 a 6 litrów oleju napędowego, benzyniaki spalają ok. 7 litrów. Okresy między przeglądami wynoszą 35 tys. km. Ceny tego modelu zaczynają się od 44900 zł netto.

Opel Corsa Van

Ponad 100 tysięcy lekkich samochodów użytkowych sprzedał Opel w ubiegłym roku w Europie. Na polskim rynku sprzedaż ciągle rośnie, a Combo, Vivaro i Movano coraz śmielej pukają do czołówki najchętniej wybieranych samochodów dostawczych nad Wisłą.

Support Ukraine