Polskie auto dostawcze na bazie Peugeota

3 lata, 10 miesięcy temu - 16 czerwca 2020, Auto Świat
Polskie auto dostawcze na bazie Peugeota
Oto najnowsze dzieło twórców karetek górskich GOPR oraz specjalistycznych samochodów dla wojska – auto reklamowane jako nowy pojazd dla biznesu, czyli Concept Flatbed. Oto połączenie francuskiej techniki z polską zabudową.
  • Twórcy auta podkreślają, że aluminiowa zabudowa jest dość lekka i wytrzymała (mierzy 190 x 255 cm), przez co masa samochodu wynosi 1850 kg (DMC do 3,5 t)
  • Na polskim rynku auto z nową zabudową będzie rywalizować ze skrzyniowymi wersjami Forda Transit, Fiata Talento czy Volkswagena Transportera

Pora na kolejną konstrukcję inżynierów z bielskiej spółki Concept. Tym razem to zabudowa Peugeota Experta w wersji nazywanej platformą. To nic innego jak dołożenie aluminiowej części ładunkowej do podwozia popularnego modelu dostawczego.

Wydawać by się mogło, że dość prosty zabieg dołożenia skrzyni ładunkowej to w sumie nic szczególnego. W Europie nie brak bowiem małych wyspecjalizowanych firm, zajmujących się zabudową podwozi różnych aut dostawczych. Concept chwali się, że zmodyfikowany Expert to nowy pojazd dla biznesu. Tomasz Kłeczek, kierujący spółką, wyjaśnia: „Klienci poszukiwali od dawna takiego rozwiązania: lekkiego, niewielkiego, ale ładownego pojazdu, a takiego samochodu po prostu nie było. Udało nam się połączyć niewielkie auto z wysokimi wymaganiami ładowności i jak się okazuje, nasza odpowiedź na te potrzeby okazała się trafna. Ten pojazd już teraz cieszy się dużym zainteresowaniem”.

Wbrew zapewnieniom, Concept Flatbed będzie miał jednak z kim rywalizować na naszym rynku. Wystarczy wskazać przede wszystkim kluczowego rywala, czyli Volkswagena Transportera (także dostępny jako podwozie), Forda Transita czy Fiata Talento (również do zabudowy), nie wspominając już o odpowiedniej wersji większego Mercedesa Sprintera czy Renault.

 Twórcy auta podkreślają, że aluminiowa zabudowa jest dość lekka i wytrzymała (mierzy 190 x 255 cm), przez co masa samochodu wynosi 1850 kg (DMC do 3,5 t), czyli właściwie tyle samo co w przypadku skrzyniowego Volkswagena Transportera. Nie jest zatem niespodzianką, że na pace Peugeota można zmieścić do czterech europalet. Prócz nich można jeszcze przewozić mniejsze ładunki korzystając z praktycznej skrytki podpodłogowej. W ramach opcji dodatkowe mocowania na plandekę, wyższe uchylane burty (rolę podwyższenia pełnią siatki).

Znana jest cena zabudowy. W przypadku dostarczenia samochodu w wersji platforma (pojedyncza kabina bez dodatkowej konstrukcji ładunkowej) za zabudowę trzeba zapłacić 19 tys. zł (cena netto bez podatku VAT).

Support Ukraine