Problemy z pękającym pedałem hamulca w Audi, Seatach, Skodach i Volkswagenach

3 lata, 6 miesięcy temu - 18 maja 2021, Auto Świat
Problemy z pękającym pedałem hamulca w Audi, Seatach, Skodach i Volkswagenach
W popularnych modelach Grupy Volkswagena istnieje ryzyko odkształcenia, a nawet pęknięcia pedału hamulca. Koncern ostrzega o ryzyku wypadku i rozpoczyna akcję naprawczą samochodów marek Audi, Seat, Skoda i Volkswagen.

Cztery popularne Volkswageny z rocznika 2020 musza trafić do naprawy, a oprócz nich także modele Audi, Seata i Skody. W przypadku Volkswagena akcją objęto Golfa, Tiguana, Tourana oraz T-Roca, które wyprodukowano w Niemczech od 29 czerwca do końca sierpnia 2020 r. Niemiecki koncern ostrzega, że we wszystkich wskazanych autach niewłaściwie wykonano spawane połączenie pomiędzy dźwignią pedału hamulca a platformą. Według informacji ADAC wykryto także problem z niewłaściwym podłączeniem czujnika przyspieszenia.

Okazuje się, że może dojść do odkształcenia lub złamania platformy pedału hamulca. Volkswagen ostrzega o zwiększonym ryzyku wypadku. Na tym nie koniec. Według danych ADAC istnieje także ryzyko ograniczenia działania systemów bezpieczeństwa.

Naprawa polega na wymianie całego pedału hamulca i powinna potrwać ok. 90 min. Do serwisu skierowano łącznie 703 auta w Polsce.

W przypadku Audi akcją objęto 216 egzemplarzy modeli Q2 (produkcja między 28 a 35 tygodniem 2020 r.) i Q3 (produkcja od 29 do 35 tygodnia 2020 r.).

W Seacie do naprawy skierowano modele Ateca i Tarraco (98 aut wyprodukowanych pomiędzy 29 czerwca a 18 września 2020 r.).

Skoda skierowała zaś do naprawy modele Karoq i Kodiaq (produkcja od 29 czerwca do 31 sierpnia 2020 r.) w liczbie 502 egzemplarzy.

Support Ukraine