Weekend obfitował w zagraniczne starty Polaków.

Nasze załogi mogliśmy zobaczyć podczas zmagań w ramach rundy mistrzostw Węgier, mistrzostw Rumunii, mistrzostw Czech oraz mistrzostw Europy na Azorach. Sensacja WRC2 – Takamoto Katsuta – rywalizował za to we włoskim czempionacie. Podsumowania poniżej.

RALLY IL CIOCCO E VALLE DEL SERCHIO 2018

Pierwsza runda Rajdowych Mistrzostw Włoch składała się z 15 odcinków specjalnych. Najlepszy okazał się duet za sterami Peugeota 208 T16 – Paolo Andreucci i Anna Andreussi. Ponad 20 sekund wolniejsi od nich byli Andrea Crugnola i Danilo Fappani w Fordzie Fiesta R5. W takim samym samochodzie startowali również zdobywcy trzeciej pozycji, Simone Campedelli wraz z Tanią Canton. Włosko-szwajcarska załoga odnotowała stratę prawie 30 sekund.

Czwartą pozycję zajął, znany z WRC2 Takamoto Katsuta, jadący z Marko Salminenem w Fieście R5. Japończyk stracił do zwycięzcy ponad minutę i 30 sekund.

CREDOBUS EGER RALLYE

Rywalizacja w pierwszej rundzie węgierskiego czempionatu miała składać się z 20 odcinków specjalnych. Odwołano jednak czwartą próbę. Ostatecznie w rajdzie zwyciężyła załoga András Hadik i Igor Bacigál, startująca za sterami Forda Fiesty R5. Drugi w klasyfikacji generalnej duet, Frigyes Turán i László Bagaméri, w takim samym samochodzie, zanotował do zwycięzców stratę 23,5s. Podium uzupełnili Miklós Kazár i Zsolt Tóth na pokałdzie Škody Fabii R5, tracąc 27,5s.

Polska załoga – Sławomir Kurdyś i Michał Kasina – nie skończyła jednak pierwszego dnia rajdu na skutek problemów z Subaru Imprezą, którym startowali. Wrócili jednak do rywalizacji drugiego dnia. Ostatecznie w klasie trzeciej uplasowali się na ósmej, a w CEZ na szóstej pozycji. W generalce zajęli 50. miejsce.

TESS RALLY BRASOV

Simone Tempestini i Sergiu Itu tryumfowali w pierwszej rundzie Rajdowych Mistrzostw Rumunii. Załoga startująca Citroënem DS3 R5 zostawiła za sobą Bogdana Marisca i Sebastiana Itu w Fordzie Fiasta R5, wyprzedzając ich o ponad minutę. Ponad 4,5 minuty za to, stracili do zwycięzców trzeci Valentin Porcisteanu / Dan Dobre w Škodzie Fabii R5. Na uwagę zasługuje czwarta pozycja duetu Manuel Mihalache / Janos Soos. Zawodnicy startujący Mitsubishi Lancerem Evo IX, byli lepsi od kilku samochodów klasy R5.

W ramach rajdu odbyły się również zmagania w Hyundai Racing Trophy. Rywalizuje w nim także polska załoga Sebastian Teter i Bożydar Grzywaczewski. Niestety duet miał awarię. Walkę w pucharze wygrali Adam Westlund i Jim Hjerpe. Rajd składał się z 10 odcinków specjalnych.

AZORES AIRLINES RALLYE 2018

Rajd, stanowiący pierwszą rundę europejskiego czempionatu, zwyciężyli Aleksiej Łukjaniuk i Aleksiej Arnautov. Załoga w Fordzie Fiesta R5 zostawiła w przegranym polu dwa portugalskie duety w Škodach Fabiach R5: Ricardo Mourę i António Costę (+16,4s) oraz Bruno Magalhãesa i Hugo Magalhãesa (+25,7s). W zawodach brały udział także polskie załogi: Hubert Ptaszek / Maciej Szczepaniak (Škoda Fabia R5), Łukasz Habaj / Daniel Dymurski (Ford Fiesta R5), Tomasz Kasperczyk i Damian Syty (Ford Fiesta R5) oraz Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot (Ford Fiesta R5). Szerzej o całym rajdzie przeczytasz tutaj.

KOWAX VALAŠSKÁ RALLY VALMEZ 2018

Mistrzostwa Czech rozpoczęła wygrana załogi Jan Kopecký / Pavel Dresler, za sterami Škody Fabii R5. Drudzy – Václav Pech i Petr Uhel w Fordzie Fiesta R5 – stracili do nich ponad minutę, a trzeci – Ole Christian Veiby i Stig Rune Skjarmoen w Fabii R5 – prawie minutę i 19 sekund.

W rajdzie wzięły udział również polskie załogi: Jarosław Szeja / Marcin Szeja (Ford Fiesta R5), Łukasz Kotarba / Tomasz Kotarba (Mitsubishi Lancer Evo X), Maciej Lubiak / Tomasz Borko (Opel Adam R2), Łukasz Lewandowski / Piotr Białowąs (Peugeot 208 R2), Arkadiusz Lechoszest / Łukasz Sitek (Peugeot 208 R2) oraz Adam Stec / Dariusz Zdanowicz (Mitsubishi Lancer Evo X). Więcej na ten temat tutaj.

Support Ukraine