Pięć z nich to popularne wśród zawodników i kibiców uznane rajdy o asfaltowej nawierzchni, ale sezon zakończą we wrześniu dwie rundy szutrowe: Rajd Elektrenai na Litwie oraz Rajd Polski, który w tym roku jest także rundą Mistrzostw Europy.
Rajdy Rzeszowski i Polski to imprezy międzynarodowe zgłoszone do kalendarza FIA, a długość ich odcinków specjalnych wyniesie od 170 do 230 kilometrów. Ich czas trwania (od odbioru administracyjnego do wyników oficjalnych) to maksymalnie 5 dni, ale i zdobycz punktowa jest w tych rajdach podwójna (25, 18, 15 itd. x 2). Pozostałe rundy RSMP będą zgodnie z sugestiami zawodników trwały maksymalnie 3 dni, a rywalizacja będzie przebiegała na trasach oesów liczących od 100 do 120 kilometrów. W „krótszych" rajdach będzie obowiązywał system punktacji znany z poprzedniego sezonu.
Więcej punktów będzie można natomiast zdobyć na kończącym każdy rajd odcinku „power stage". Od tego roku dodatkowo premiowanych będzie pięć pierwszych miejsc (5-4-3-2-1 pkt). Triumfatorzy rajdów „długich" mogą w ten sposób zdobyć aż 55 punktów podczas jednej rundy. Za zwycięstwo w rundzie „krótkiej", z jednoczesnym wygraniem ostatniego oesu zawodnik dopisze do swojego dorobku 30 pkt.
Zmiany w kalendarzu RSMP oraz regulaminach, ale także nowości wprowadzane przez organizatorów z Automobilklubów: Polski, Rzeszowskiego, Świdnickiego, Ziemi Kłodzkiej i Ziemi Tyskiej służą uatrakcyjnieniu widowiska. W sezonie 2017 spotkało się to również ze znacznym wzrostem zainteresowania ze strony mediów. Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że wartość medialna Inter Cars RSMP 2017 osiągnęła poziom blisko 20 milionów złotych!
Badania prowadzono od 1 kwietnia do 31 października 2017 i objęły one 6 rajdów, w tym także Rajd Rzeszowski, rundę RSMP i ERC. W porównaniu do roku 2016 nastąpił wzrost wartości ekwiwalentu reklamowego cyklu o ponad 7 milionów złotych, pomimo zmniejszenia liczby rund RSMP z siedmiu do sześciu.
Dane statystyczne IMM dotyczące wspomnianego okresu obejmują między innymi 812 informacji radiowych, 4250 publikacji internetowych, ale także 262 materiały telewizyjne i 391 artykułów oraz informacji prasowych. Bardzo szybko rośnie zainteresowanie RSMP w mediach społecznościowych. Efekt to ponad 11 tysięcy postów o szacowanej przez IMM wartości 1,5 mln złotych.
Podobne wiadomości