„Największy wzrost sprzedaży wśród firm, aż 16 proc., miał miejsce w Polsce. Z kolei, największą sprzedaż wśród osób prowadzących działalność na własny rachunek odnotowaliśmy w Czechach, gdzie wzrosła o 17 proc. W Polsce przedsiębiorcy i firmy wybierali hatchbacki oraz SUVy, a z modeli: Opel Astra, Škoda Octavia i Toyota Corolla” – powiedziała Karolina Topolova, dyrektor generalna i prezes zarządu AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.
Sprzedaż klientom B2B w AURES Holdings była rekordowa we wszystkich kwartałach 2024 roku, nawet w ostatnim, który był krótszy ze względu na długie święta Bożego Narodzenia. „Do rekordowych wyników przyczyniła się nowa strategia B2B, w ramach której wprowadziliśmy zmiany w procesie sprzedaży, uruchomiliśmy dedykowaną komunikację skierowaną do przedsiębiorców i firm, a także zwiększyliśmy i regularnie mierzyliśmy satysfakcję klientów. W przypadku przedsiębiorców tzw. wskaźnik Net Promoter Score był jeszcze wyższy niż w przypadku zwykłych klientów i wyniósł 46 punktów za sprzedaż aut oraz 51 punktów za zakup. Wzrost sprzedaży wynika z faktu, że jesteśmy w stanie zapewnić klientom B2B kompleksowe rozwiązania dla ich floty” – dodała Karolina Topolova.
Wzrost sprzedaży samochodów używanych przedsiębiorcom i firmom od drugiej połowy ubiegłego roku był o jeden procent wyższy niż wzrost sprzedaży wśród pozostałych klientów.
„W ubiegłym roku potwierdziło się, że zakup samochodów na raty w formie leasingu jest bardziej interesujący dla przedsiębiorców niż dla osób prywatnych, ponieważ w 39 proc. przypadków kupowali oni samochody na kredyt” – podsumowała Karolina Topolova.
Podobne wiadomości