Stellantis wstrzymał produkcję w Tychach
Agencja wskazała, że koncern samochodowy nie podał przyczyny tej decyzji. Nie przedstawił także ewentualnych planów dotyczących produkcji samochodów chińskiej marki w innych europejskich krajach.
"Chociaż firma pozostaje w pełni zaangażowana w wprowadzenie na rynek pojazdów Leapmotor w Europie, w tym momencie rozważa różne opcje produkcji" – wskazał Stellantis w oświadczeniu cytowanym przez Reuters.
Leapmotor. Co to za marka?
Leapmotor International to spółka joint venture 51/49 zawarta pomiędzy Stellantis i Leapmotor, której celem jest przyspieszenie i rozszerzenie sprzedaży zaawansowanych technologicznie, przystępnych cenowo chińskich nowych pojazdów elektrycznych (NEV) poza Chinami.
Leapmotor T03. Co to za auto?
Produkcję T03 w tyskiej fabryce rozpoczęto w 2024 r. To kompaktowy samochód elektryczny.
Leapmotor T03 napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 95 KM i maksymalnym momencie obrotowym 158 Nm, który pozwala na dynamiczne poruszanie się po mieście. Przyspieszenie od 0 do 50 km/h zajmuje zaledwie 3,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 130 km/h.
Zasięg na jednym ładowaniu wynosi około 265 km(WLTP) w wersji z baterią o pojemności 37,3 kWh, co w zupełności wystarcza do codziennej jazdy w warunkach miejskich. Zresztą w mieście zasięg sięga nawet 395 kilometrów (wg. zapewnień producenta), co jest wartością więcej niż dobrą.
T03 oferuje również trzy tryby jazdy: Eco, Normal i Sport, które pozwalają na dostosowanie osiągów i zużycia energii do indywidualnych potrzeb.
Reuters przypomniał, że 2024 r. zrezygnowano z planu produkcji innego modelu marki Leapmotor w Tychach – B10. Decyzja zapadła po tym, jak chiński rząd nakazał producentom samochodów wstrzymanie dużych inwestycji w Europie.
Fabryka Stellantis w Tychach
Fabryka Stellantis w Tychach ma długą tradycję, sięgającą 1971 r. Wówczas powstała Fabryka Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej, bliźniacza do utworzonej kilka lat później fabryki w Tychach, przekształconej następnie w Fiat Auto Poland i FCA Poland. Na początku 2025 r. w tyskiej fabryce świętowano wyprodukowanie 13 mln samochodów od początku jej funkcjonowania. W 2024 r. wyprodukowano w niej ponad 224 tys. samochodów. (PAP)