
Dawniej naprawa samochodów prowadzona była w przydomowych warsztatach, a doprowadzenie pojazdu do użytku często odbywało się jak najtańszym kosztem. Pomysłowe metody i proste narzędzia pozwalały w krótkim czasie poprawić wygląd auta i szybko je sprzedać. W przeszłości często słyszało się, że niektórzy mechanicy naprawiali wozy z użyciem np. puszek po piwie. Okazuje się jednak, że współcześni handlarze podchodzą do sprawy bardziej profesjonalnie.
Jak handlarze naprawiają samochody? "Nie ma śladów, że auto było rozbite"
W rozmowie z portalem interia.pl handlarz samochódów z 15-letnim doświadczeniem wyjaśnił, że historie dotyczące lepienia progów pianką budowlaną lub szpachlą są dziś przeszłością. - Nikt poważny nie bawi się już w takie rzeczy. Oczywiście nie mówię, że to się nie dzieje, bo zawsze znajdzie się jakiś Janusz czy Maciek, który będzie chciał sprzedać swoje auto za jak najlepszą cenę i utopi w baranku zalepione puszkami po piwie progi. (...) Takich akcji nie robią już handlarze - powiedział.
Handlarz zwrócił też uwagę na różnicę w konstrukcji obecnych pojazdów w porównaniu do starszych roczników. Jego zdaniem kiedyś samochody był bardziej skomplikowane blacharsko, dziś zaś posiadają więcej elementów wymiennych. - Zakładasz do lekko rozbitego auta cały nowy przód. Lakierujesz to i nie ma śladów, że auto było rozbite. I tak możesz mi powiedzieć, że jak nie ma śladów to łatwiej wcisnąć klientowi auto po wypadku. Tylko to nie jest już podklepana i poszpachlowana puszka, tylko wóz naprawiony zgodnie z technologią - wyjaśnił.
Czy aut powypadkowych należy się obawiać? Oto, na co zwrócić uwagę podczas zakupu
Takie samochody nie zawsze muszą wiązać się z ryzykiem i niebezpieczeństwem użytkowania, o ile naprawa została wykonana prawidłowo. Najlepiej, jeżeli była przeprowadzona w serwisach ASO lub renomowanym warsztacie. Na co zwrócić uwagę podczas zakupu auta powypadkowego?Przede wszystkim prześledź historię pojazdu i unikaj handlarzy, którzy oferują wyjątkowo niskie ceny, bo może być to wskazówka, że naprawa była wykonana bardzo tanim kosztem. Warto sprawdzić podwozie pod kątem uszkodzeń i deformacji oraz podłużnice i poprzecznice, które powinny być proste. Dodatkowo wybierz się na jazdę próbną, ponieważ da ona możliwość sprawdzenia, w jaki sposób pojazd zachowuje się na drodze. Samochód używany czy z salonu? Zapraszamy do udziału w sondzie oraz do komentowania.
Podobne wiadomości