Znalazło się także miejsce dla Dacii. Oto najczęściej kupowane nowe samochody w Polsce.
Rośnie sprzedaż nowych samochodów. Przez pierwsze 10 miesięcy tego roku na polskim rynku zarejestrowano łącznie o 3,2 proc. więcej nowych aut osobowych niż w tym samym okresie 2018. Co istotne, sprzedaż rośnie pod koniec roku. Tylko w październiku zarejestrowano łącznie aż 46 901 egzemplarzy modeli osobowych. To aż o 17,5 proc. więcej niż rok wcześniej!
Nie jest szczególną tajemnicą, że za rosnącą sprzedaż odpowiadają przede wszystkim firmy. Z danych CEPiK-u (Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców) wynika, iż udział klientów instytucjonalnych osiągnął w październiku ponad 73 proc. Według instytutu Samar udział firm może być nawet jeszcze większy ze względu na to, iż osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą nie są klasyfikowane w firmowych statystykach (podobnie spółki cywilne).
Jaki nabywca takie preferencje. Z danych Samaru wynika, że klienci instytucjonalni preferują przede wszystkim marki z największej grupy w Europie, czyli Skodę i Volkswagena. W pierwszej piątce znalazły się jeszcze: Toyota, Ford i Opel. Nieco inaczej jest w przypadku nabywców indywidualnych. U nich króluje Toyota i Skoda. Ponadto w gronie najpopularniejszych zmieściły się jeszcze" Dacia, Kia oraz Hyundai. A jakie ma to przełożenie na modele aut? Poniżej zbiorcze zestawienie 10 najchętniej kupowanych nowych modeli w naszym kraju.
Miejsce | Marka i model | Liczba sprzedanych egzemplarzy |
1 | Toyota Corolla | 2325 |
2 | Skoda Octavia | 1977 |
3 | Skoda Fabia | 1575 |
4 | Toyota Yaris | 1293 |
5 | Opel Astra | 1221 |
6 | Dacia Duster | 1035 |
7 | Volkswagen Golf | 941 |
8 | Mazda CX-3 | 875 |
9 | Skoda Superb | 854 |
10 | Volkswagen Tiguan | 760 |
Warto zwrócić uwagę na kategorie modeli. Choć tradycyjnie dużą popularnością cieszą się samochody kompaktowe (Corolla, Octavia, Astra, Golf), to nie sposób przeoczyć także SUV-ów (Duster, CX-3 i Tiguan) oraz szczególnego „rodzynka", czyli Skody Superb. To jedyny reprezentant klasy średniej, który zmieścił się w pierwszej dziesiątce. Nietrudno zgadnąć, że popularność Superba to duża zasługa klientów instytucjonalnych, poszukujących auta dla kadry menedżerskiej czy urzędników wyższego szczebla.
Nieco inaczej wygląda sytuacja w statystkach sprzedaży za pierwsze 10 miesięcy 2019 roku. Wciąż prowadzi Skoda Octavia, i to mimo że już za kilka dni poznamy następcę tego modelu (Corolla konsekwentnie zmniejsza różnicę do lidera). Zmienia się za to sytuacja w drugiej połówce. W porównaniu do danych z okresu od stycznia do września spada pozycja Volkswagena Golfa (wyprzedzony przez Toyotę Yaris). W górę pnie się zaś Fiat Tipo (z 10 miejsca na 8) oraz Toyota Yaris (z 7 na 6). Z pierwszej dziesiątki zniknął za to Opel Corsa, którego miejsce zajął Ford Focus. Poniżej w tabeli dane za pierwsze 10 miesięcy 2019 roku.
Miejsce | Marka i model | Liczba sprzedanych egzemplarzy |
1 | Skoda Octavia | 17 006 |
2 | Toyota Corolla | 15 829 |
3 | Skoda Fabia | 14 582 |
4 | Dacia Duster | 13 208 |
5 | Opel Astra | 11 654 |
6 | Toyota Yaris | 11 082 |
7 | Volkswagen Golf | 11 063 |
8 | Fiat Tipo | 7284 |
9 | Renault Clio | 7169 |
10 | Ford Focus | 6959 |
Podobne wiadomości