
Hyundai i10 III to model, który uchodzi za wzór niezawodności. Jako stosunkowo prosta konstrukcja, oparta na sprawdzonej technologii, jest wolny od poważnych i powtarzalnych usterek. Pierwsze roczniki są już kilka lat na rynku i nie wykazują typowych problemów. Drobne niedomagania, zgłaszane przez użytkowników, mają charakter eksploatacyjny. Należy zwrócić uwagę na stan sprzęgła w wersjach manualnych, które w autach użytkowanych wyłącznie w mieście (lub przez floty/szkoły jazdy) może zużywać się szybciej. Warto też zweryfikować stan tarcz i klocków hamulcowych. Podobnie jak u wielu współczesnych aut, lakier jest stosunkowo cienki i podatny na odpryski od kamieni. Elektronika pokładowa, w tym duży ekran, działa stabilnie.
Rynek wtórny jest już całkiem spory, a ceny trzymają się stabilnie.
Najtańsze egzemplarze z lat 2019-2020, głównie z bazowym silnikiem 1.0 MPI, wyceniane są na około 40 000 - 45 000 złotych.
Najpopularniejsze i najbardziej poszukiwane wersje 1.2 MPI z lat 2020-2022 to wydatek rzędu 50 000 - 65 000 złotych.
Usportowione i rzadkie wersje N Line są znacznie droższe, a ich ceny często przekraczają 65 000 - 70 000 złotych.
Hyundai i10 III to absolutna czołówka segmentu A i jeden z najbardziej dojrzałych małych samochodów na rynku. Oferuje styl, jakość wykonania i technologie, które do niedawna były zarezerwowane dla segmentu B. To idealny samochód do miasta, który dzięki zaskakującej przestronności i świetnemu silnikowi 1.2 MPI nie boi się także okazjonalnych wypadów w trasę. Dzięki potwierdzonej, wysokiej niezawodności i wciąż aktywnej 5-letniej gwarancji producenta na wiele egzemplarzy, jest to jeden z najbezpieczniejszych i najrozsądniejszych wyborów na rynku wtórnym.
Zalety Hyundaia i10 III:
atrakcyjny i agresywny design, zwłaszcza w wersji N Line;
zaskakująco przestronne wnętrze i duży bagażnik (252 l);
wysoka jakość wykonania i materiałów jak na segment A;
nowoczesny system multimedialny (8 cali) z Apple CarPlay/Android Auto;
wysoka, potwierdzona niezawodność i niskie koszty eksploatacji;
udany, 4-cylindrowy silnik 1.2 MPI o wysokiej kulturze pracy.
Wady Hyundaia i10 III:
słaba dynamika bazowego silnika 1.0 MPI;
materiały w tylnej części kabiny są twarde i łatwe do zarysowania;
stosunkowo wysoka cena zakupu na rynku wtórnym (jak na segment A);
lakier podatny na zarysowania i odpryski;
brak mocniejszych silników poza drogą wersją N Line.
Wybrane jednostki napędowe Hyundaia i10 III (od 2019 r.):
Silnik | Pojemność silnika | Moc systemowa | Moment obr. | Prędkość maks. | Przyspieszenie 0‑100 km/h | Średnie zużycie paliwa (WLTP) | Skrzynia biegów |
1.0 MPI | 998 cm³ (R3) | 67 KM | 96 Nm | 156 km/h | 14.8 s | ok. 5.1 l/100km | Manualna, 5b / Zautomatyzowana, 5b |
1.2 MPI | 1197 cm³ (R4) | 84 KM | 118 Nm | 171 km/h | 12.6 s | ok. 5.3 l/100km | Manualna, 5b / Zautomatyzowana, 5b |
1.0 T-GDI (N Line) | 998 cm³ (R3 Turbo) | 100 KM | 172 Nm | 185 km/h | 10.5 s | ok. 5.4 l/100km | Manualna, 5b |
Podobne wiadomości