Używany Hyundai i10 III (od 2019 r.). Jakie ma wady i zalety?

1 tydzień, 1 dzień temu - 26 listopada 2025, Motofakty
Używany Hyundai i10 III (od 2019 r.). Jakie ma wady i zalety?
Nowe i10, zaprojektowane i produkowane w Europie, miało rzucić rękawicę takim graczom jak VW Up! czy Toyota Aygo, oferując dojrzałość auta o klasę większego. Hyundai i10 III to jeden z ostatnich, tak dopracowanych przedstawicieli tradycyjnej spalinowej motoryzacji w najmniejszym rozmiarze. Jakie ma wady i zalety?

Hyundai i10 III to model, który uchodzi za wzór niezawodności. Jako stosunkowo prosta konstrukcja, oparta na sprawdzonej technologii, jest wolny od poważnych i powtarzalnych usterek. Pierwsze roczniki są już kilka lat na rynku i nie wykazują typowych problemów. Drobne niedomagania, zgłaszane przez użytkowników, mają charakter eksploatacyjny. Należy zwrócić uwagę na stan sprzęgła w wersjach manualnych, które w autach użytkowanych wyłącznie w mieście (lub przez floty/szkoły jazdy) może zużywać się szybciej. Warto też zweryfikować stan tarcz i klocków hamulcowych. Podobnie jak u wielu współczesnych aut, lakier jest stosunkowo cienki i podatny na odpryski od kamieni. Elektronika pokładowa, w tym duży ekran, działa stabilnie.

Rynek wtórny jest już całkiem spory, a ceny trzymają się stabilnie.

Najtańsze egzemplarze z lat 2019-2020, głównie z bazowym silnikiem 1.0 MPI, wyceniane są na około 40 000 - 45 000 złotych.

Najpopularniejsze i najbardziej poszukiwane wersje 1.2 MPI z lat 2020-2022 to wydatek rzędu 50 000 - 65 000 złotych.

Usportowione i rzadkie wersje N Line są znacznie droższe, a ich ceny często przekraczają 65 000 - 70 000 złotych.

Hyundai i10 III to absolutna czołówka segmentu A i jeden z najbardziej dojrzałych małych samochodów na rynku. Oferuje styl, jakość wykonania i technologie, które do niedawna były zarezerwowane dla segmentu B. To idealny samochód do miasta, który dzięki zaskakującej przestronności i świetnemu silnikowi 1.2 MPI nie boi się także okazjonalnych wypadów w trasę. Dzięki potwierdzonej, wysokiej niezawodności i wciąż aktywnej 5-letniej gwarancji producenta na wiele egzemplarzy, jest to jeden z najbezpieczniejszych i najrozsądniejszych wyborów na rynku wtórnym.

Zalety Hyundaia i10 III:

  • atrakcyjny i agresywny design, zwłaszcza w wersji N Line;

  • zaskakująco przestronne wnętrze i duży bagażnik (252 l);

  • wysoka jakość wykonania i materiałów jak na segment A;

  • nowoczesny system multimedialny (8 cali) z Apple CarPlay/Android Auto;

  • wysoka, potwierdzona niezawodność i niskie koszty eksploatacji;

  • udany, 4-cylindrowy silnik 1.2 MPI o wysokiej kulturze pracy.

Wady Hyundaia i10 III:

  • słaba dynamika bazowego silnika 1.0 MPI;

  • materiały w tylnej części kabiny są twarde i łatwe do zarysowania;

  • stosunkowo wysoka cena zakupu na rynku wtórnym (jak na segment A);

  • lakier podatny na zarysowania i odpryski;

  • brak mocniejszych silników poza drogą wersją N Line.

Wybrane jednostki napędowe Hyundaia i10 III (od 2019 r.):

Silnik

Pojemność silnika

Moc systemowa

Moment obr.

Prędkość maks.

Przyspieszenie 0‑100 km/h

Średnie zużycie paliwa (WLTP)

Skrzynia biegów

1.0 MPI

998 cm³ (R3)

67 KM

96 Nm

156 km/h

14.8 s

ok. 5.1 l/100km

Manualna, 5b / Zautomatyzowana, 5b

1.2 MPI

1197 cm³ (R4)

84 KM

118 Nm

171 km/h

12.6 s

ok. 5.3 l/100km

Manualna, 5b / Zautomatyzowana, 5b

1.0 T-GDI (N Line)

998 cm³ (R3 Turbo)

100 KM

172 Nm

185 km/h

10.5 s

ok. 5.4 l/100km

Manualna, 5b

Support Ukraine