Nowe Polo GTI osiąga prędkość maksymalną 237 km/h, a na rozpędzenie do setki potrzebuje 6,7 sekundy. Kosztuje 89 690 zł.
Polo GTI ma sportowe zawieszenie, obniżone w stosunku do seryjnego o 15 mm. Kierowca ma możliwość wyboru profilu jazdy, a zachowanie auta w zakrętach poprawia blokada mechanizmu różnicowego (tzw. szpera).
Auto osadzane jest na 17-calowych alufelgach z oponami w rozmiarze 215/45 R 17. W opcji dostępne są m.in: reflektory LED (2930 zł), aktywny tempomat ACC (2070 zł), czujniki parkowania z przodu i z tyłu (1600 zł).
Nowe Polo GTI wyposażone jest w 200-konny silnik TSI. Moc jest o 8 KM wyższa od jednostki 1.8 TSI, którą montowano w dotychczasowym modelu GTI. Moc maksymalna osiągana jest w zakresie prędkości obrotowych silnika 4400-6000. Silnik nowego Polo GTI ma wysoki i płaski moment obrotowy – 320 Nm w zakresie 1500-4400 obr./min. Płaski moment oznacza, że silnik jest elastyczny już przy niskich obrotach.
Silnik współpracuje z 6-stopniową skrzynią automatyczną DSG, w 2018 r. pojawi się w ofercie skrzynia manualna, 6-biegowa. Jak podaje VW, spalanie nowego Polo GTI wynosi 5.9 l/100 km.