Wyposażenie seryjne obejmuje m.in. reflektory LED, komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem i systemy asystenckie zwiększające bezpieczeństwo – utrzymania toru jazdy i awaryjnego hamowania.
Poza podstawowym wariantem 130-konnym (cena 98 090 zł) w ofercie przygotowanej na początek sprzedaży zmodernizowanego Volkswagena Tiguana znalazły się jeszcze dwie wersje silnikowe: 1.5 TSI o mocy 150 KM (do wyboru z 6-biegową skrzynią ręczną lub 7-stopniowym dwusprzęgłowym „automatem" DSG) oraz 150-konny diesel 2.0 TDI ze skrzynią DSG i napędem na 4 koła 4Motion w standardzie.
Ceny diesla zaczynają się od 143 190 zł w wersji wyposażeniowej Life, a za najbogatsze wyposażenie R-Line trzeba w tym wariancie silnikowym zapłacić co najmniej 106 890 zł. Mowa tu o cenach promocyjnych, docelowo wszystkie Tiguany będą droższe o 8 tys. zł.
Do gamy silników w przyszłości dołączyć mają jeszcze: 320-konna sportowa wersja R i hybrydowa plug-in. Tiguan eHybrid po naładowaniu akumulatora ma według WLTP przejechać do 50 km w trybie elektrycznym.
Do wyboru są 4 poziomy wyposażenia: podstawowy Tiguan, pośredni Life i dwa najbogatsze – Elegance i R-Line, w którym standardem są m.in. przednie matrycowe światła ledowe. Od wersji Life wyposażenie seryjne obejmuje trzystrefową klimatyzację automatyczną, asystenta świateł drogowych i aktywny tempomat (do 210 km/h).
Nowością w Tiguanie jest m.in. system Travel Assist pozwalający na częściowo autonomiczną jazdę z prędkością do 210 km/h oraz 480-watowy system audio Harman Kardon (w najbogatszych wersjach za 3540 zł).