2006' Ford Galaxy
Zgłoś do moderacji!Oceń to!Dodaj do zakładek
24,900złOpublikowano 23 grudnia 2022ID: EtozXr
Skończone
1 rok, 10 miesięcy temu
Information from the owner
Nadwozie: Minivan
Wiek: 16 lat
Przebieg: 269999 km
Pojemność: 1997 cm3
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Kolor nadwozia: Zielony
Komentarze sprzedawcy na temat 2006' Ford Galaxy
Witam serdecznie,
Ogłoszenie dotyczy jednego z najbardziej docenianych rodzinnych samochodów na rynku. Ford Galaxy 2.0 TDCI 140KM, 7 osobowy, wersja fabrycznie bez DPF w bardzo ładnym i oryginalnym zielonym kolorze.
Samochód stoi na 18 calowych felgach, obecnie założone są jedne z najlepszych opon zimowych: Bridgestone Blizzak lm005 235/45/18 98V (kupione nowe w 2020, rok produkcji też 2020), dodatkowo w zestawie są też letnie opony premium: Pirelli Powergy 235/45/18 98Y XL (kupione nowe w 2021, rok produkcji również 2021)
Krótka historia jeżeli chodzi o pochodzenie pojazdu:
Auto zostało wyprodukowane w 2006 roku, a pierwsza jego rejestracja miała miejsce w lutym 2007 w Belgii. Do Polski zostało sprowadzone pod koniec 2008 roku i jeszcze w tym samym roku znalazło pierwszego wieloletniego właściciela w Polsce. Auto od tego czasu było w jednych rękach przez 12 lat- gdzie pierwsza adnotacja przebiegu w CEPIKU jest z 2015 roku i jest to 166 tys km. Następnie samochód został zakupiony przeze mnie w 2020 roku, z przebiegiem niecałych 250 tys km.
W aucie od razu po zakupie (2020r.) zostało zrobionych wiele rzeczy- między innymi :
-Wymiana przednich tarcz hamulcowych i klocków
-Wymiana amortyzatorów
-Poprawki w zawieszeniu
-Wymiana wszystkich filtrów, olei i płynów
-Pełny serwis klimatyzacji
-Wyczyszczenie i zabezpieczenie podwozia
-Naprawa czujników parkowania
-Dołożenie do obecnego systemu multimedialnego systemu BT do odtwarzania muzyki
Dodatkowo w aucie na przestrzeni 2 lat zostało wykonane bardzo wiele kosztownych napraw, lista tych większych zaczynając od najnowszych:
2022:
-Naprawa wiązki elektrycznej komputera sterującego silnikiem, oraz samego komputera
-Wymiana półosi
-Wymiana tylnych zacisków hamulcowych, tylnych klocków, oraz regulacja hamulca ręcznego
-Naprawa układu wspomagania kierownicy, wymiana przekładni, regeneracja pompy, wymiana czujników skrętu koła, wymiana zbiornika od płynu wspomagania
-Wymiana EGR
-Wymiana kolektora ssącego (zintegrowany z odmą)
-Wymiana poduszek silnika oraz skrzyni biegów
-Wymiana przednich wahaczy oraz łączników stabilizatora
-Wymiana sprzęgła (komplet - sprzęgło, dwumasa, wysprzęglik)
2021:
-Regeneracja wtrysków
-Regeneracja pompy wtryskowej
-Wymiana wałków rozrządu + łańcuch rozrządu i napinacz
-Wymiana i regulacja kilku dźwigienek i popychaczy zaworowych
-Naprawa wyświetlacza zegarów
W aucie wymieniałem filtry i olej regularnie co 10 tys km. Czyli przy przebiegu 250 tys, 260 tys, 270 tys. Przed wystawieniem ogłoszenia auto zostało wyczyszczone i wyprane. Przeprowadzona została dezynfekcja ozonem, wymienione zostały wszystkie filtry i olej (Millers), kupiłem nowe dywaniki i zabrałem samochód na stację diagnostyczną. Na stacji diagnostycznej nie było żadnych zastrzeżeń, wobec czego samochód ma również świeżo podbity przegląd.
Opłaty ważne do:
Przegląd : 08.12.2023
OC : 13.01.2023
Podczas przeglądu zwrócono jedynie uwagę na zapocenie przy misce olejowej, a podczas samej wymiany oleju mechanik zwrócił uwagę na zapocenie przy puszce od rozrządu. Wg informacji od poprzedniego właściciela auta rozrząd został wymieniony w 2018 roku przy przebiegu 220 tys km. Myślę, że przy następnym serwisie olejowym warto pomyśleć o ewentualnej wymianie rozrządu - proszę wziąć pod uwagę, że najdroższe czyli jego serce przy zaworach (wałki i łańcuch) zostały wymienione, pozostanie więc jedynie wymienić to co na ''wierzchu''. Od wymiany do wymiany nigdy nie musiałem dolewać oleju, nie zauważyłem też jego ubytków, co świadczy też o niskiej skali problemu.
Oczywiście nie ma róży bez kolców, przez to, że większość finansów przeznaczyłem na naprawy mechaniczne, jest trochę ''detali'' wizerunkowych do ogarnięcia.
-Przedni fotel kierowcy, ma niewielkie pęknięcie na lewym boku, dodatkowo skóra na przednich fotelach może wymagać odnowienia, tył jest w dość dobrym stanie
-Można pomyśleć o wymianie skóry lewarka od mieszka zmiany biegów
-Czasami jest problem z podgrzewaniem przedniej szyby (szyba fabryczna z 2006), mocno grzeje pasek przed kierowcą, reszta dość słabo, albo wcale, myślałem, że uda mi się trafić na jakiś ''kamyczek'' i wymienić szybę z ubezpieczenia, ale nic się nie trafiło :)
-Uszczerbione są plastiki lusterek (czarne ramki)
-Felgi trochę porysowane
-Tylny zderzak (plastikowy- czarny) dość zmęczony
Jeżeli chodzi o blacharkę uważam że jest ok, oczywiście trzeba wziąć pod uwagę, że auto ma już kilka lat za sobą, znajdą się jakieś ryski, mini wgniotki, dwie większe (na klapie i drzwiach pasażera), ślady po jakiś delikatnych zaprawkach. Karoseria jednak nie ma żadnych większych ubytków czy miejsc z jakimiś uszkodzeniami. Podczas zakupu i sprawdzaniu auta otrzymałem w serwisie informację, że na całym aucie powinien być oryginalny lakier- sam tego jednak nie weryfikowałem w żaden inny sposób.
Podsumowując, bardzo dobre, duże i komfortowe auto. Świetnie sprawdzało się na długich dystansach oraz rodzinnych wycieczkach po całej Polsce. Samochód przede wszystkim dość mocno doinwestowany oraz z potwierdzoną historią, śmiało mogę stwierdzić, że wszystkie najdroższe naprawy ma już za sobą, wiadomo, że wieloletni samochód zawsze może zaskoczyć, ale tu już powoli kończą się możliwości z ewentualnymi niespodziankami. Same opony kosztowały ponad 5000 zł, a na resztę napraw wydałem więcej niż jest podana cena auta w ogłoszeniu. Obecnie jest to jedyne auto u nas w rodzinie, planujemy zakup 2 mniejszych aut- 90% przebiegu, który zrobiłem, zrobiłem jadąc sam, stąd decyzja o sprzedaży. Oczywiście możemy jechać sprawdzić auto w dogodnym dla nas punkcie.
Bardzo proszę wziąć pod uwagę, że sprzedaję samochód jako osoba prywatna, staram się opisać wszystko rzetelnie, czasami można jednak o czymś zapomnieć. Zapraszam więc serdecznie do kontaktu telefonicznego oraz oględzin auta- jeżeli szukasz samochodu, którym chcesz bez problemu pojeździć kilka lat, myślę, że to auto dla Ciebie.
Wszystkim pośrednikom z góry dziękuję - szkoda naszego czasu.
Pozdrawiam i zapraszam.
Piotr