Dodge Challenger do kupienia w polskich salonach!

7 kwietnia 2019 - DailyDriver

Dodge Challenger do kupienia w polskich salonach!

W końcu pojawił się oficjalny importer marki Dodge w Polsce, dzięki czemu Polacy będą mogli wygodnie konfigurować i zamawiać dla siebie takie modele jak Challenger, Charger, Durango i RAM 1500.

Nas najbardziej interesuje główny rywal Forda Mustanga czyli Challenger, dlatego już teraz zobaczcie jakie jego wersje będą oferowane w Polsce i w jakich cenach!

Dodge Challenger, Ford Mustang i Chevrolet Camaro to trzy sportowe ikony amerykańskiego przemysłu samochodowego. Choć przez lata cała trójka zaliczała zarówno spektakularne wpadki, jak i ogromne sukcesy, to nie da się ukryć, że obecnie wszystkie trzy modele zachwycają. Choć każdy w nieco inny sposób. Do tej pory w oficjalnej sprzedaży w Polsce oferowane były wyłącznie Mustang i Camaro (choć ten drugi w bardziej ograniczonej formie). Teraz Polacy będą mogli kupić Dodge'a Challengera skonfigurowanego w polskiej sieci sprzedaży.

Dodge Challener – jakie wersje dostępne są w Polsce?

Ford Mustang to naszym skromnym zdaniem fenomenalne auto sportowe w swojej klasie. Ma w sobie cechy auta GT, ale jednocześnie najnowsza generacja stała się też zaskakująco ostra w prowadzeniu. Nigdy wcześniej żaden Mustang nie prowadził się tak dobrze jak wersja S550. Na dodatek auto nadal kusi ceną w stosunku do mocy i wielkości silnika, mimo że po liftingu jest wyraźnie droższe niż poprzednia odmiana. Challenger to auto nieco droższe i w większości wersji nieco słabsze od Mustanga.

Najtańszy w gamie Challenger SXT kosztuje 195 000 zł i ma silnik 3.6 V6 o mocy 305 KM, 8-biegowy automat i tylny napęd. Mustang 2.3 EcoBoost 290 KM z 10-biegowym automatem kosztuje 182 110 zł. Challengera nie da się jednak kupić z ręczna skrzynią biegów, a Mustanga można (za 173 110 zł). Różnica w cenie na poziomie 22 tys. zł jest zatem wyraźna. Dodge może za to posiadać napęd 4×4, ale wtedy trzeba na niego wyłożyć co najmniej 244 000 zł!

Amatorzy silników V8 mogą taki posiadać w Dodge'u w kilku odmianach. Challenger R/T ma motor 5.7 V8 372 KM i kosztuje min. 257 000 zł. To asporo biorąc pod uwagę, że Ford Mustang GT 5.0 V8 450 KM kosztuje 198 110 zł a z automatem 207 110 zł. Fordowskie V8 jest zatem tańsze aż o 50 tys. zł! Tak naprawdę odpowiednikiem Mustanga GT bardziej wydaje się Challenger Scat Pack z silnikiem o pojemności aż 6,4-litra legitymujący się mocą 475 KM. Ten kosztuje jednak 298 000 zł!

Tak naprawdę, Challenger wydaje się bezapelacyjnie numerem 1 jeśli weźmiemy pod uwagę jego topową wersję Hellcat. Napędzana silnikiem 6.4 V8 o mocy 717 KM jest prawdziwym potworem! Na dodatek trudno o inne auto o takiej mocy za tak „niewielkie" pieniądze. Challenger Hellcat kosztuje bowiem 431 000 zł. Za taką kwotę można kupić europejskie auto o mocy „zaledwie" 450-550 KM.

W zasadzie brakuje chyba tylko jeszcze bardziej ekstremalnej wersji Hellcat Redeye! Ale nie od razu Rzym zbudowano! Co więcej, Hellcata można zamówić w poszerzonej wersji (Widebody) dzięki czemu prezentuje się jeszcze potężniej!

Dilerzy marki Dodge w Polsce

Pytanie zasadnicze brzmi zatem – gdzie można kupić auto marki Dodge w Polsce? Dealerów już na starcie jest czterech:

  • w Warszawie Edmark Auto,
  • w Baranowie pod Poznaniem Auto Wache,
  • w Pszczynie Ganinex Adam Gazda,
  • w Wejherowie Auto-Mobil.

Pytanie tylko czy niesamowita linia nadwozia i ogromne silniki pomogą pokonać najnowszego Mustanga, dysponującego mocniejszymi silnikami (poza SRT Hellcatem) i korzystniejszą ceną? Mimo że jesteśmy fanami Mustanga, to szczerze liczymy na to, że nasze polskie ulice zostaną ubogacone wieloma Challengerami. Wszakże oba modele to niesamowite samochody, a sama moc to nie wszystko. Cieszmy się tymi wspaniałymi samochodami i wypatrujmy ich na ulicach! Będzie się działo!

Artykuły w tematach

akcja serwisowaakcyzaakcyza na samochódalfa romeoaudiAustriaauta elektryczneautonomous carautostradaautostrada A4badanie technicznebezpieczeństwobikebikesbmwBrexitbudowa drógcennikCenyceny occeny paliwCeny samochodówchevroletchinaciezarowkacitroenCofanie Licznikaczas pracy kierowcydaciaDacia DusterDaimlerdakarDetroit Auto ShowDieseldiesel scandaldowód rejestracyjnydrag racedroga ekspresowadrogiDrogi ekspresoweegzamin na prawo jazdyegzamin prawo jazdyelectricEUeuropeevfcaferrarifiatfordFord FiestaFord FocusFord MustangFord Transitformula1fotoradaryfunnyGDDKiAGeneva Motor Showgermanygielda samochodowahondaHonda CivicHonda CR-VhydrogenhyundaiHyundai KonaHyundai TucsonImport SamochodówinfinitiITDJaguarjeepjobsKajetan KajetanowiczKen Blockkiakierowcykontrola drogowakorkikradzież autaKrakowLA Auto ShowlamborghiniLand RoverLotuslpgmandatMandat karnymandatyMazdamclarenMercedesMercedes SprintermitsubishimotorcyclemotorsportMotoryzacjamotosportNetherlandsNew York Auto Showniemcynietrzeźwi kierowcynissanNissan JukeNissan LeafNorwaynowy samochódodcinkowy pomiar prędkościodebranie prawa jazdyopelopel astraOpel CorsaOpel InsigniaOpel MokkapaliwaParis Motor ShowparkingparkowaniepeugeotPeugeot 2008Peugeot 208pickupPolandpolicjapolisa ocPolskaporschePoznań Motor Showprawo jazdyprędkośćprzekroczenie prędkościPRZEPISYPRZEPISY RUCHU DROGOWEGOPSApunkty karneRajdRajd DakarRAJDOWE SAMOCHODOWE MISTRZOSTWA POLSKIrallyrally carrejestracja autarejestracja samochodurenaultRenault ClioRobert KubicaRomaniaRSMPRuch drogowyrvsafetysamochód elektrycznysamochód używanysamochodysamochody elektrycznesamochody używaneSauberseatself-driving carskodaskoda fabiaSkoda KamiqSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSkoda RapidSkoda SuperbSkoda Visionsprzedaż autsprzedaż autasprzedaż samochodówspy shotsstacja paliwstatystykistawki akcyzystraż granicznaSubarusupercarsSUVsuzukiSwedenSzczecintablice rejestracyjnetachograftankowanietechnologyTerenoweteslaTokyo Motor ShowtoyotaToyota AurisToyota CorollaToyota SupraToyota Yaristrucktuningtychyuberubezpieczenie ocukUkrainaUnited StatesUSAutrata prawa jazdyvanVolkswagenVolvovwVW GolfVW PoloWarszawwarszawaWRCWrocławwypadekzakup autazakup samochoduzatrzymanie prawa jazdyzmiany dla kierowcówполіціяПольща
Sprzedać auto