Europejski transport publiczny idzie w kierunku elektryfikacji? To hasło aktualnie mocno wybrzmiewa w kontekście Berlina. Berliner Verkehrsbetriebe ma bowiem zamiar rozbudować flotę e-pojazdów. Przewoźnik podpisał właśnie pierwszą umowę. Zamówienie zostało złożone w polskiej firmie Solaris.
Do Berlina może trafić nawet 700 przegubowych Solarisów electric
Szefowie Solarisa mogą zacierać ręce! Berliński operator transportu miejskiego złożył bowiem zamówienia na 50 elektrycznych Solaris Urbino 18 electric. Auta mają być dostarczone w roku 2024 i 2025. Zamówienie na przegubowe autobusy już wydaje się duże. A to tak naprawdę dopiero początek. Bo umowa zakłada, że może zostać rozszerzone nawet o kolejne 650 pojazdów. To oznaczałoby, że po ulicach stolicy naszego zachodniego sąsiada będzie jeździć nawet 700 Solarisów. Nowych Solarisów oczywiście. Bo polskie autobusy w Berlinie już są eksploatowane.
Aktualnie w ramach berlińskiego transportu miejskiego użytkowanych jest 140 bateryjnych pojazdów. Mowa o modelach Urbino 12 i 18.
Berlin, Mediolan uzupełniają listę. Solaris sprzedał 2,3 tys. e-autobusów
Berlin nie jest jedynym miastem europejskim, który zainteresował się elektrycznymi Solarisami. Polski producent zaraz przed świętami Bożego Narodzenia podpisał bowiem umowę z Mediolanem. Do włoskiej stolicy mody ma trafić w sumie 105 pojazdów. I w tym przypadku również mówimy o przegubowych modelach Urbino 18. Dostawy tych pojazdów mają się rozpocząć w połowie 2025 roku.
Autobusy Solarisa od lat cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony miejskich operatorów transportowych. A elektryczne pojazdy jedynie podbijają skalę sukcesu. Jak informuje polska firma, po ulicach europejskich miast jeździ obecnie prawie 2 300 autobusów Urbino electric. Do roku 2025 ilość ta powiększy się o ponad 700 kolejnych pojazdów.