Jak informuje w swoim raporcie Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, w listopadzie 2021 roku zarejestrowano w Polsce 73 304 sprowadzone z zagranicy używane samochody osobowe i dostawcze o dmc do 3,5 tony, co oznacza wzrost na przestrzeni roku o 15,4%. Łącznie od początku roku liczba rejestracji importowanych aut wyniosła 869 661 sztuk i jest o 12,1% większa niż w analogicznym okresie 2020 roku. Według wcześniejszych prognoz na koniec roku import będzie oscylował w granicach 920 - 940 tys. sztuk.
Średni wiek sprowadzonych w bieżącym roku samochodów osiągnął już 12 lat i 5 miesięcy, a w samym listopadzie - o 3 miesiące mniej. W przypadku importowanych aut z silnikami benzynowymi średni wiek wyniósł 13 lat i 6 miesięcy. Roczniki 2009, 2008, 2007 i 2006 stanowią 1/3 takich rejestracji.
W danych dotyczących importu widać systematycznie słabnące zainteresowanie silnikami wysokoprężnymi. Samochody z napędem Diesla w listopadowym imporcie aut osobowych stanowią 41,9%. Trend 12-miesięczny drugi miesiąc z rzędu utrzymuje się na poziomie 42,0%, najniższym od kwietnia 2018 roku. Średni wiek sprowadzanych samochodów z silnikami wysokoprężnymi wynosi 11 lat i 3 miesiące.
Auta używane. TOP 10 krajów skąd sprowadzamy używane samochody
Poniżej prezentujemy ranking TOP10 krajów, z których w 2021 roku najczęściej importowane są samochody do Polski:
Najpopularniejszym źródłem importu aut do Polski pozostają niezmiennie Niemcy z udziałem blisko 60%. W gronie TOP10 krajów spadek importu dotyczy tylko dwóch krajów skandynawskich - Danii i Szwecji.
Auta używane. TOP 20 najczęściej sprowadzanych marek
Poniżej - ranking TOP20 najczęściej sprowadzanych marek w 2021 roku. Warto zwrócić uwagę, że trzy czołowe pozycje tego zestawienia stanowią łącznie blisko 30% tegorocznego importu:
Auta używane. TOP 20 najczęściej sprowadzanych modeli
Poniżej prezentujemy ranking TOP20 najczęściej sprowadzanych modeli w 2021 roku. Ta grupa stanowi łącznie 31,7% tegorocznego importu:
Podobne wiadomości