Mazda 2 po liftingu jedzie do polskich salonów

5 lat, 2 miesiące temu - 10 września 2019, Auto Świat
Mazda 2 po liftingu jedzie do polskich salonów
Na początku października dealerzy Mazdy zaczną przyjmować zamówienia na zmodernizowaną „dwójkę”.

Miejski hatchback upodobnił się do najnowszych modeli japońskiej marki, został lepiej wyposażony i... mocno podrożał. Co jeszcze zmieniło się w Maździe 2?

Odświeżona Mazda 2 otrzymała nową „twarz", m.in. z nowymi lampami i osłoną chłodnicy o strukturze plastra miodu. Z tyłu modyfikacje ograniczyły się wyłącznie do dolnej części zderzaka. „Dwójka" zyskała również lakier nadwozia Polymetal Gray, dostępny do tej pory tylko w nowych Mazdach 3 i CX-30. W środku również postawiono jedynie na kosmetykę – można zauważyć np. inną kierownicę. Producent obiecuje ponadto wyższą jakość materiałów wykończeniowych.

Najmniejsza Mazda wzbogaciła się ponadto o topową wersję wyposażenia SkyDream z największych modeli 6 i CX-5. Znajdziemy w niej: tapicerkę skórzaną w kolorze szaroniebieskim, łączoną z elementami materiałowymi, aktywny tempomat, matrycowe reflektory LED, system kamer 360 stopni, a także system wspomagający hamowanie i zmniejszający ryzyko kolizji przy jeździe do tyłu.

Równocześnie z gamy wypadła podstawowa wersja wyposażenia SkyGo, a jej miejsce zajęła bogatsza SkyMotion. Teraz Mazda 2 będzie mieć standardowo: ręczną klimatyzację, przednie reflektory LED ze spryskiwaczami, radioodtwarzacz z Bluetooth i sterowaniem ze skórzanej kierownicy, elektrycznie regulowane lusterka boczne czy elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu.

W gamie jednostek napędowych pozostanie wyłącznie 90-konny wariant benzynowego silnika o pojemności 1,5 litra. Do wyboru będą dwie wersje: z ręczną skrzynią biegów i układem mild hybrid lub z zwykła „automatem".

„Rok 2020 będzie rokiem wielu wyzwań dla europejskiej branży motoryzacyjnej. 1 stycznia 2020 w życie wchodzą zaostrzone przepisy dotyczące emisji CO2, które istotnie wpłyną zarówno na konieczność wprowadzenia zmian technologicznych, jak i na zmianę pozycjonowania cenowego samochodów przez wszystkich producentów na rynku. Nowe, wyższe ceny Mazdy 2 z rocznika 2020 odzwierciedlają dodatkowe nakłady na technologię w tym modelu, jak choćby układ Mazda M Hybrid, który pozwala znacząco obniżyć emisję CO2, jednak mimo to nasz najmniejszy model po zmianach nadal będzie obciążany karami, bo norma unijna 95 g CO2/km jest wartością uśrednioną i zmienia się w zależności od masy samochodu. W przypadku Mazdy 2 to zaledwie 86 g CO2/km, więc mimo znaczącej inwestycji w technologie nie unikniemy kary" – wyjaśnia Łukasz Paździor, Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland.

Mazdę 2 można już zamawiać, ale dopiero z przyszłorocznym terminem realizacji. Pierwsze samochody z produkcji styczniowej zaczną trafiać do klientów na przełomie lutego i marca 2020.

Mazda 2 po liftingu - ceny w Polsce

Silnik/wersja wyposażeniaSkyMotionSkyEnergySkyPassionSkyDream
1.5 Skyactiv 90 KM 6 MT M Hybrid70 900 zł76 900 zł80 900 zł91 900 zł
1.5 Skyactiv 90 KM 6 AT-87 400 zł91 400 zł102 400 zł

Support Ukraine